Får skrive litt i loggen jeg å.. trivelig kvelds aktivitet.
Var på eu kontroll nå i mai å fikk noen 2ere.
Så ble en lang kveld med skruing. Var så heldig å få låne bukken hos en kamerat, det hjelpa betraktelig på arbeidslysta!
På eu kontroll så vi at det lakk litt fra der mellomaksel går inn på bakakselen. Bytta simringen der. MEN jeg var litt kjapp tydeligvis. . Stramma det for mye så lagera har begynt å lage lyder som en trikk som kommer kjørende..
Se bilde lenger ned!
Burde ha tenkt på det for vet at det er koniske lagere på pinionen men. Neida. Så i helga må jeg bytte hele "klumpen" fra en annen aksel jeg har.
Grunnen til at jeg bytter over hele klumpen er at den andre akselen er korta inn 1" på hver side. Har ikke kr til spacere nå så da får jeg heller skru over. Den akselen skal jeg ha på den andre 61n så tenkte å ha noen skikkelig bredda stålfelger bak
På chevrolet 58-64 så kan man skru ut hele klumpen med drev å alt uten å ta av hele akselen. Derfor bytter jeg over hele saken uten å klundre med lager, stramming, chims å det der. For det er jeg ingen ekspert på.
Trenger bare å dra ut stikkakslene, og skru av klumpen på samme måte som man skrur av lokket som er på de fleste aksler. Håper det går greit.
Her er et fint bilde for å illustrere.
Speilet er fra en gammal rambler.
Bytta også et bremserør som var dårlig på bakakselen. Skulle lufte helt til slutt å da knakk så klart nippelen.... Heldigvis hadde kameraten min ny bremsepumpe liggende jeg fikk bruke bare jeg kjøpte en ny til han
Endelig etter 8 års eie fikk jeg rota meg til å kjøpe hanskerom å. Kosta 380kr tror jeg. Måtte skjære litt for å få plass til cd spillern.
Deilig å endelig slippe alt rotet på dashbordet haha.
Eu ok til 2017 det er deilig
Sent fra min SM-A500FU via Tapatalk