AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 23. Apr 2024 10:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1713 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 115  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 08. Mar 2011 21:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Sep 2010 16:12
Innlegg: 117
Bosted: Telemark / Sør-Trønderlag
Den bilen der gikk vakkert med 305'n, kjørte forbi meg på Hydrosletta(herøya, Porsgrunn) når jeg jogga, en vakker motor og bil. Den peneste Carpicen jeg har sett i hele mitt liv!

_________________
- 2000 Th!nk City
- 1968 Chevrolet Nova 4 dørs
- 1971 Volvo 144 DL
"A car ain't useless, until you can't fix it any longer"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Mar 2011 21:02 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
der bliver ikke endret på bilen farger, ikke mye i allefald.
bliver på andre ting, at jeg kommer til at endre på.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Mar 2011 21:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 16:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
Pappa Wolf skrev:
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=65_22&products_id=329

noget ala denne!



Perfekt! =D> ikke gæren pris, Gasolin Butikken ligger jo bare rett borti gata for meg, supert :mrgreen:

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Mar 2011 00:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Tomas van skrev:
Hva sveiser du med Wolf?

Hoste...harke :roll:

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Mar 2011 00:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Tomas van skrev:
Tomas van skrev:
Hva sveiser du med Wolf?

Hoste...harke :roll:



sorry, så ikke den.

i minus 20, er det automatisk punktsveising, :P :P

men ellers er det den store Mig, fra torshov, som bliver brettet ut!

i ny og næ acetylen og oxygen. pinne, tja, hvad jeg nu får tak i! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Mar 2011 18:14 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
visse ting tar man ikke bilder av, og visse ting sier man ikke høyt.
specielt når man har dummet sig ut.

I dette tilfellet har jeg dummet mig ut, ganske kraftig, og for at andre skal kunne lære, så vælger jeg å si det høyt.

jeg glemte mig bort, da jeg var ferdig med å sveise, jeg glemte nemlig og behandle selve sveiseskjøten.
så etter et par dager, uten mye jobb, på grunn av influensa, var jeg ute i bilen i dag, og det første jeg så, var rust, i sveiseskjøten. så det var frem med vinkelsliper og stålbørste. og deretter frem med zinkmalingen.

oppdaget og en lekasje ute fra, som må tettes. lett å finne, ikke så lett å tette.
lekasjen sitter på toppen av torpedoveggen, ved varmeregistret.
en eller annen har i tidernes morgen forsøkt å tette en lekasje, ved å kline på store mengder silikone.
det funker i ca. et år, så har silikonen trukket sig sammen, og lekasjen er tilbake.

et lite tip, til dere, er å bruke terrostat, samme type som man bruker på campingvogne. den herder aldrig helt, og er 100% elastisk. den bevæger sig med bilen, og vil derfor tette bedre.
fås på campingbutikker og koster ca 100,- for en tube.

jeg forsøker at få ut overdelen på varmeregisterhuset, så jeg kan bedømme hvor mye rust som er kommet, og som evt. må sveises.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Mar 2011 18:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 26. Mai 2008 15:08
Innlegg: 124
Bosted: Lundamo sør-trøndelag
ja du säger sanningen där,silikone är absolut det värsta du kan tetta en bil med,silikone innehåller en syra som fräter sönder plåten och lagar en massa extra arbete men nu har du kommit så gott i gång med rostsvetsingen så det där lagar du av bara farten, lycka till med renoveringen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Mar 2011 19:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
Pappa Wolf skrev:
oppdaget og en lekasje ute fra, som må tettes. lett å finne, ikke så lett å tette.
lekasjen sitter på toppen av torpedoveggen, ved varmeregistret.

jeg forsøker at få ut overdelen på varmeregisterhuset, så jeg kan bedømme hvor mye rust som er kommet, og som evt. må sveises.

De ruster friskt disse gamle bilene. Da brodern har en '77 coupe, og jeg en '77 sedan, har vi jo sett litt hvor disse bilene ruster dessverre. Jeg ville begynt med å plukke av pyntelistene og klipsene rundt frontruta, og skrapet rent sporet hele veien rundt, det er typisk med masse hull i dette området. Vannet som kommer inn følger a-stolpene og havner nede bak sparkepanelene, før det renner ut på gulvet og godgjør seg der. Problemet ble ikke noe bedre av at Fisher Body tredde inn noe som ligner svamper i overgangen mellom a-stolpe og torpedo... Det samme gjelder varmeapparathuset, er nok dessverre best å vippe ut høyre innerskjerm og få driten ut for kontroll. Tør nesten vedde på at det er rusta flere steder bak "pakningen" mellom varmeapparathuset og torpedoveggen. La alt av ledningsnett/vaiere/vakumslanger innvendig sitte på, strømmen er kun koblet gjennom én enkelt plugg med en brun ledning på bak varmeapparatbetjeninga et sted.

Er mulig jeg har noen bilder som viser hvordan det ser ut på broderns bil, som står nedplukket. Må lete litt!

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Mar 2011 19:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
ikke noget problem, bare let i vei! hehe

desværre er det nogen, som har limt alle listerne på frontruten, da de byttet den.
træls, men desværre sant. så for å få de av, må jeg destruere listene.
men det ser ut til at de har været flinke med rutelimen. den er overalt!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Mar 2011 19:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
Da de byttet frontruta? Jeg ville heller sagt klassisk tegn på at a-stolpene er råtne, og forsøkt tettet på dårligste måte :( Broren min sine a-stolper er nesten matjord, og gulvet hans er mange ganger bedre enn ditt.

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Mar 2011 20:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
skal sjekke de, men ruten er tydeligt byttet, på et tidligere tidspunkt

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 13:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
da var listene fjernet og jeg må ha nye av de, samt plast klips

der hvor ruten var limt, var det fint og friskt stål under. hvor silikonen sat, må jeg frem med stålbørsten!
var et hul nederst på A-stolpen, på høyre side.
bliver en del jobb på denne senere!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 14:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
Fant bilder :)

Torpedovegg bak varmeapparathus. Det var fler hull enn det som synes her. Litt pirking med en skrutrekker og hard bruk med stålbørste avslører at ny plåt trengs.
Bilde

A-stolper og kant mot takplate. Tynt omtrent hele veien, mye hull.
Bilde
Bilde

Dette er vel et vant syn? :) Blir vel til å borre ut sveisepunktene for å komme til under forsterkningene og setefestene.
Bilde
Bilde

Bakre hjulhus, den verste siden. Ser jo bakdekket, ikke rart det var fuktig i teppet hele tiden.
Bilde

Hipp hurra for biler som har gått i saltlaken på østlandet!

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 17:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Ja, jeg tok ut frontruten i dag, bare for at være sikker på at der ikke gjemte sig mere rust i bilen!

naturligvis fant jeg mere rust, men hellere fixe det nå, end å vente et par år, å bilen knekker på midten!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

fikk osse ut dashen, etter mye om og men, var brukt 3 forskjellige typer skruer!

og et lite tip, til dere som skal ha ut en limt rute.

dra en tur på huggeren, og finn en eldre modell opel. fjern wiren til panseret, og tag den med hjem.
fjern strømpen på wiren, og klipp enden ren.

den øverste delen av ruten, kan limen fjernes på, med en stanleykniv, hvis ikke, lag et lite hul, og press wiren igjennom. monter et håndtak i den løse enden av wiren, og begynn så å sage.

ikke sag for fort, for så knekker wiren.

sag i et rolig tempo, så kommer du gjennom limen ganske fort. læg gjerne press på den øverste delen av ruta, så du presser ut toppen.
gjør det lettere å sage gjennom limen, og få ut ruta.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 18:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 29. Des 2010 16:11
Innlegg: 243
Bosted: Hønefoss
Der var ruta borte ja. Like greit det som sagt. Ellers ville du angret senere. Du fikk den ut uten å ødelegge den?

_________________
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser med 350 Oldsmobile motor.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1713 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support