AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 15. Des 2017 18:43

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 23:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Ja, etter mange år på venteliste, er det endelig capricen sin tur for en gjennomgang. :D

Litt info om bilen :)
Det er da en 88 Caprice Estate, karosseriet ble satt på en 78 mod. ramme, så er derfor veteran \:D/ .
Kjøpte bilen som bruksbil i 2003, har stått rolig siden 2004 (desverre) grunnet gåen girkasse :roll: .

Planene for bilen er at den først og fremst skal gjøres i stand. I tillegg har jeg planer om å bytte ut den trøtte 307'n med en motor som sparker løs noe bedre (motorspec. kommer) :twisted:. Ny forsterka 200r4 pluss overhalt 8,5" 10-bolt skal også på plass.

Ulv i fåreklær :twisted:

Det meste av deler er bestilt, og noe er allerede på vei over dammen :mrgreen:

Ting som skal gjøres:
-Ny motor og girkasse (Chevy350 og TH200r4)
-2,5" dobbel eksos
-Diff. sperre og en 3.73 utveksling bak.
-Nye felger
-Rust skal bort!

Edit: legger ut specs på motor og drivlinje på første post.

Bunndelen er som følger:
Blokk er en 0.10 blokk, som er påmontert firebolta overfall, linjehona, og borra 0,30. ca. 0,015 deck i snitt.
Smidd strokerveiv: CAT 4340 racing crank
Smidde Scat H-beam råder 6" 4340
Smidde stempler Keith Black 718 flattop, nå heter de Probe.
JE file to fit stempelringer.
SFI flexplate og balancer

Bunndel eksternt balansert og klar for 750Hk

kammen er en Lunati woodoo hyd. roller
20120712 gamle 60112
• Advertised Duration (Int/Exh): 282/290
• Duration @ .050 (Int/Exh): 231/239
• Gross Valve Lift (Int/Exh): .535/.550
• LSA/ICL: 110/
• Valve Lash (Int/Exh): Hyd/Hyd
• RPM Range: 2400-6400

Lunati hyd lifters

Comp cam full roller vipper 1,51

Topper er AFR 195 65cc kammer, skal vel gi ca. 10,7:1 i komp. med deckhøyden jeg har.

Edelbrock Performer RPM 7101 dual plane innsug

Holley 750 vacum sec. med dyser i secondery.(skiftet metering plate)

HEI tenning, innmat byttet, og Crane justerbar vacum med stopplate

Full lengde headers, 2,5" dual eksos, X-pipe, med race-pro potter.

Girkasse er en TH200-4R stage 3, fra Extreme Automatics USA, med 9" converter bygd etter motorspecs.

Bakaksel er en 8,5", med 3,08:1, som er planlagt med 3,73:1 med Eaton sperre. Er allerede innkjøpt, og ligger klar.

Noen bilder 8)

Som dere ser på bildene mangler bilen takrails og hekkspoiler :cry: , dette er fordi forrige eier bestemte seg for å fjerne de for å spare bensin :retard:
Er det noen som har takrails til Caprice er det bare å hyle ut (evt sende PM)

Bilde
Velkommen til mitt andre hjem 8)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Original 5L Olds 307

Bilde
Wait for it...

Bilde
:shock: :shock: :shock: :shock: , detta har jeg vært borti før #-o

_________________
88 Caprice wagon


Sist endret av Chevy63 den Lør 15. Nov 2014 21:09, endret 6 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 88 Chevy Caprice Estate
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 23:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 14:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Fint prosjekt :)

Morsomt med stasjonsvogn! :D

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 88 Chevy Caprice Estate
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 00:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 20. Jun 2010 18:26
Innlegg: 175
Bosted: Florø
flott prosjekt! :)
gleder meg til å følge med videre :D

_________________
Muscle cars... because real cars don't power the front wheels they lift them

In this garage,
Bodywork doesn't mean plastic surgery !!!

-71 Pontiac "Sheriff" LeMans - http://www.youtube.com/watch?v=uBMw3kcTDo8
-68 Dodge A108 Custom Sportsman


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 88 Chevy Caprice Estate
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 08:37 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Ja, det virket jo bekjent. nokk å holde på med der, hehe...
er jo eller en flott og stilig vogn.
når har du planer om at den skal være ferdig?

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 88 Chevy Caprice Estate
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 10:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Takk for rask respons :) , håper fremdriften blir like rask.
Planen var å ta'n under, rust, drivverk, bremser, foringer og slikt denna vår'n, slik at jeg kan få brukt bilen i sommer :mrgreen: . Taktrekk, som jeg kjøpte med meg sist jeg var i det forgjettede land :D , og lakkering kan vente til neste vinter.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 22:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 05. Aug 2010 13:24
Innlegg: 144
Bosted: Bærum
Lykke til med prosjektet, blir gøy å følge med!

_________________
-88 Caprice Classic Brougham
-06 Dodge Durango 5.7l HEMI


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 01:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Moro med fler prosjekttråder ! Lykke til med bilen :-)
Blir det komplett nytt gulv da kanskje ?

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 06:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jul 2010 13:49
Innlegg: 268
Lykke til med ett flott prosjekt og ditto bil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 14:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Takktakk :D

Slenger ut noen bilder fra i går :) . Tok ut alle seter, og avduket jobben jeg har foran meg :| .
Hmm... Old cars rust in mysterious ways :-s

Bilde


Bilde


Bilde


Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Sist endret av Chevy63 den Fre 14. Mar 2014 08:04, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 15:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 10:21
Innlegg: 492
Er faktisk imponert over at noen gidder å bruke så mye tid og penger på "en gammel rusten stasjonsvogn" :D Har selv hatt gammel stasjonsvogn, men fordi salgsverdien er så liten, ble den dumpet/solgt i deler etter en skade selv om den egentlig var enkel å fikse. Ser på kjøp og salg siden at en meget bra Caprice ikke akkurat er like lettsolgt som f.eks Camaro, Firebird, Nova, Mustang o.l. Men lykke til uansett :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 15:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 29. Des 2010 15:11
Innlegg: 244
Bosted: Hønefoss
holeshot skrev:
Er faktisk imponert over at noen gidder å bruke så mye tid og penger på "en gammel rusten stasjonsvogn" :D Har selv hatt gammel stasjonsvogn, men fordi salgsverdien er så liten, ble den dumpet/solgt i deler etter en skade selv om den egentlig var enkel å fikse. Ser på kjøp og salg siden at en meget bra Caprice ikke akkurat er like lettsolgt som f.eks Camaro, Firebird, Nova, Mustang o.l. Men lykke til uansett :)


Det er vel kanskje akkurat derfor noen av oss synes dette er flotte biler også. Ikke alle har råd - eller nødvendigvis - interesse for muskelbilene. Amerikanske hverdagsbiler er ofte oversett, men fortsatt like sjarmerende. Og når det snart finnes en Mustang i annenhvert hjem blir det plutselig ganske stas å dukke opp med en nydelig stasjonsvogn.

_________________
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser med 350 Oldsmobile motor.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 16:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 15:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
holeshot skrev:
Er faktisk imponert over at noen gidder å bruke så mye tid og penger på "en gammel rusten stasjonsvogn" :D Har selv hatt gammel stasjonsvogn, men fordi salgsverdien er så liten, ble den dumpet/solgt i deler etter en skade selv om den egentlig var enkel å fikse. Ser på kjøp og salg siden at en meget bra Caprice ikke akkurat er like lettsolgt som f.eks Camaro, Firebird, Nova, Mustang o.l. Men lykke til uansett :)



Dette var nok som mest folk har tenkt hele tiden, tenk da, er det ikke mange stasjonsvogner som har blitt hugget. Det er jo finne 57' Nomader, folk tenkte sikkert når den ble gammel akkuratt som deg, ''æh, trenger ikke en sånn rusten bil'', så den ble skrotet, og det er derfor du ser oppsamling plasser i statene fullt med spesielle bil typer :D

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 23:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jul 2010 13:49
Innlegg: 268
holeshot skrev:
Er faktisk imponert over at noen gidder å bruke så mye tid og penger på "en gammel rusten stasjonsvogn" :D Har selv hatt gammel stasjonsvogn, men fordi salgsverdien er så liten, ble den dumpet/solgt i deler etter en skade selv om den egentlig var enkel å fikse. Ser på kjøp og salg siden at en meget bra Caprice ikke akkurat er like lettsolgt som f.eks Camaro, Firebird, Nova, Mustang o.l. Men lykke til uansett :)

Nå er det faktisk mange som synes det har en stor sjarm å gå ned i kjelleren -garagen sin og få lov til å pusle med sitt prosjekt :lol: og en Caprice stasjonsvogn som dette er en meget herlig bil i mine øyne :wink: og personlig koser jeg meg med slike tråder .
Og verdtsetter slike prosjekter med stor respekt og glede .


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 23:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
holeshot skrev:
Er faktisk imponert over at noen gidder å bruke så mye tid og penger på "en gammel rusten stasjonsvogn" :D Har selv hatt gammel stasjonsvogn, men fordi salgsverdien er så liten, ble den dumpet/solgt i deler etter en skade selv om den egentlig var enkel å fikse. Ser på kjøp og salg siden at en meget bra Caprice ikke akkurat er like lettsolgt som f.eks Camaro, Firebird, Nova, Mustang o.l. Men lykke til uansett :)

Takk :D

"Don't chrush'em, restor'em" er det noe som heter. Greit nok at det ikke er noen Mustang eller Corvette, men 3.gen Capricene gikk tross alt ut av produsjon for 20 år sida, og det blir ikke akkurat fler av dem av la rusta tære dem istykker, eller bare kaste den fordi det ikke er noen nevneverdi verdi i dem. :wink:
Litt rustsveising i gulv og en gjennomgang av chassi er vel heller ikke så mye bortkasta tid og penger. Iallefall ikke i forhold til alle de jordhaugene folk dro fram fra skogen for å restaurere før 30 årsregelen kom =D> .
Men må innrømme at det var litt mer rust på den enn jeg hadde trodd :shock: , men den er stortsett veldig grei for rust i karosseriet ellers, bortsett fra dørene :wink:

_________________
88 Caprice wagon


Sist endret av Chevy63 den Søn 18. Mar 2012 08:33, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Mar 2011 08:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 10:21
Innlegg: 492
crusing layback skrev:
Nå er det faktisk mange som synes det har en stor sjarm å gå ned i kjelleren -garagen sin og få lov til å pusle med sitt prosjekt

Har ingenting imot prosjekter jeg :) Har selv hatt en prosjektbil i 5 år. En flott stasjonsvogn er også helt topp. Bare så synd at deler og arbeid koster stort sett det samme uansett bil, og slik jeg ser det vil jeg gjerne få tilbake mest mulig om jeg engang vil/må selge. De fleste som har hatt prosjektbiler vet sikkert at de som regel blir mye dyrere enn planlagt :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Crazy Horse, Google Adsense [Bot] og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support