AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 13:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1713 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 20. Jun 2016 22:46 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Det sitter en gummiforing inne i råden, og det er et par cm klaring på girkasse traversen.

I dag var det egentlig planen å få laget hengere, men været og en kompis på jakt etter en Tahoe kom i veien.
Så vi kikket på Tahoe og han kjøpte den. og jeg fikk ikke gjort allverden i dag.
Men tar det igjen i morgen, kanskje.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 27. Jun 2016 13:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Ser ut til jeg har laget en liten SNAFU på mellomakslingen, det er null end play på slip yoken.

Og etter hva jeg har skjønt skal det være 19.5 mm, i kjørehøyde.

No biggie, bare mer jobb.

Og i dag kom det pakke i posten, fra en venn i usa, med bensinpumpe, axlestrap kitt, og nye mellomaksel kryss.

Litt fra reolene hans og litt fra den lokale bilsjappe (som tilfeldigvis heter RockAuto!) hehehe

Kommer en oppdatering i løpet av kvelden, med bilder.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 28. Jun 2016 19:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
ble litt lenger end bare kvelden, tok litt ute i dag også. Men i går etter jeg kom hjem fra butikken, ble den nye bensinpumpen tapet inn, og jeg klarte som vanlig ikke å la være.

Bilde

Misliker å ha unødig støpeskjegg og skarpe kanter.

Bilde

Så det ble en times tid med flatfil og rundfil.

Bilde

Tok tid dette.

Bilde

Tenkte at jeg likegreit (da jeg ble lei filing) kunne sandblåse disse.

Bilde

Og besluttet likevel, at jeg kunne gjøre bensinpumpen ferdig, og sandblåse den og.

Bilde

Alle huller var dekket, så det kom ikke sand inn til membranen.

Bilde

Etter litt vask med tynner, fikk den de første lagene med motorlakk.

Bilde

Mens den tørket, gikk jeg løs på mellomakslingen.

Bilde

Etter et par lag til og et par timers tørking i solen, plukket jeg tapen av. liker hva den ble til.

Bilde

Bilde

Og den passet perfekt i forhold til rammen og inn å utganger på pumpen. men det var ikke god plass til å bytte den.

Bilde

Bilde

Men til slutt var den på plass, og jeg fant ut av at det er plass til et filter før pumpen foran. gjør det enklere å bytte.

Bilde

Tilbake til mellomakslingen. fikk av den gamle sveisingen.

Bilde

Og så at jeg ikke hadde hatt helt flaks med penselen sist jeg lakkerte den.

Bilde

Så kommer jobben med å fjerne den sveisingen som sitter der.

Bilde

Det tok noen timer med diverse verktøyer men til slutt var den ren, og matingsflaten passe. SÅ da kom jobben med å justere de to sammen og få begge i vater. (Nettop der savnet jeg et par digitale vaterpass!)

Bilde

men etter en del runder frem og tilbake, var jeg tilfreds.

Bilde

og fikk sveiset dritten sammen igjen. Og skulle det vise seg at den ikke holder mål, handler jeg en ny mellomaksling i stedet.

Og så fikk den nye/gamle kryss. (Ron hadde hatt de liggende på reolen i små 15 år, så han hadde ikke noe mot å sende de til meg!)

Bilde

Bilde

Bilde

Og så fikk de naturligvis en gang hammerlakk, før alt ble skruet sammen.

Bilde

Og etter min beregning, skal jeg ha ca halvdelen endplay, når bilen er i kjørehøyde.

Bilde

Akkurat nå er den på 25 mm. hvilket er greit nok inntil videre.

Bilde

Og så begynte jeg på eksos hengere.

Bilde

Kuttet fire platebiter ut.

Bilde

Og markerte opp til huller i stålet.

Bilde

Og da var klokken 2130, og jeg måtte gå inn, ikke på grunn av kvinnfolket, men på grunn av mygg og knott.

Og i dag da jeg gikk ut, besluttet jeg mig for å kassere platene, og bygge på en annen måte.

Bilde

Disse var simpelthen for dårlige.

Bilde

Sveiset bare rundjern på bunnen af eksosklemmene, og bukket endene.

Bilde

Fordelen med det er at hvis en bolt eller lign detter av, eller begge, så hviler eksosen i vuggen.

Bilde

Så langt så godt, men hvordan henger jeg eksosen fra ramma??

Bilde

Må også se på det foran.

Bilde

Hmmmm, denne kan vel brukes eller hva!?

Bilde

Jo, trur det går.

Bilde

Og derfor er rammen ikke lakket med 2 komponent eller showlakkert. Nei, her er det hammerlakk, i tilfelle jeg må slipe litt eller sveise.

Bilde

Passer der.

Bilde

Brent inn på plass, og det tok kortere tid end jeg egentlig hadde regnet med.

Bilde

Fant etter litt leting mer rundjern i gjemmene, så det ble bukket til jeg var fornøyd.

Bilde

Ferdig brent inn på plass. og fordelen er at jeg kan justere høyden på eksosen ved å endre på vinkelen på hengerne.

Bilde

Og dette var så en liten oppdatering.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 01. Jul 2016 08:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Mange gode løsninger som vanlig!


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2016 10:51 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Nærmer med et punkt hvor det bare er statens vegvesen jeg venter på.
Men finner hele tiden små ting, jeg kan forbedre og gjøre noe med. fikse det siste innen jeg er helt klar til å sette karosseriet på rammen.

Det ble til eksosbandasje på headers, og downpipe.

Bilde

Bilde

selv om det var litt knot med klaringer, så et par rør måtte kortes en cm hist og her, for at være sikker på at de kan demonteres fra under bilen.

Bilde

Men ikke missfornøyd med dette.

Bilde

Burde kanskje ha gjort overgangsrøret 10 cm lenger, så jeg kunne få eksosbandasjen under oljefiltret også, men får se ha som skjer. blir kortere oljefilter uansett, da jeg ikke kan bytte det som sitter på nå, uten å måtte demontere eksosen. Hahahaha.

Bilde

Men jeg er ganske fornøyd med at jeg har bygget en komplett eksos for mindre end 3K

Bilde

Etter eksosen var ferdig, besluttet jeg mig for at begynne på skifteren. Det er en problematikk, jeg har forsøkt å ignorere, frem til nå. men måtte liksom få det gjort. hehehe

Bilde

Kuttet bare av festeøyet på den gamle braketten, og så måtte jeg finne ut av å bygge en brakett som passer på girkassen.

Bilde

Lagde bare en bend på en bit av den originale braketten, og kuttet den til i størrelse. skrudde den på girkassen, og satte festeøyet på, og gav den et par sveiseklatter.

Bilde

Bilde

Enten er jeg nærsynet, eller også er mitt kamera! hehehe

Bilde

Sådan skal det sitte.

Bilde

Men det mangler litt forsterking, så litt 3 mm plate ble utkommandert til aktiv tjeneste.

Bilde

Og her dummet jeg mig ut. Burde ha laget en pappmal først, og kuttet etter den.

Bilde

Som dere ser, den er litt feil.

Bilde

No biggie, vi fikser med en hammer.

Bilde

Ved å slå på kanten som vender vekk fra møteflatene, strekker jeg metallet, og får endene til å møtes på rette plass.

Bilde

Bare for å vise hvor mye jeg flyttet metallet.

Bilde

Bilde

En liten bit med forsterking. kom på plass.

Bilde

og ble pusset litt ned.

Bilde

og den fikk et par huller.

Bilde

Litt finpuss med en vinkelsliper, og den fant fint sin plass.

Bilde

Sådan ser den ut nå, den mangler bare en liten forsterking på baksiden, så er den klar til å komme på plass permanent, etter litt sandblåsing og lakk.

Bilde

Og da jeg satte meg for at ta min velfortjente kaffe, måtte Tazz naturligvis se med på hva jeg drev på med på dataen. hehehe

Bilde

Men det var dagens oppdatering. får se hva som kommer i løpet av uken.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2016 11:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Blir nok tight og fin i skiftene den der... :)
Du har ikke mulighet til å flytte litt på peilepinnen, ser ut som at den må demonteres for å få av headers?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2016 13:13 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Peilepinnen er midlertidig, skal ha flexipinne senere. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 25. Jul 2016 23:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 822
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Hva skjer Wolf? Lenge siden nå oppdatering her nå ? Har du gått lei hehe?

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 07. Aug 2016 10:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Mornings, Nei har ikke gått lei, har bare hatt fult opp med jobb, barn og sommer (eller mangel på samme!)

Men det har skjedd litt den siste måneden.

Fikk sandblåst og primet braketten til girkassen.

Bilde

Bilde

En gang svart lakk fikk den også.

Bilde

Bilde

Måtte tette skjøten omkring påfyldningsrøret på bensintanken. så frem med tinn og fluss

Bilde

Et par selvskjærende skruer holdt røret på plass.

Bilde

Gassbrenneren fikk kjørt seg, og jeg fik lagt tinn i skjøten.

Bilde

Braketten var tør, (og jeg var litt lei av å måtte dukke meg hver gang jeg skulle inn i garasjen.
Så den ble boltet på plass.

Bilde

Besluttet meg for å vende brakettene til opphenget på bensintanken, så jeg kunne få litt bedre plass til eksosen. og med hull rett i senter, var ikke noe problem.

Bilde

Du verden som jeg roter.

Bilde

Etter tinnet hadde fått kjølt seg ned, ble det lagt en god del stålplast på, bare for en sikkerhets skyld.

Bilde

Ved å vende opphenget på bensintanken, kan jeg få den ned uten å måtte slåss med eksosen, og bakakselen. og jeg slipper å måtte jobbe inne under bilen.

Bilde

Jeg fikk også lagt et par lag hammerlakk mer på tanken.

Bilde

Bretta en brakett til det forreste bensinfilter, og festet det med en vanlig slangeklemme til braketten.

Bilde

Etter en tur til Moss, endte jeg opp med en TH700R4. tre vannpumper, en kort, en lang og en reversert. braketter til serpentinreim, reimhjul, TBI innsug, med ledningsnett, fordeler og hjerne. og litt andre småting. Den korte vannpumpen ble sandblåst, og lakkert, og montert på motoren med een gang. Alle de andre tingene ble lagt på lager til vintersyssel.

Fik dratt rammen ut i frisk luft, mens jeg ryddet lit i garasjen.

Bilde

Plukket av trekket, så jeg kunne nyte synet av motoren og ramma i sin helhet.

Bilde

Og jeg venter i øvrig fortsatt på svar fra SVV.

Bilde

Nylakkert vannpumpe på plass.

Bilde

Trur jeg kommer til å få litt problemer med å lese av tenningen. hahaha

Bilde

Rammen og alt annet fikk godkjent av yngstegutten.

Bilde

Fikk også lakkert og montert termostathuset.

Bilde

Og så burde jeg vel egentlig få ryddet litt herinne.

Bilde

Fikk god hjelp av Benjamin til det også.

Bilde

Manglet et støttebein på enden av min lille skrustikke.

Bilde

Så en stykke skrapjern ble utkommandert.

Bilde

Bilde

Bilde

Kastet litt hammerlakk på bremsekraftforsterkeren.

Bilde

Ja, jeg vet at det ikke er showfinish, og det er heller ikke meningen, gidder bare ikke alt for mye rust.

Bilde

Etter endt opprydding, ble rammen trillet tilbake i garasjen.

Bilde

Og jeg lusket inn for å ta meg et velfortjent hvil, og en kald øl.

Får se om det blir tid til å gjøre noe i løpet av uken.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 08. Aug 2016 16:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Ser nydelig ut! Går riktig vei nå!


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Aug 2016 12:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
oj oj ser bra ut :D

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 19. Aug 2016 16:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Er mye biltema ser jeg, skulle nesten vært sponsorert av dem du :idea: :idea:

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 23. Aug 2016 17:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
BigDooley skrev:
Er mye biltema ser jeg, skulle nesten vært sponsorert av dem du :idea: :idea:


Det er sant, mesteparten av det jeg bygger bruker enten materiale eller verktøy fra biltema. hehehe

Men nå som jeg ligger i full jobb i oslo, så er det begrenset hvor mye tid det blir til oppdateringer. (opp klokken 0500 og i seng klokken 2130!) samt trafikken er elendig. kommer jeg ikke fra Økern klokken 1500 presis, så henger jeg gjerne i trafikken i 2-3 timer. så ikke mye tid på ukedagene heller. men la oss nå se om ikke jeg kan ta en helg med litt Master jobbing snart

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 24. Aug 2016 14:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
Thumbs up for det! Misunner deg ikke Oslo rushen...

_________________
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 03. Sep 2016 09:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Charger440 skrev:
Thumbs up for det! Misunner deg ikke Oslo rushen...


Klarer å komme på jobb på en time, men hjem er en helt annen sak.
På hverdager går det som regel på en halvannen time, fredager er et helvete. i går var det 2.5 time.
Så jo, jeg leter etter jobb nærmere hjemmet, men det er ikke mye som er ledig.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1713 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 44 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support