AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 18:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 834 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 30. Aug 2014 08:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Skal kjøpe og montere lufthjelpefjærer. Selvom den er lav må den fortsatt kunne brukes som en pickup 8)
Med senken jeg hadde før ble den også ganske sigen i ræva med fullt plan.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 30. Aug 2014 09:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
permanent oppoverbakke! hehehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Tor 04. Sep 2014 20:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 12. Jul 2012 21:10
Innlegg: 26
Hei kunne vært morro og vist hva som har skjedd med tanke på senken din, da jeg har planner om og gjøre det samme selv etter den er vist. Og siden det står 20-45-295 på min så har jeg ikke så mye og gå på før dekka går i bak.
Så vist du finner ut av noe lurt si gjerne i fra.
Og det er morro og se hva du får til her veldig bra jobba og fint
Mvh meg


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 06. Sep 2014 13:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Målte du før og etter montering av shackles og hangers?

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Ons 10. Sep 2014 22:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 12. Jul 2012 21:10
Innlegg: 26
Målte før og etter ja og fikk temmelig nøyaktig 4" drop med det men skulle vært 1-2" til ned og da hadde det passet med et flip kit 5-6" drop men det går ikke vis det droper 7-8" vis du skjønner?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Søn 14. Sep 2014 19:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Er ikke godt å si hvorfor min ble så mye lavere enn den skulle. Men 5" flipkit funker uten c-notch. Men noen ekstra blader i bladfjærene og hjelpeluftfjærer så kommer det til å funke utmerket 8) Monter flipkit du også!

Var ute på fotoshoot med en gammel skolekompis som tar masse bilbilder. Må si de ble jævlig fete!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Slenger med bildene han tok av Oldsen til Stian også.

Bilde

Bilde

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Fre 31. Okt 2014 10:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Har kjøpt meg nye felger. Cragar Soft8 15x8 og 15x10. Gjorde seg med 10" bak.

Bilde

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Sist endret av kristian s den Fre 31. Okt 2014 16:28, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Fre 31. Okt 2014 12:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Lookin' good.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Fre 31. Okt 2014 15:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Mar 2012 10:56
Innlegg: 88
Bosted: Vennesla
Knakande kult. Svart stål i 15" er tingen.

_________________
72 Cheyenne Fleetside
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Fre 31. Okt 2014 21:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Flotte bilder av en knalltøff bil!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 01. Nov 2014 12:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Takkar! Svarte 15" plåtiser er alltid bænkers. Tenkte litt på å kjøpe større blingfelger, 18"-20" ish, men det ble litt dyrt, så da dreit jeg i det. Er dritfornøyd med de nye felga.

Brei kant:
Bilde

Bilde

Ble litt for lav med flipkitet. Akselen slo i ramma hvis jeg ikke tok det jævlig pent over hull og dumper. I tillegg så det ut som den var litt sigen i ræva. Kjøpte et Rancho add a leaf kit. Det er to dritstive bladfjærer som man putter inn i fjærpakka.
Den skulle heve 20mm men den ble ca 1.5" høyere. Ble stiv og fin og akkurat høy nok til at akselen ikke slår i ramma.

Bilde

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Lør 01. Nov 2014 17:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 22:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
Skikkelig herlig tråd, dette - supert at du tar jobben med å legge ut info og bilder etter hvert !
Bilen er helt rå, kjempejobb du har lagt ned her =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 13:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 22:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
Har en 82mod. C10 (kort) - og har veldig lyst på senk m. shackles/hangers bak, er bare skeptisk til om det blir et evig styr på eu kontroller og div. i og med kapping i tverrbjelken.....er jo litt iøyenfallende når bilen er på løftebukk det kuttet...ingen som har hengt seg opp i det på din, eller?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 13:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Var i garasjen i går og drakk noen øl, så prøvde jeg å tape opp flammer på panseret, ble ganske fett, så jeg bestemte meg for å lakkere dem. Mads fikk æren av å pinstripe kantene. Ble ikke perfekt, men veldig bra til å være første gang han pinstriper noe så stort.
Er mye bedre enn en div andre amatør flammelakkeringer jeg har sett :twisted:

Bilde

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 14:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
supermario skrev:
Har en 82mod. C10 (kort) - og har veldig lyst på senk m. shackles/hangers bak, er bare skeptisk til om det blir et evig styr på eu kontroller og div. i og med kapping i tverrbjelken.....er jo litt iøyenfallende når bilen er på løftebukk det kuttet...ingen som har hengt seg opp i det på din, eller?


Er mange måter å senke bak på.
Med shackles og hangers får du 4" senk, akselen forblir under bladfjærene som originalt, men man må kappe i tverrbjelkene.
Er ingen som har sagt noe om det på Eu kontroll. Men det kommer vel litt an på hvor du tar kontrollen. Man må velge verksted med omhu. Men 4" senk bak er ikke lavt nok spør du meg. Man kan selvfølgelig fjerne noen blader fra bladfjærere, men da går det ut over lasteevnen. Har man pickup er det digg å kunne fylle planet med skrot.

Djmsuspension har et et flipkit som skal senke 5" og skal kunne brukes uten c-notch i ramma. Jeg monterte originale shackles og hangers og et sånt flipkit. Regna med å få 1" mere senk. Men bilen ble 3" lavere enn med drop shackles og hangers.
Ble lavt og fint med akkurat nok klaring til ramma til å kunne kjøre kjempepent uten noe i planet. Bilen var i vater og kunne se ut som den var litt sigen i ræva pga jeg har lavere profil på framdekka. Så enten måtte jeg senke mere i front eller heve litt i ræva.
Løsninga ble å montere et Rancho add a leaf kit. Bilen ble 1,5-2" høyere og mye stivere. Akselen slår ikke i ramma og man kan ha masse drit i planet uten bekymre seg.

Det fine med flipkit er at om man får problemer med senken på Eu kontroll eller blir stoppa i teknisk er at man kan bare fjerne flipkitet og montere akselen under fjærene igjen som originalt. Veldig enkelt og greit. ingen ting som må kappes eller modifiseres.

Gjør deg selv en tjeneste og senk nok med en gang, ikke bare litt også blir du ikke fornøyd.

Min oppskrift på perfekt senk er:

Foran:

CCP 2.5" dropspindler: http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /model/c10
og en runde kapp på originalfjærene.

Bak:

Djmsuspension 5" flipkit: http://www.summitracing.com/int/parts/d ... /model/c10
Rancho add a leaf kit: http://www.summitracing.com/int/parts/r ... /model/c10

Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt enda lavere bil, men da blir den ubrukelig på dårlige norske veier. Det beste hadde vært luftfjærer, men det er jo et hælvete å få godkjent.






Desverre er det strengt forbudt å kappe og montere c-notch i ramma her i Norge.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 834 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 28 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support