AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 06:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 17. Mar 2012 23:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Blir spennende å se i morgen, legger ut update.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Mar 2012 23:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
nice

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Mar 2012 23:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Da har det vært litt utvikling i bruk av Streap All. Etter to døgn med lys som varmekilde ble det seende slik ut :cry: . Med mange deler som skal renses så vil dette ta for lang tid.

Bilde

Så da tok jeg en tur innom rørleggern og var heldig å fikk en gammel vv bereder, modifiserte den litt og kobla den til. Så var det bare å vente [-o<

Bilde

Da ble det fart i sakene :mrgreen: Denne har ligget i over natta :shock:

Bilde

Du kan fremdeles se at det er litt svart, men jeg tørte ikke ha beredern stående på uten tilsyn, så det var vel ikke ideel temp.
Nå har jeg bærebruene liggende i, pluss litt annet småtteri. Håper på bra resultat. [-o<

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Mar 2012 00:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
jøss, spennende, legg ut flere bilder av detta, den metoden hakke jeg sett før med å fjerne rust :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 23. Mar 2012 23:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Denne metoden har visstnok vært i bruk siden 68, men jeg har ikke hørt om det før.
Nå har jeg kokt de nedre bærebruene i to døgn, og de øvre i ett døgn. På de nedre bruene var alle rustflak borte, på de øvre var det litt igjen som bare var å plukke av, det svarte er igjen der hvor det var gravrust. Sprayet de med litt olje, for det ruster fort igjen uten behandling. Det beste er vel å lakkere det med en gang.


Bilde

Men mens noe bare har ligget i bad har jeg slipt, og gjort andre ting :D . Denne har jeg slipt mange timer på, enda er det mye svart igjen.

Bilde

Det er mange skruer og bolter på chassiet, Disse er vasket i vann etter badet, men de blir veldig tørre, og ruster lett etterpå, så kanskje jeg skal bade de litt til, vaske og olje de etterpå.

Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Mar 2012 04:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
har no forstillingsdeler jeg gjerne skulle ha fått litt rustfrie, tar du oppdrag eller?? ser du bor såpass nærme :-))


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Mar 2012 20:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Bare å komme med de, så skal vi vel få til det. :wink:

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2012 09:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Da er det vel på tide med en oppdatering :). Har vært busy, fått gjort en del på chassiet.
Var fornøyd med tromler og skjold, selv om det kunne vært bedre.
Det ble ikke så mye igjen av kjøleribbene, men de er der. :roll:

Bilde

Her er et par bilder av før og etter.

Bilde

Bilde

Her er det en samling klar for litt Benga, har slipt lett over med stålbørste på drillen. Brukte Benga på bruene, og bærearmene, Biltemas motorlakk på resten.

Bilde

Min venn pressa, det sitter godt.

Bilde

Akslingen ferdig lakkert med motorlakk.

Bilde

Her er den største jobben ferdig, ramma utrolig mye jobb og skrape, slipe. Har lakkert med syregrunning, epoxygrunning og vanlig svart tett lakk.

Bilde

Da greide jeg og få hjul på chassiet, satt på polyerutane foringer, nye kuler, men venter fremdeles på deler som er på vei over dammen.

Bilde

Nå er det bare og fortsette på bilen, ser jo at jeg ikke rekker 1. mai :(, men det er bedre og prøve få det gjort ordentlig :)

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2012 12:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Ser veldig bra ut! Ser ut til at du har litt rust å bryne deg på gitt.
For å fått enda mere fortgang på strip-all greia kunne du slipt vekk tectyl og all den løse rusta med stålbørste på vinkelsliperen.
Flere av delene på C10en min ble slipt ned og lagt i sitronsyrebad. Etter et par dager var de ganske fine.
Men alt i alt, så er nok sandblåsing det raskeste.

Vet hvor jævla møkkajobb det her er. Hvis det blir noen nestegang for min del, skal alt leveres til sandblåsing.
Skal aldri slipe ned en ramme igjen i hele mitt liv.

En kompis av meg hadde en 79 Caprice. Han pelte av takrailsa. Kan høre med han om han har det liggende et sted.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 09. Apr 2012 09:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Takk, du har gjort endel selv, og fått et bra resultat. Levere ramma til sandblåsing var ikke aktuelt, det blir for dyrt på denne bilen. Bare vent et par år og du har fortrengt hvor mye arbeid det var, og går i gang på nytt. Litt av sykdommen det. :roll:
Har slipt over litt først så jeg slapp så mye groms i badet. Det fine med Streap All er at det løser opp all rust slik at de rustflaka som er så vanskelig å fjerne bare er å plukke av. Lar du det ligge lenge nok faller det av.
Det var litt mer rust enn jeg satt pris på, men det er bare å ta ett område om gangen så blir en vel ferdig.
Har greid å få tak i rails, det er ikke helt strøkent men det blir vel brukbart.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 09. Apr 2012 11:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Hehe. Sant det. Men neste bilen jeg evt kommer til å gjøre det på, er nok ikke en norsk bil som har gått året rundt i 30 år :lol:
Stå på! Gøy å se andre folk freshe opp bilen under!

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Apr 2012 01:06 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 14. Sep 2011 22:48
Innlegg: 30
Bosted: Bodø
Hei!

Flott bil :D Du gjør virkelig en god jobb for å få det bra, du så jo tråden min så du vet jo at jeg sitter i samme båt som deg. Dessverre ikke kommet så langt som du har, men planen er å få gjort mye av det samme. Fin inspirasjonskilde å lese i tråden din. Kult å se at flere liker disse 80-talls stasjonsvognene. Har dessverre litt for mye folk rundt meg som mer enn gjerne hjelper meg å få bilen på skroten... Ikke mye oppløftende når man sliter på timesvis for å få bilen i stand. Så er godt vi er flere "tullinger" :D

Hvordan er det å løfte karrosseriet av rammen på disse bilene? Jeg tenker å prøve å skille rammen fra Capricen, men har ikke tilgang på løftebukk.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 13:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Vel, nå har bilen hengt på bukken nesten et år uten at det er gjort noe med den. :oops: så det er vel på tide å finne frem litt arbeidslyst igjen. Da jeg løftet karroseriet av ramma så jeg nok at det var litt mer rust enn jeg trodde :^o , men når jeg har begynt så er det jo bare å fortsette.

Trodde jeg skulle slippe unna med dette.
Bilde

Men her var det tynt.
Bilde
Bilde

Heldigvis ligger jo Phoenix like i nærheten, så tilgang på rustfrie deler finnes jo.

Her er det to plater, den ene har vært utsatt for salt, den andre ligger litt mer beskyttet forskjellen er påfallende.
Bilde
Bilde

Da var det tett igjen, bare å begynne på andre siden.
Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 22:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 14. Okt 2012 13:23
Innlegg: 54
Morsomt at du har kommet igang med prosjektet igjen :D Blir spennende å følge med videre! Stå på :D

_________________
Prosjekt: 1979 Dodge stepside pickup http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=21165


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Mar 2013 14:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Ja jeg prøver å få tatt den rusta som er under bilen, så jeg får satt den ned på ramma igjen.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 44 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support