Ikke teit i det hele tatt !
Detta er bruksbilen min. Forbruk er derfor et viktig tema. Målet mitt når jeg kjøpte den var 200hk, en måling på under 1 liter på mila. Satte på q-jet, performer innsug, 60100 kammen og små fullengde headers. Fikk rundt 220hk med gamle 305´n og med beste måling på 1,06l funka det ganske greit til vanlig kjøring og jeg kunne forsvare å bytte ut 300te´n min med 188hk og et forbruk på 1,1-1,2
Hadebra nazibrakke
Er jo såklart MYE mer gøy med 230+ i durasjon, men ikke hver gang man skal tanke. Og helt enig som du skriver, hadde fått mye mer torque og effekt generelt av større kam. Samtidig er alt annet lite på motoren, performer innsug, små headers, trange topper... Kunne hente litt på å gå opp litt på kam, men skal nok ikke mye til før topper innsug og eksos ikke henger med.
Håper på at ikke forbruket går opp så mye med de ekstra 50cid´ene, pga økningen i komp. I drømmene mine får jeg så og si samme forbruk, og rundt 50 til 100hk ekstra og bra med bunndrag for å drasse rundt på 3.08 utvekslinga.
Og ikke minst skal det bli ålreit å få ned oljeforbruk og kjøre rundt med en motor som det ikke ryker av på tomgang.
Håper lyden blir litt mer snasen også. Ikke mer lope men litt mer aggressiv tapping fra eksosen. Vi liker jo lyden av sylindertrykk
Har sikkert posta de her før men en iten videosnutt med 2000<4000rpm drag i første:
https://www.youtube.com/watch?v=br3ifix9AWgOg en liten walkaround etter et par bokser med hvis og svart spray fra bitema hehe:
https://www.youtube.com/watch?v=mMLw6e_vt8Q