AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 14. Des 2017 11:06

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 834 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 14:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 21:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
Takk for utprøvd oppskrift :) , virker i utgangspunktet drastisk med flipkit, men er jo som du skriver enklere å reversere tilbake til original. Kommer til å følge denne anbefalingen - eneste må sjekke om jeg skal ha spindler for bruk med1" skiver, skal måle hva som sitter på bilen !

edit : glemte å kommentere flammene dine, blir tøfft ! =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 19:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 22:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Er faktisk mere jobb å montere shackles og hangers enn flipkit. For å montere drop hangers må du slipe og borre ut/ vekk naglene på de originale hengerene. Og du som har shortbed må demontere bensintanken for å komme til.
Det slipper du med flipkit.

Og ang drop spindler så kjøp med 2.5" drop. Blir veldig trangt med 3" og 15" felger.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Man 24. Nov 2014 17:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 22:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Har lenge hatt en rollpan liggende som Bead lock laga til meg.
Det høyre hjørnet var så rustent, så det var ikke noe å feste rollpanen i. Fikk litt sveisehjelp her om dagen og fikk bytta hjørnet og tilpassa rollpanen. Er mye sparkel på plansidene. Opp til en halv cm.

Alt på plass. Klar for litt sliping og sparkling.

Bilde

Sparkla, slipt og lakkert med Biltema rød grunning på sprayboks. Ikke vits i å gjøre noe mere ut av det da planet skal byttes på sikt. Eksosen er også kappa til. Ble fett med breit skilt og godt innsyn til bakakselen.

Bilde

Sparte sikkert 30 kg på å fjerne fangeren med braketter++++ Rollpanen veier ingenting i forhold.

Ellers er Cragar felga solgt. De ble litt brutale for meg. Bilen fikk litt identitetskrise. Var fett, men passa ikke inn og ble ikke som jeg hadde forestilt meg. Nye felger er på vei over dammen 8)

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Man 24. Nov 2014 22:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 21:33
Innlegg: 204
Bosted: kvinnherad
blei tøft detta

_________________
chevelle 65 2ht 350 tpi
ford mustang 67 ht 302
silverado 84 6,2 d
husqvarna 570 smr 01
honda cbr 600 f4 01



Lønn er som mensen ... den kommer en gang i måneden og varer i 5 dager. Og hvis den ikke kommer, ja, så ligger man jævlig dårlig an......


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Man 24. Nov 2014 23:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 21:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
Ble knallbra med rollpan - spennende å se hvilke felger du har på gang... :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Tir 25. Nov 2014 09:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 22:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Takkar! Er ikke så spennende felger jeg har bestilt. Er Wheel vintiques 37 series rallywheels. 15x8 og 15x10. Men med en tomme mere backspace bak sånn at jeg kan kjøre breiere dekk om jeg vil.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Fre 19. Des 2014 17:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 22:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Jau. Da er ny hytte i hus. Den kunne vært i bedre stand, men det er ikke så galt i forhold til den jeg har.
Hytta på bilen har rust i gulvet, kanalene, cab hjørnene, a stolpene, innertaket, yttertaket, rundt frontruta og bakruta, torpedoen osv osv...
Den nye har bulka kanaler og cab hjørner, rust i gulvet og masse elendig rustmekk. Popnagler, fugemasse og maling som som flasser.
Er også noe småtjafs rundt frontruta og bakruta. Det verste er at en tidligere eier har fylt byggskum mellom inner og yttertaket :dunk: :dooh: Så innertaket må ut for å fjerne byggskum. Kan ikke leve med byggskum i taket.

Sveisedeler til gulv og kanaler er bestilt fra Summit og LMCtruck gjennom Sarpsborg Motor.

Bilde

Chevan måtte ut på en tur i snøen.

Bilde

Har også kjøpt meg nye felger igjen. Cragar felga ble litt for brutale. Måtte ha noe mere klassiske felger.
15x8 og 15x10 wheelvintiques 37 series rallywheels. Malte de matt svarte på jobb.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Fre 19. Des 2014 19:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 06:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
hvor og hva måtte du gi for felgene? er ute etter 10" selv.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Fre 19. Des 2014 23:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 21:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
Kul retro-look med de felgene ja - synes Cragar felgene var tøffe og jeg da..
Full forståelse for at du vil fjerne byggskummet som er brukt på hytta du har fått tak i :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2014 12:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 22:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
BigDooley skrev:
hvor og hva måtte du gi for felgene? er ute etter 10" selv.


Bestilt fra Summit gjennom Sarpsborg Motor. Kom på ca 5000kr.

supermario skrev:
Kul retro-look med de felgene ja - synes Cragar felgene var tøffe og jeg da..
Full forståelse for at du vil fjerne byggskummet som er brukt på hytta du har fått tak i :)


Cragarene var dritfete, men det ble liksom ikke riktig. Vil ha det cleant og enkelt. Da er rallywheels midt i blinken.

Byggskummet skal vekk. Hvis ikke gidder jeg ikke å bruke hytta. Planen er å borre ut alle punktsveisene og ta ut hele innertaket for å komme til.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2014 12:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 30. Apr 2013 23:04
Innlegg: 79
hmm skal du bytte hytte er du vel inne på karroseri bytte?? sitter vel en vin tag på hytta di og?? :roll: :roll: :roll:

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2014 12:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 22:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Nja, det blir ikke helt karossbytte. Skal bygge en bra hytte ut av to, så den nye hytta er donorhytte.
Skal forhøre meg med Amcar om framgangsmåte og evt godkjenning. Hvor mye som kan byttes før det regnes som karossbytte.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2014 18:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 20:00
Innlegg: 2446
Bosted: Tromsø
Sitter ikke VIN-tag'en i dashbordet? Så lenge du kapper og sveiser i plåt i den gamle hytta er det ikke noe som krever godkjennelse. Skal du bytte ut hele hytta må du søke BT.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1978 Dodge Ramcharger 5,2
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2014 18:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 06:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
AW-100 skrev:
Sitter ikke VIN-tag'en i dashbordet? Så lenge du kapper og sveiser i plåt i den gamle hytta er det ikke noe som krever godkjennelse. Skal du bytte ut hele hytta må du søke BT.


Sent from my iPad using Tapatalk

Å bytte ut 99.9% av hytta kreves vel ingen søknad? har jo ingen betydning uansett hvordan man ser det.
Noe helt annet er endringer, fra som eks 4dører til 2dører.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2014 21:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Likte de felgene! Ble veldig clean og kul look :)

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 834 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support