AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 06:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 11. Jan 2011 00:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 05. Aug 2010 14:24
Innlegg: 144
Bosted: Bærum
Imponerende! =D>

_________________
-88 Caprice Classic Brougham
-06 Dodge Durango 5.7l HEMI


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Jan 2011 17:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Sep 2010 16:12
Innlegg: 117
Bosted: Telemark / Sør-Trønderlag
den vanen hadde ikke air-con originalt?

_________________
- 2000 Th!nk City
- 1968 Chevrolet Nova 4 dørs
- 1971 Volvo 144 DL
"A car ain't useless, until you can't fix it any longer"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 14. Jan 2011 22:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
NOVAUNGEN skrev:
den vanen hadde ikke air-con originalt?


Nei, det hadde den ikke :)

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 14. Jan 2011 22:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Så fikk vi holdt på et par timer i går også :D

Siden vi har kjøpt gærne toppdeksler hadde vi ikke noe sted å fylle på olje, så jeg borret et nytt hull så fylletuten fra den gamle motoren passet.

Bilde

Bilde

Bilde

Masse plass til grenrøene :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Så har jeg helt tydelig en girtravers til som skal sveises om :P

Bilde

Inni bilen

Bilde

Det var veldig fin passform på grenrørene fra headman :D

Bilde

Dynamoen med fester passet over på den nye motoren :)

Bilde

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Jan 2011 03:15 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
nydeligt. ganske simpelt nydeligt.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Jan 2011 12:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 16:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
Damn nice! Det er dumt ikke sånne grenrør passer i en 6.2 diesel van; har bare 4-5 cm på hverside, men bra Jobba, dere fortjener en lang tur! Men har dere 'breaked-in' enda? ;)

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Jan 2011 20:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Pappa Wolf skrev:
nydeligt. ganske simpelt nydeligt.


Takker så meget for det :)

86chevy skrev:
Damn nice! Det er dumt ikke sånne grenrør passer i en 6.2 diesel van; har bare 4-5 cm på hverside, men bra Jobba, dere fortjener en lang tur! Men har dere 'breaked-in' enda? ;)


:D

Ja, det er ganske trangt på hver side av motoren. Det er mye ekstra plass til grenrørene her heller.
Det er bare ett par cm mellom rammevangen og det ene røret som jeg tok bilde av der.

Vi har lurt litt på hvordan de fikk plass til 454 i disse bilene, og hvordan det hadde vært med grenrør på da :P

Det er ett par ting til som skal på plass før vi får startet den. Jeg skal på phoenix å kjøpe ny starter, litt skruer og ett par slanger på mandag.
Vi er også nødt til å plassere tenningsboksen osv, og eksosen skal være ferdig før den startes.
Det er greit å kunne høre motoren når den startes, ikke bare lyden av åpne grenrør :P

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 10:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Jeg laget ny bolt til svingningsdemperen på veiva.
På grunn av litt annet reimhjul ble den gamle litt kort.

Bilde

Også laget jeg ny bolt med hylse slik at vi får skrudd fast sevoen og enden av grenrøret skikkelig.
Feste til servoen var litt annerledes her enn på den gamle motoren.

Bilde

Bilde

Luftfilteret har stått på en stund tidligere og blitt stygt

Bilde

Så det fikk litt maling

Bilde

Ny kupevifte

Bilde

Msd boksen

Bilde

Så da har vi kommet så langt.

Bilde

Bilde

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 02:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Ny oljekjøler!

Bilde

Bilde

Helsveiset eksos.
Frem og tilbake! :P

Bilde

8 ledninger som ikke var koblet til noen ting :P
Lå bare løst rundt omkring.

Bilde

Og eksosen er PÅ!
Med nye Dynomax VT lyddempere.

Bilde

Bilde

I morgen er det oppstart!
Må bare få på raddisen og litt mer kvist først!

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 08:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 05. Nov 2007 20:50
Innlegg: 273
Bosted: Horten (Vestfold)
Det var en veldig snedig løsning på eksosen :)
Går den ut i de sidepipesene som stod på ?

Er de godkjent på noe som helst måte ?

_________________
MVH
Stig Are Kristiansen
- 1992 Chevrolet Starcraft G20 (Prosjekt Tråd)
- 1991 Chevrolet Suburban (Prosjekt Tråd)
- 1980 Dodge Shortvan (solgt)
- 1982 Chevrolet G20 Beauville 6.2d (delebil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 09:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
I går startet vi opp bilen!
Den startet umiddelbart og gikk som bare det.
Ingen lekasjer eller noe :D

Men etter 6 minutters gange på rundt 2000 rpm begynte headerene å gløde, så da turte vi ikke mer.
De skal jo ikke bli så varme.
Fortenningen lå på 30 grader ved 2000 rpm. vi prøvde også 20 grader og 25 grader, så jeg tror ikke det er tenningen som gjør det.
Vi prøvde å bytte til litt større dyser i forgasseren uten at det hjalp noe.
Det så ut på pluggene som om blandingen far forholdsvis riktig.

For mager blanding gjør jo at det går for varmt, men kan for fet blanding også gjøre det?
Er det noen her som har vært borti det samme?

Det er forøvrig en edelbrock 750 forgasser på motoren.

StigAre skrev:
Det var en veldig snedig løsning på eksosen :)
Går den ut i de sidepipesene som stod på ?

Er de godkjent på noe som helst måte ?


Ja, den går ut i sidepipene :D
Det bled litt frem og tilbake siden vi ville ha både x-pipe og lyddempere!

De har ikke noe spesiell godkjenning, men vi har ikke fått noen anmerkninger på de heller så vidt jeg vet.

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 09:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Det var litt av et eksosanlegg 8)

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 09:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 05. Nov 2007 20:50
Innlegg: 273
Bosted: Horten (Vestfold)
Glødende grenrør er jo typisk turbo motor :)
Jeg har ikke så god peil på slikt, men hvordan var motor temp på det samme tidspunktet da ?

Hvordan er stålet i grenrøra ?
Hvis det er ganske tynt f.eks. blir det jo fort altfor varmt...

Vi trenger en video av at bilen går da, med eksos lyd :)

_________________
MVH
Stig Are Kristiansen
- 1992 Chevrolet Starcraft G20 (Prosjekt Tråd)
- 1991 Chevrolet Suburban (Prosjekt Tråd)
- 1980 Dodge Shortvan (solgt)
- 1982 Chevrolet G20 Beauville 6.2d (delebil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 11:28 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
StigAre skrev:
Glødende grenrør er jo typisk turbo motor :)
Jeg har ikke så god peil på slikt, men hvordan var motor temp på det samme tidspunktet da ?

Hvordan er stålet i grenrøra ?
Hvis det er ganske tynt f.eks. blir det jo fort altfor varmt...

Vi trenger en video av at bilen går da, med eksos lyd :)


Motortempen var normal, gikk litt opp, så startet viften, og da gikk den ned igjen.

Stålet i grenrøra er ganske tynt, men tror det er like tynt på capricen. Der blir de "bare" 400 grader på et par minutters kjøring.

Du kan jo få se på bilen når den er ferdig, vi bor jo i samme lille by :P

Bilder skal bli, bror er flink til å ta de!

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 16:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Her er ett par bilder til fra før vi startet opp :)

Elvifte på radiatoren. Den ligger klin inntil, men det er mulig vi lager deksel og bygger den litt ut om den går for lenge av gangen når det blir sommer.

Bilde

Her har vi fått på grillen igjen :)

Bilde

Motorrom!
Alt av ledninger skal ryddes opp i når vi får på plass alt som skal være der.

Bilde

Bilde

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support