Her er noen bilder:
Motor med gearkasse på plass:
Forstillingen punktsveist på plass:
Dette er et Fat Man Fabrication Mustang II stage III kit. Det ligger ca 6000 NOK lavere i pris enn Heidt's og lignende kit med samme bærearmer og coilovers. Til gjengjeld har Fat Man forstillingen tannstaget godt synlig foran traversen (ikke montert på bildet), noe mange mener er styggere enn på de dyrere kit'ene hvor tannstaget er bak traversen. Men dette er noe jeg bare får leve med.
Karosseriet ferdig sveist, tinnsparklet og grovsparklet:
Bakaksel:
Dette er et lavbudsjett-prosjekt i den forstand at jeg har basert meg på å gjøre mest mulig selv istedenfor å kjøpe ferdige kit. Unntaket er som tidligere nevnt forstillingen.
Her er noen bilder fra tidlig i prosjektet:
Karosseri:
Bakaksel:
Motor:
Motoren er en 350 TBI fra en US Government-eid Buick Roadmaster (påkostet utgave av Chevy Caprice) 92 modell og skal ha gått bare 138000km. Kjøpt fra en hugger i Massachusettes som virket veldig seriøs. Motoren var strek-kodet og Vin koden fra donor-bilen fulgte med motoren, noe som lettet identifikasjonen. Alle innstemplede tall etc på blokka stemmer overens med Vin koden på lappen som fulgte med. Har valgt å bygge den om til forgasser, siden det originale TBI systemet visstnok ikke er egnet for særlig mer effekt enn originalt.
Ville ha en "one piece rear main seal" motor pga mindre fare for irriterende oljelekkasjer og at tilpasningen av T56 garkassa som kommer fra en LT-1 motor er greiere på disse enn på de eldre small block'ene.
Noen synes sikkert det er et sjansespill å kjøpe brukt motor fra en hugger i USA, men ærlig talt, er det mindre sjansespill å kjøpe en "pent brukt" small block med ukjent km stand og ukjent innhold her i Norge?