AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 28. Apr 2024 19:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hotrod bygger fra Søgne
InnleggSkrevet: Ons 20. Des 2006 16:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Hei!
Er vel på tide jeg er såpass høflig at jeg presenterer meg jeg også.
Vanker endel på andre forumer også, så noen av dere har vel "truffet" meg før.
39 år, gift, to barn bor i Søgne, jobber med salg, bygger hotrod av restene etter det som engang var en 34 Ford Roadster.
Har holdt på med dette i 6 år nå. Karosseriet var helt verst, derfor begynte jeg heldigvis med det først. Det ble ferdig i våren 2006.

Nå er jeg kommet et godt stykke på vei med ramma. Den er bokset, byttet baktravers og framtravers for uavhengig forstilling. Forstillingen er innkjøpt og det blir rustfrie, polerte bærearmer, coilovers og skivebremser med Chevrolet boltmønster.
Bak blir det Jaguar uavhengig bakaksel. motor og gear er også innkjøpt. Chevy smallblock fra 92 Caprice med 6 trinns manuell kasse fra 96 Camaro.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 20. Des 2006 23:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 25. Sep 2006 21:11
Innlegg: 48
Bosted: Stokke-Vestfold
høres ut som et spennende prosjekt dette du driver med. DU får legge ut litt bilder og slikt under prosjekter. Er altid morro å se fremgangen i andres proskjekter.

_________________
Ponnyklubben
67 Mustang HT, FE stroker, 4 speed, 9"(Red Rocket)
65 Mustang HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 21. Des 2006 09:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Her er noen bilder:
Motor med gearkasse på plass:
Bilde

Forstillingen punktsveist på plass:
Bilde
Dette er et Fat Man Fabrication Mustang II stage III kit. Det ligger ca 6000 NOK lavere i pris enn Heidt's og lignende kit med samme bærearmer og coilovers. Til gjengjeld har Fat Man forstillingen tannstaget godt synlig foran traversen (ikke montert på bildet), noe mange mener er styggere enn på de dyrere kit'ene hvor tannstaget er bak traversen. Men dette er noe jeg bare får leve med.

Karosseriet ferdig sveist, tinnsparklet og grovsparklet:
Bilde

Bakaksel:
Bilde

Dette er et lavbudsjett-prosjekt i den forstand at jeg har basert meg på å gjøre mest mulig selv istedenfor å kjøpe ferdige kit. Unntaket er som tidligere nevnt forstillingen.
Her er noen bilder fra tidlig i prosjektet:

Karosseri:

Bilde

Bakaksel:

Bilde

Motor:

Bilde

Motoren er en 350 TBI fra en US Government-eid Buick Roadmaster (påkostet utgave av Chevy Caprice) 92 modell og skal ha gått bare 138000km. Kjøpt fra en hugger i Massachusettes som virket veldig seriøs. Motoren var strek-kodet og Vin koden fra donor-bilen fulgte med motoren, noe som lettet identifikasjonen. Alle innstemplede tall etc på blokka stemmer overens med Vin koden på lappen som fulgte med. Har valgt å bygge den om til forgasser, siden det originale TBI systemet visstnok ikke er egnet for særlig mer effekt enn originalt.
Ville ha en "one piece rear main seal" motor pga mindre fare for irriterende oljelekkasjer og at tilpasningen av T56 garkassa som kommer fra en LT-1 motor er greiere på disse enn på de eldre small block'ene.
Noen synes sikkert det er et sjansespill å kjøpe brukt motor fra en hugger i USA, men ærlig talt, er det mindre sjansespill å kjøpe en "pent brukt" small block med ukjent km stand og ukjent innhold her i Norge?

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support