Oi, her har det vært stille en stund.
Monza'n står like fint der den har stått i snart 3 år nå, men jeg sier det igjen, en dag så blir den nok ferdig! Tiden har gått med mest til andre biler de siste årene, så arbeidsløs har man ikke vært.
1940 Ford Tudor (Nå solgt). Specs. når vi fikk den:
- TPI Motor m/ datasprut - Th700 (R4?).
- Mustang II forstilling, coilovers bak osv osv.
- Halveis patina/Rat stuk.
- Godkjent alle endringer i vognkort.
Det som ble gjort:
- Ny lakk.
- Mesteparten av utvendig krom og diverse ble enten skiftet ut eller renovert.
- Nytt interiør.
- Diverse som å koble opp varmeapp. osv.
Alt i alt, en knall bil. Kjørte den til Västerås i 2014 uten noen store problemer, bil som fanget mye oppmerksomhet.
Men, hvis dere ser etter i det siste bildet, så står det en blå skapning bak der...
1967 Chevrolet Camaro RS. Hentet i Svinesund. Specs. på den når vi hentet den:
- 355 - Th350 (Som spiste governor drev)
- Standard forstilling og bakstilling.
- Ikke førstegangs godkjent.
En kjapp tur på BT for å få smørbrødlista (Dette er da med bare 1 gir som funket).
Opp i bukken første gang, da fikk den:
- TH700r4/4L60 kasse m/ Ny converter og mellomaksling.
- Nytt eksosanlegg (Nr.1).
- Ny girshifter m/vaier.
- Div. småfiks.
Så ble det en tur til BT igjen og den ble godkjent gitt. Så da begynte jobben med forstillig og bygge om bakstilling.
Det som skjedde etter det:
- 4-link m/coilovers bak.
- 12 Bolt Moser bakaksling m/Sperre og 11" tromler.
- Varishock coilovers foran.
- Rør bærebruer foran og strammet alle løse skruer i forstilling (Det var noen kan man si.)
- Nytt eksosanlegg, da det gamle passet dårlig med den nye bakstillinga.
En tur på "Glatta"
Så fant vi ut at det var for lite effekt, så da ble det en liten presse på motoren, men det likte den svært dårlig, ble litt gjennomtrekk i motoren! Så den måtte ut igjen gitt.
"ny" motoren, 400 SBC, dette er da ca. en uke før vi skulle til vesterås.
Dette var dagen før vesterås.
Startet opp og gikk pent som helst på tomgang, men var en helsikkes vibrasjon i motor under påkjenning. Vi gjorde som vanlig, ga faen og dro! Kom oss opp tell vesterås (For en helg) og skulle ned igjen fra treffet til hotellet på lørdagen, da smalt motoren på motorveien. Yes da, 8 timer hjemmeifra, men det gikk seg til. Bilen forlot Sverige bak på en mercedes sprinter.
Da ble den parkert i ett år, men nå i påsken ble det liv i henne igjen! Sendte den gamle motoren på overhaling og monterte den. Var utrolig artig å høre den gå igjen, høre headers'a skrape i bakken på hver eneste lille dump (Ja, denne skraper på Ring 3 hvis du ikke holder deg unna hjulspora.) Har bare cruisa rundt i den i de siste ukene, funker utrolig fint. Det er noe med gamle biler, det er det eneste som gir meg ro sjela om dagen
Blir noen oppgraderinger fortløpende, så den blir litt bedre å ha med å gjøre:
- Shorty headers.
- Nytt el-anlegg.
- Nye stoler og teppe.
- Senkeklosser til 4-linken- eller kortere coilovers bak.
- Få RS fronten til å fungere igjen.
Har også drivi med totalresto av en gammal Jøtul, er ikke så mye forskjell på Svensk og USA stål, syntes rusta kommer uansett!
Fra dette:
Til dette:
(Bare å si ifra hvis jeg skal fjerne jøtulen)