AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 16. Apr 2024 06:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 86 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 00:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 10. Nov 2009 23:55
Innlegg: 23
Bosted: Langangen
Joda.Tankene angående hvilken motor etc ligger der de. Uansett så har vi jobb gjenstående på karosseriet så god tid til å bestemme motor det har vi.

_________________
Ford Crestliner 1951
Chevrolet Camaro Z28 1986


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 10:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Utrolig pen og vel også ganske sjelden bil? Stå på videre og lykke til!
=D>

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 11:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 10. Nov 2009 23:55
Innlegg: 23
Bosted: Langangen
Viser her litt av hvordan det så ut før jeg begynte og et bilde av hvordan det er blitt.
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde

_________________
Ford Crestliner 1951
Chevrolet Camaro Z28 1986


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 13:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Ser så lett ut når du poster før og etter bilder, men de fleste stenger bare garasjedøra når slik rust dukker opp.

Er vel egentlig det samme hva du gjør med bilen, original eller hotrod, for uansett hva du gjør så blir bilen 100 ganger bedre enn hva den var. Bilen var jo ødelagt allerede den.

Så blir det noe avik fra original, helt ok spør du meg, og klager original gutta så vis de bildene med all rusta du og spør de hvorfor de ikke sveiset den opp.
Stå på så kanskje vi ses på en treff engang med buicken din.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 20:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Kloke ord fra roar.kunne ikke sagt meg mere enig 8) Blir artig å se utviklinga på denne framover :D

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Nov 2010 19:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Herlige biler, det her. Har selv startet samling av en sånn en.... Har liggende et NOS fordelerlokk. Min far hadde en 4-dørs Buick av 46-48-modell i 1958 til 1960. I dag finnes vel kun fordelerlokket igjen, men drømmen om en sånn bil, i roddet utgave, har vært innom hodet flere ganger. Mektige flåter ja!

Bildet er tatt på Saltfjellet, sommeren 1958..

Bilde

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Nov 2010 21:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 10. Nov 2009 23:55
Innlegg: 23
Bosted: Langangen
Fint med bilder fra den tiden disse bilene ble brukt. Takk for det.
Til dere andre som er inne her og ser så legg gjerne inn bilder av slike biler tatt på 50-60 tallet.
Se også min hjemmeside om dette prosjektet.
http://home.online.no/~kje-hei/

_________________
Ford Crestliner 1951
Chevrolet Camaro Z28 1986


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Nov 2010 22:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Her er tråden til Camaro86 på midt forum...
Der er det også litt av de andre bilene også...

http://www.kimorjan.net/torstein/Forum/ ... sc&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Nov 2010 19:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 10. Nov 2009 23:55
Innlegg: 23
Bosted: Langangen
Ja da har det blitt jobbet litt idag også. Vi begynner å få ting ferdig så da er det å montere dette sammen.

Bilde

_________________
Ford Crestliner 1951
Chevrolet Camaro Z28 1986


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Nov 2010 20:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Imponerende arbeid her ja. Godt å ha en skikkelig mann å lære av! Og utrolig artig å se fremgangen! Selv om det er over år, så virker det jo selvsagt ikke sånn med bildene. Gleder oss til fortsettelsen her no. No ser det jo med ett ut som en bil igjen!

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Nov 2010 20:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Nova-Freak skrev:
Herlige biler, det her. Har selv startet samling av en sånn en.... Har liggende et NOS fordelerlokk. Min far hadde en 4-dørs Buick av 46-48-modell i 1958 til 1960. I dag finnes vel kun fordelerlokket igjen, men drømmen om en sånn bil, i roddet utgave, har vært innom hodet flere ganger. Mektige flåter ja!

Bildet er tatt på Saltfjellet, sommeren 1958..

Bilde


Jeg lånte dette bildet [-o< .Og la det ut på en tråd på Helgeland motor forum.Og da var det en som fant ut at det er tatt på Korgfjellet i Nordland..Korgen befinner deg nede i dalen på bildet,og de snøskjermene på bildet sto spredd oppe på toppen av fjellet.Men har du noe mere historie til bilen??.Kan jo ikke ha vært så mange Buick i Nord Norge på femtitallet..og var din far muligens og hentet den gamle direksjonsbilen på Jernverket i Mo i Rana??...Dette er bilder av den.

Bilde

Bilde

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Nov 2010 20:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Okt 2007 23:03
Innlegg: 253
Bosted: Batnfjordsøra
En kamerat av meg holder på å pusse opp en sånn Buick som den 4 dørs bilen her. Måtte sjekke bilder av den da fargene og lignet, men viste seg at fargene var omvent av denne. Flotte biler dette. En av mine absolutt favoritter.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Nov 2010 20:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Ups... Kan godt være Korgfjellet ja... Min feil det. Trudde det var Saltfjellet jeg. Uansett: bilen var min bestefars, og senere min fars bil. Hjemmehørende i Trondheim, men på langferie til Bardu i Troms sommeren 1958. Bilen fungerte greit, og var i rimelig bra stand den gang da. Selv om det allerede på den tid var begynt å dukke opp rust (Og da var bilen 10 år gammel!) Bilen ble beholdt i 2 år, frem til 1960, da den ble solgt til en bilmekaniker i Trondheim. Har ikke nummeret på bilen her, desverre, så har ikke klart å finne ut noe mer om den etter dette. Bakgrunnen for salget av bilen var at nybilsalget ble sluppet, og det ble dermed handlet ny Taunus. Gjorde sikkert godt for drivstoffbudsjettet, da Buicken var glad i drikka si, etter sigende... Foreldrene mine hadde forskjellige minner om denne bilen, og jeg pleide gjerne å spørre og grave for å finne ut av dette da, så litt vet man no. Me det er selvsagt informasjon fra personer som i utgangspunktet ikke hadde noe forhold til bil.... Min mor var mest imponert over den romslige og flotte kupeen.. De overnatte like gjerne i bilen som i telt, hvis de var ute på tur, da i alle fall hun kunne ligge i setet helt utstrakt. Litt verre for min far, som nok måtte ha litt knekk i beina. Bredden på bilen på den tids veier ble også et problem for en møtende trafikant som rett og slett kjørte på skogen da han møtte denne på veien. Sjåføren kom ut av sin bil og utbrøt noe som dette: "jaggu va du brei, gut..." Og det ble også fremholdt at ei større metallplate under motoren gjorde seg meget godt da det var teleløsning på deler av veistrekningen nordover i 1958. Fungerte som akebrett i gjørma. Selv når de måtte taues ved et par anledninger... Så litt historie finnes jo rundt bilen, men desverre ikke egenopplevd. Den var solgt lenge før min tid, dessverre. Men formen og stilen på bilen har alltid tiltalt meg. Så drømmen er der.... (Og for noen år siden sto det faktisk et par stykker av sorten til slgs med bare måneders mellomrom. Et rodobjekt i Nordland en plass, og en hvit bil, rimelig urørt, på mørekysten... Hadde man hatt penger da.... Noen som vet noe om skjebnen til disse bilene?)

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Nov 2010 20:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
I følge utsagn var Buicken original tofarget. Ikke opplakkert av noen i min familie, i alle fall...

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 01. Des 2010 00:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 08. Nov 2009 22:57
Innlegg: 537
Herlige bilder. Har ett skogsvrak av en 48 Roadmaster 4 dørs stående i Finnmark.

JohnB


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 86 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support