AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 12. Des 2017 11:29

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 174 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 19. Des 2013 20:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Lite bilder her for tiden.
Så får legge ut noen fra året som snart er omme.
Må mote meg opp til å ta noen turer i garasjen å ordne de småtingene som står igjen.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Jan 2014 22:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Er heldige i Nord med mildvær siste tiden.
Så har i mellomjulen fått byttet endel i det elektriske. Bl.a. blinklysbryter med ledningsnett ned rattstammen og ledningsnett til tenningslås.
Så nå virker alle lys slik de skal og er kvitt den dårlige kontakten som kom og gikk ved tenningslås.

Koblet også opp alle målerne i midtkonsollen:Volt, Oljetrykk, kjølevann temp, klokke og turteller.
Måtte til med en forgrening ved oljefilter adapteren slik at jeg fikk koblet slangen til.

Neste blir å få bilen litt opp i høyden og få byttet calippre bak og få håndbremsen i funksjon igjen.
Samt få byttet bensinpumpen. Er ikke kjørt mange meterne med denne pumpen, men har nok
stådd seg ihjel...

Leter/vurderer enda slike "traction bars", men ikke bestemt meg for type eller merke.. Noen tips/advarsler?

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jan 2014 11:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Noen som har kjennskap til disse fra Summitracing?:

Bilde

http://www.summitracing.com/dom/parts/l ... /overview/

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jan 2014 20:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
jeg kjøpte dissa:
http://www.summitracing.com/dom/parts/c ... /overview/
Bilde
er vel samma greia, ikke så dyre og gjorde jobben! merka stor forskjell! :)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jan 2014 21:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Ser ut for å være lik pris og utførelse ja.
Så ble kvitt hjulhopping og slikt?

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jan 2014 00:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
ja :) det blir bare et rist når man river løs dekka (fordi den originale bladfjørene er så myke) også holder disse staga bakakselen stille.. + at bilen ikke vrir seg når man slipper gassen etter fullt gasspådrag ved kjøring (bakakselen holdes på plass under akselerasjon) det var det jeg egentlig ville bli kvitt..

I år skal jeg montere på stivere bladfjærer og stabstag + andre sjakler og foringer, da sier de lærde at man ikke trenger disse "støttestaga" så mye, og jeg tenkte å prøve uten pgr av at det blir kluss med stabstagets innfesting under der.. så vi får se :P

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jan 2014 00:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
det er vel egentlig slike stag som er best.. men de blir jo endel dyrere...
http://www.summitracing.com/parts/cee-2096/overview/ (dette er vel til camaro, mens bildet er fra mustang. er jo samma greia)
Bilde

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jan 2014 22:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Har sett litt på den typen der også.
Litt skeptisk om dem må sveises eller om dem er bolt on?

Er nye fjærer på min med nytt tykt stabstag bak så den er veldig stiv, men denne hoppingen irriterer.

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Jan 2014 14:01 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 13:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Har du prøvd med andre dempere med annen karakteristikk? Hadde dette problemet på en BMW før og den ble bedre med andre dempere.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Jan 2014 16:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
HOW "WHEEL HOP" OCCURS :

http://www.competitionengineering.com/a ... assis2.asp

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Jan 2014 16:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 11:50
Innlegg: 374
Bosted: Vestfold
Jeg skal handle slike som stag som sitter fast i begge ender, Slide-a-links traction bars heter de på Summit, Caltracs på folkemunne :p
Har selv ganske nye bladfjærer som er bra stive og fine, men hopper fordet.

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Jan 2014 23:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Har begynt rep av tråden her siden nesten alle bildene forsvant. så har oppdatert første innlegg.

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Feb 2014 15:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 12:49
Innlegg: 225
Har hatt slike Traction Bars på Min Camaro i åresvis.
Disse skal være flotte greier på Stripa, men til ALT annet lager di et H#/%()"e.
Ødelegge bakkeklaringa fulstendig, binder fjøringa i sving (fucker med Rollcenter), ser helt Jævlig ut, glemte jeg at det er Gammeldags.

Har nå handla Hotchkis fjærer, og håper på å rette noe av problemet.
På Camaro, var det stort sett MonoLeaf, som hadde problemer.

Slide a Link/CalTracks har jeg noe mer tro på, men aldri testa.


Mvh Joda

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Feb 2014 21:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Takk for feedback.
Er klar over at det ikke er det beste alternativet der ute, men til mitt bruk og oppsett ellers på bilen tror jeg det blir godt nok.
Med tanke på pris og vil helst ikke frem med sveiseapparat...

Fikk idag flenset meg nye bremserør om bøyd til litt penere enn det som var fra før.

Bilde

Bilde

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mai 2014 21:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 10:35
Innlegg: 887
Bosted: Sandnessjøen
Fått Mustangen ut for sesongen:)

Men idag begynte den nye bensinpumpen å trøble.
Spiste sikringer og når jeg kom meg hjem å kjente på den var den glovarm...
Hva kan det ha seg?
Regner med det er en feil i pumpen og må vel bare bestille ny igjen....

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 174 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support