AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 23:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 08. Okt 2010 20:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 05. Aug 2010 14:24
Innlegg: 144
Bosted: Bærum
Morsomt prosjekt :D Jeg har ingen greie på verken overhaling eller montering av motorer, men i rephåndboka til Capricen står det beskrevet en prosedyre for "pre-oiling engine after overhaul". Dette går ut på å pumpe olje manuelt rundt i motoren før den startes for første gang. Noe å tenke på?

_________________
-88 Caprice Classic Brougham
-06 Dodge Durango 5.7l HEMI


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Okt 2010 23:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
streetracer skrev:
Motoren MÅ starte med en gang, og holdes på 2000-2500 rpm de første 20-30 min. Det er da den trenger break in oljen, lar du den gå på tomgang, ryker kammen til helv . . . :cry:


Dette var jeg ikke klar over :)
Har bare skummet igjennom partiet i boka hvor det står hvordan motoren skal kjøres inn.

Dominator skrev:
Morsomt prosjekt :D Jeg har ingen greie på verken overhaling eller montering av motorer, men i rephåndboka til Capricen står det beskrevet en prosedyre for "pre-oiling engine after overhaul". Dette går ut på å pumpe olje manuelt rundt i motoren før den startes for første gang. Noe å tenke på?


At oljesystemet skal primes har jeg fått med meg da :)
Tror også a dette er ganske viktig :)

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 13. Okt 2010 17:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Så har det skjedd litt til :)

Begge toppene er montert

Bilde

Støtstenger og vippearmer er montert, og ventilene justert.

Bilde

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Okt 2010 16:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
Hei! hvilke støtstenger bruker du? Er viktig med herdede stenger til disse toppene pga guide-platene, ellers vil du se at vanlige støtstenger slites temmelig raskt ned der de berører guide-platene :)

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Okt 2010 22:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Vi bruker disse: http://www.summitracing.com/parts/EDL-9630/
De er herdede og til bruk sammen med topper med guideplates :)

Men takk for kommentaren. Jeg var ikke klar over at de trengte å være herdede på grunn av platene.
Fokuserte egentlig mest på å få riktig lengde på de, og tenkte at herdede stenger sikkert var bra :D

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Okt 2010 14:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 04. Des 2009 16:11
Innlegg: 166
Bosted: Fredrikstad
Blir bra den motoren din! blir nok en van med trøkk i det der :)

_________________
1973 Ford F-100 Explorer
1977 Mercury Cougar XR-7 solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 24. Nov 2010 23:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Nå har vi modifisert bunnpanna så den passet på rundt engine girdlen, montert oljepumpe med pick up og vibrasjonsdemperen.
Men da vi hadde skrudd fast bunnpanna sprakk pakningen i det ene hjørnet! :crybaby:
Jeg har nok ikke rettet den godt nok etter div hammring og sveising....
Det blir nok da ny bunnpanne, også får vi heller tilpasse girdlen slik at det passer sammen.
Litt kjedelig at det bli så mye styr med den girdlen siden han vi kjøpte den, blokka og bunnpanna sa at det skulle passe sammen...

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 25. Nov 2010 07:43 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 21. Okt 2010 23:50
Innlegg: 34
hvor mange hester trur du att du kommer til å få ut av denne?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 25. Nov 2010 20:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
VANskelig å si... Ifølge Edelbrock skal Performer RPM settet sammen med kompresjonsforholdet vi oppnår og en riktig oppsatt forgasser, samt riktig eksos levere i overkant av 400 gamp... Men det tror jeg når jeg får se det...

Dette prosjektet er mest en lærelest, som alle andre her liker vi godt å fikle med problemer fremfor å kjøpe ferdige biler :P

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Des 2010 22:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Da har vi gitt opp!!

Men bare engine girdlen :evil:

Bilde

Etter masse ekstra jobb, en ødelagt bunnpanne og ødelagte pakninger hev vi ut hele driten!
Litt nederlag, men vi har ihvertfall endelig kommet oss litt videre!

Her med den nye bunnpanna.
Bilde

Også har vi montert innsug, fordeler og vannpumpe!
Bilde

Så har vi fått på plass motorvarmeren.
Bilde

Nå er det nok ikke mange kveldene til kan begynne å ta ut motoren av bilen! :mrgreen:

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Des 2010 17:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Hei!
Denne vanen skal få elektrisk vifte.
Er det noen som vet hvor stor betydning det har med deksel på radiatoren rundt vifta, sånn som her?

Bilde

Eller om det er like greit å bare montere vifta rett på radiatoren?

Kommer ikke vifta til å gå oftere mens man kjører med ett sånt deksel?
Lufta vil vel ikke blåse igjennom hele radiatoren av seg selv når vifta ikke går?

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 07. Jan 2011 16:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Bensinpumpe!

Bilde

Så har vi fått på bensinpumpa og reimhjulene.

Bilde

Tatt av fronten og koblet fra alt på motoren bortsett fra eksos, drivaksel og motorfester.

Bilde

Neste gang skal motoren ut! :D

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Jan 2011 16:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Her er den gamle motoren.

Bilde

Bilde

Og her er den ute!
Var nødt til å ta ett bilde ved siden av den nye motoren :)

Bilde

Th700r4 Til salgs!

Bilde

Med converter

Bilde

305 til salgs!
Det var en god del møkk under de topplokka! :P

Bilde

Grenrør må til.

Bilde

Bilde

Topplokk, forgasser og servopumpe.

Bilde

Ny girkasse.

Bilde

Bilde

TCI Flexplate montert!
Vi har kjøpt med 153 tenner istede for 168, så starteren fra den gamle motoren passer ikke lenger.
Så om noen har en starter til 153 tenners flexplate er det bare å hyle ut.

Bilde

Motor og gir montert sammen.

Bilde

Bilde

Nesten nye polyuretan motorfester.

Bilde

Så var den i bilen! :D

Bilde

Bilde

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Jan 2011 16:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Aug 2008 15:58
Innlegg: 317
Bosted: Porsgrunn
\:D/ \:D/ lekkert :D

_________________
http://vandemonteringen.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Jan 2011 17:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Sep 2010 16:12
Innlegg: 117
Bosted: Telemark / Sør-Trønderlag
damn sexy det så ut! :unibrow:

_________________
- 2000 Th!nk City
- 1968 Chevrolet Nova 4 dørs
- 1971 Volvo 144 DL
"A car ain't useless, until you can't fix it any longer"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 28 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support