Mye farting frem å tilbake for tiden, så jeg får ikke gjort så mye som jeg ønsker, men det går sikkert det også. hehehe
Fikk for et par dager siden forboret et par huller i varmeapparatet.
Og sett litt på plassering av batteriet. vurderte å bygge ned her, og sette batteriet lett tigjengelig, men nahh, blir enda mer jobb.
Så i stedet blir det her, på passasjersiden av kofferten.
Og etter å ha fått bakluken i hodet er par ganger, monterte jeg støttestaget til koffertlokket.
Idag og i går fikk jeg gjort litt til.
Laget et par monteringsbraketter til varmeapparatet.
Laget at par utgangshuller, med flens.
Og begynt å planlegge monteringen. (Burde ha tatt noen mål og planlagt litt bedre!!)
Og nettopp fordi jeg noen ganger går litt lei jobben jeg driver på med, finner jeg ofte på noe annet å gjøre.
Og man kan lage sirkler med vinkelsliper.
Og selv om de ikke er perfekte, blir de nå brukbare for det.
Tilpasse litt til.
Og med ordentlig tilpassing og et par sveisetenger.
Så det sådan ut etterpå.
Etter litt finpuss så den slik ut.
Og et par lag med zinkprimer.
Og så kom jeg til jobben jeg har utsatt lenge.
Alle hullene i torpedoen skulle lappes.
og da starter man med å lage lapper.
Brukte et par skiver som mal, og en av mine skruklemmer (eller hva pokker de nå heter!)
Men ikke misfornøyd med passformen.
Og ette rå ha mistet de et utall av ganger akkompagneret av en del skjeldsord, fant jeg ut av å bruke min store magnet!
Og fik de sveiset inn.
De små hullene tok jeg uten skiver, men de største fikk.
Det tok en stund, men jeg fikk det til.
Og etter fjerning av sveisekladdene, fikk den primer.
Jeg er ganske tilfreds med dette resultatet så langt.
Liker bare ikke at registret blir høyeste punkt, men lager utlufting en eller annen plass på slangen oppe.
Og etter en del hammerlakk, og og innvendig tetting med karosseritettner. ser registret slik ut.
Så forhåpentlig i morgen kommer det inn på plass. og jeg kan fortsette med luftekanaler mm.