Kan vel skrive hva som skal gjøres med bilen da;
- Rusta skal tas i bakskjermer, førerdør, motor-rom, nedre del av frontskjermer og noen små rusthull her og der.
- Lage ny spoiler i glassfiber/stål, den gamle endte sitt liv med for mye sol og plastikken ble til bølgepapp.
- Sveise igjen reservehjulbrønn og senke ned fuel-cell i egen-laget stål konstruksjon (Dette er fordi monza kom med bensin tanken på førersiden og både for gjøre det enklere med eksos og utligne vekta. Dette skal også gjøres pent og skal ikke syntes når du åpner luka bak, skjult anlegg med holley blåpumpe.)
- Understell skal gjøres om fra 4-bolt til 5-bolt med S10 Blazer/pick-up biter. Det blir S10 øvre bærekuler, med "Bob gumm's" adaptere for S10 spindler. Bak blir det en truetrac/detroit diff med S10 stikkaksler og bremsene rundt om kommer også fra S10. S10 mastersylinder og bremsekraftforsterker og linelock. Nye støtdempere, foringer (Poly), bærekuler, endeledd, V6(No A/C) fjærer og det hele toppes av ved svarte stålfelger, skal ligne på en gammel roadrace/nascar bil.
- Motormessig så blir det en 1968 327. Den blir bygd så fort lommeboka fylles igjen. Planen er smidde stempler, nye lager i hele motoren, små kvass kam, rullevipper, air-gap innsug, 600cfm gasser, headers osv. Er ikke helt klart enda, men effekt skal det bli.
- Interiøret blir nogenlunde orginalt, siden det orginale er i god stand. Dash'en er bygd om til nye autometer målere og det er laget stålplater som holder lysbryter, vindusvisker bryter osv, pga noen som hadde bilen før meg hadde saget ut halve dashbordet. Girshiftern blir en B&m sportskifter. Heldigvis så er jeg ikke fan av "mega store anlegg", så det blir ingen kutting i interiøret for høytalere og diskanter, blir nye høytalere der de orginale satt og gjemt bilstereo i hanskerommet med usb såklart.
- Utenpå blir det som sagt ny-laget spoiler (skal se orginalt ut såklart), listene på siden fjernet, sveise skjøter sånn at den blir mer "clean" og lakken blir hel blank svart.
Det var vel det