supermario skrev:
Har en 82mod. C10 (kort) - og har veldig lyst på senk m. shackles/hangers bak, er bare skeptisk til om det blir et evig styr på eu kontroller og div. i og med kapping i tverrbjelken.....er jo litt iøyenfallende når bilen er på løftebukk det kuttet...ingen som har hengt seg opp i det på din, eller?
Er mange måter å senke bak på.
Med shackles og hangers får du 4" senk, akselen forblir under bladfjærene som originalt, men man må kappe i tverrbjelkene.
Er ingen som har sagt noe om det på Eu kontroll. Men det kommer vel litt an på hvor du tar kontrollen. Man må velge verksted med omhu. Men 4" senk bak er ikke lavt nok spør du meg. Man kan selvfølgelig fjerne noen blader fra bladfjærere, men da går det ut over lasteevnen. Har man pickup er det digg å kunne fylle planet med skrot.
Djmsuspension har et et flipkit som skal senke 5" og skal kunne brukes uten c-notch i ramma. Jeg monterte originale shackles og hangers og et sånt flipkit. Regna med å få 1" mere senk. Men bilen ble 3" lavere enn med drop shackles og hangers.
Ble lavt og fint med akkurat nok klaring til ramma til å kunne kjøre kjempepent uten noe i planet. Bilen var i vater og kunne se ut som den var litt sigen i ræva pga jeg har lavere profil på framdekka. Så enten måtte jeg senke mere i front eller heve litt i ræva.
Løsninga ble å montere et Rancho add a leaf kit. Bilen ble 1,5-2" høyere og mye stivere. Akselen slår ikke i ramma og man kan ha masse drit i planet uten bekymre seg.
Det fine med flipkit er at om man får problemer med senken på Eu kontroll eller blir stoppa i teknisk er at man kan bare fjerne flipkitet og montere akselen under fjærene igjen som originalt. Veldig enkelt og greit. ingen ting som må kappes eller modifiseres.
Gjør deg selv en tjeneste og senk nok med en gang, ikke bare litt også blir du ikke fornøyd.
Min oppskrift på perfekt senk er:
Foran:
CCP 2.5" dropspindler:
http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /model/c10 og en runde kapp på originalfjærene.
Bak:
Djmsuspension 5" flipkit:
http://www.summitracing.com/int/parts/d ... /model/c10Rancho add a leaf kit:
http://www.summitracing.com/int/parts/r ... /model/c10Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt enda lavere bil, men da blir den ubrukelig på dårlige norske veier. Det beste hadde vært luftfjærer, men det er jo et hælvete å få godkjent.
Desverre er det strengt forbudt å kappe og montere c-notch i ramma her i Norge.