Revell skrev:
morsomt prosjekt. Skal den tilbake i original stand?
Tok litt tid å svare..........
Ja, den skal tilbake i ganske så original stand. Blir nok litt nærmere bakken enn originalt
Er usikker på felger da. Enten blir det 15 x 8 rallye wheels (kanskje med org kapsler. Var orginalt Corvette stil kapsler og har fått tak i slike). Hvis ikke blir det 18". Noen som har kjennskap til Wheel Vintiques sine Rallye hjul? Disse kan jeg jo få i 18", men har lest en god del negativt om kvaliteten! Cragar ss hjul hadde også vært fint, enten i 15" eller 18".
Jeg fant disse på nettet:
http://www.smsautofabrics.com . De har nesten alt av originalt stoff, vinyll osv til biler! Tror de har kjøpt opp utrolig mye. Bestilte prøver til interiøret mitt, og det kom etter 6 dager! Og det stemte perfekt! De lager dørpanel, setetrekk osv, og så får en kjøpt alt på metermål hvis en vil sy selv!
Jeg hadde feil på original farga tidligere. Var originalt LeMans blue på bilen, og det skal den bli igjen, ganske snart! Den er ferdig rettet, sparklet og grunnet nå. Håper at det kommer farge på den i løpet av neste uke, hvis jeg får panseret til helga. Fikk kjøpt panser i Sverige da det var et svært hull i det på bilen.......
Her er noen bilder fra litt tidligere.
Da har det skjedd litt. Fikk omsider tak i rett farge. Kanskje er bilen ferdig lakket i neste uke.....
Litt vanskelig å få helt rett farge på bildene men her er noen smakebiter:
Da er det farge på Capricen.
Mor inspiserer det som var ungdoms- og bryllupsbilen.
Da fikk de endelig frakta den hjem til garasjen hos en kompis. Blir nok stående der en stund før jeg får rydda unna motorsyklene hjemme i garasjen. De tar litt for mye plass......
Gutta på IB Sveiseservice. Fantastisk jobb de har gjort! Top of the line!!!!
Nydelig hekk på 67 Eldoradoen!
[img]http://i539.photobucket.com/albums/ff358/rjramso/69%20Caprice/IMG_
Her går det tregt fremover. Arvingen ankom før tiden, så nå er det bleieskift som gjelder.
Har fått montert bagasjelokk og panser. Panseret er kun hengt på midlertidig ettersom jeg har igjenn noen timer med pussing og lakk for å få det bra. Måtte få panseret ut av veisen slik at det ikke blir skadet. Har også fått tak i Corvette Rallye Wheels som passer meget bra. Er usikker på om jeg kommer til å bruke kapser eller krommaring og senterkopp.... Har begge deler... Venter også på listverk og bakfanger fra USA. Tester ut JetCarrier for første gang og det virker som det er veldig greit.
Her er ett par nye bilder.
Lite som skjer på denne fronten, men i vinter har jeg store planer med å få ferdig bilen! Lenge siden jeg plukket ned og gjort klar for lakking av motorrom, men kom ikke lengre. Ble dessverre husjobbing i stede...
Søskenbarnet til min far, han som kjøpte Capricen av min bestefar, stoppet innom for 2 dager siden med windows stickern til den. Han har hatt den liggende siden han solgte den i 79. Viser seg at den ble levert med 427 LS1 motoren med 335hk, selv om både far og hans søskenbarn er helt overbevist at det sto 390hp på luftfilteret, som tilsier at det var L36 motoren... Leter febrilsk etter gamle bilder hvor motorrommet vises.....
Da har jeg endelig fått gjort litt... Har plukket ned hele fronten. Frontstykket ble demontert og sendt til lakkering sammen med innerskjermer osv... Alle forstillingsdeler blir sandblåst og lakkert samt nye foringer osv. Har lakkert fremre del av ramma, og skal få løftet opp bilen slik at jeg kommer under og får slipt rent, lakkert og understellsbehandlet.
Skal senere ta bilen til IBSS igjen og få lakkert torpedoveggen, dashbord og interiørdetaljer, samt litt småfiksing som ikke er helt bra ennå.
Er det noen som har brukt SMS Autofabrics for å handle stoff osv til interiør? Har fått prøver på stoff og vinyl osv til interiøret, og det er helt likt. Blir nok IBSS som får jobben med å trekke opp interiøret også. De som også har tatt interiøret på NSU Prinzen, og det ble utrolig bra!
Framstykket er skruvd sammen og består av mange deler!
Litt mer sliping og da var det klar for lakking.
NOen som liker det nye forstillings oppsettet mitt?