AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 17. Des 2018 10:53

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 16. Mar 2011 08:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6996
Bosted: Åsa
for og vende tilbake til bilen her.
den rusten, som er i bunnen av bilen, skyldes vann, som kommer inn utefra. på min er/var det frontruten og registret, som lekket. og slap vann inn og ned bak instrumentpanelet.

en lur ting for dig, vil være at finne ut av, hvor vannet kommer inn i bilen din, og tette hullerne.

wurth har rute tetner, og rutelim. skal bruke begge deler på min bil, om ikke så længe!

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Mar 2011 11:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jul 2010 13:49
Innlegg: 268
:lol: Ja tror jeg på, holeshot.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 23:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Liten update (kanskje på tide 8-[ )

Fant litt mer rust foran bakhjulet (så rart) :wink: , glemte å ta bilde. Her er et bilde etter å ha skjært ut dårlig plate, pluss litt ekstra for å få slipt litt i plata under.

Bilde

Der var det sydd sammen, da var det bare å fortsette til neste.
Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 07:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6996
Bosted: Åsa
hvad rustbehandlet du med, innen du sveiset inn fersk stål?

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 08:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Jeg sprayet på to lag brunox, både på den nye plata, og det jeg kunne komme til av plata under :) . Tenkte jeg skulle sprute inn olje senere. Det virket som om det det lå et lag av noe på plata(ikke rust) slik at det kan ruste mellom det og plata, men jeg kan ikke skjære bort hele bilen. Olje skulle trekke inn håper jeg. :wink:
Er igang med å fjerne gulvet på førerside, vanskelig å lage et så stort stykke uten riktig verktøy.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 08:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6996
Bosted: Åsa
du kan jo lage flere små stykker. jeg har heller ikke det helt rigtige værktøy, vil gjerne ha et par andre hjul til sikkemaskinen, gjerne ha hatt en større og.
er lettere å forme små stykker stål, end store.
bare å sveise sammen puslespillet etterpå!

et glimrende eksempel her!
http://www.powerblocktv.com/video/?ep_show=MC

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 09:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Det var jo en fin video, får det til å se enkelt ut.
Alltid ønsket meg 3fas sveiseapparat, er jo mye enklere å punktsveise med, men man får jo gjort jobben med 1fas også.
Tanken har streifet meg om å sette sammen flere deler, får se hva jeg gjør.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 09:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6996
Bosted: Åsa
disse gutterne har jo gjort dette i mange år, så de har jo end del øvelse! hehe

jeg har enfaset sveiser, funker fint den

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Mar 2012 23:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Hei, det er vel på tide med en oppdatering. etter ca. ett år med andre prioriteringer som hus, og andre mindre prosjekter.
Har gjort litt i det siste, legger ut noen bilder.
Bilde
Sveiset inn en liten bit, denne hadde blitt krevende å lage selv.
Bilde
Gulvet er punkta på plass men finner ikke bildet.
Her begynner bilen å få rette stuket.
Bilde
Bilde
Her var den høyt nok
Bilde
Bilde

Nå som ramma er skilt fra karrosseriet, er prosjektet virkelig i gang. Planen er å få bilen på veien innen 17. mai, så det blir nok å gjøre framover :mrgreen:
Planen videre er først og fremst å slipe ned og lakkere ramma, samt alt annet av understellsdeler. Deretter må det tas litt rust under bilen, før ramma kan trilles under bilen igjen. Til slutt skal motoren monteres, og settes på plass hvor den hører hjemme :mrgreen: Etter alt dette er gjort, er bilen ferdig for denne gang 8)
Karosseriet skal pusses opp til vinteren igjen, og ny farge skal på. Noen som har forslag til hvilken farge/farger som vil kle bilen godt? :)

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 15. Mar 2012 20:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 05. Aug 2010 13:24
Innlegg: 144
Bosted: Bærum
Så "woodie"-stilen skal bort?

_________________
-88 Caprice Classic Brougham
-06 Dodge Durango 5.7l HEMI


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 15. Mar 2012 21:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Dominator skrev:
Så "woodie"-stilen skal bort?



Ikke nødvendigvis.
Det eneste som er sikkert er at det woodie-panelet som er på bilen i dag skal bort :wink: .

Hvis jeg skal beholde woodie-looken på bilen, kan jeg tenke meg å putte på et trepanel av litt mørkere farge. Noe ala dette: http://www.motorbase.com/profiles/pictu ... =893165812 Er for øvrig en kamerat av meg som eier bilen på bildet ;)


Er åpen for alt av forslag om fargevalg. Om det så er woodie, to-tone, hellakkering. Metallic, non-metallic. You name it.
Det viktigste er at bilen blir seende fin ut 8)

Bare å komme med forslag :)

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Mar 2012 21:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Da har det blitt demontert litt, det ville ikke separeres frivillig så da tar det litt lengre tid. Begge fremre bolter i nedre bærebruer satt bom fast, men med c-klemme ga de seg.
Har kjøpt inn Streap-All, så jeg skal se om det er noen lett måte å bli kvitt rust på :wink: . Noen bilder av det som skal bades.
Bilde

Har ikke passende kar, og ikke varmekolbe, men her får spindla tatt solarium ihvertfall.

Bilde

Verktøyet er ihvertfall halve jobben

Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Mar 2012 21:46 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6996
Bosted: Åsa
det var en voksen C-klamme! hehe

Ossen syns du strip-all funker?

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Mar 2012 21:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Ja den kjøpte jeg i USA for noen år siden, og den har ikke svikta meg enda.
Jeg la i spindla i går uten varme, den hadde da tatt "vanlig" rust men ikke den værste. Det virker best ved 60 grader, men lampa skulle vel varme litt ivertfall. Krysser fingra

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Mar 2012 21:57 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6996
Bosted: Åsa
etter det jeg har lest, funker den fint ved lavere temperaturer, det tar bare lengere tid!

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support