AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 08:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 15. Jul 2013 22:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 29. Mai 2013 17:37
Innlegg: 14
Kjøpte en 4 seters sofa til vanen min for en billig penge. Men alt av bolter og muttre var så rustet at dette gikk i bosset. Så jeg bare lurer på hva slags bolter jeg trenger for at BT skal godkjenne det i vognkortet.

Det har aldri vært montert sofa i vanen min heller, så jeg vet ikke hvor jeg skal drille ei heller hvor lange og tjukke bolter jeg bør bruke. Hadde vært greit hvis noen kunne komme med noen hint, og kanskje bilder av hvor jeg bør drille gjennom gulvet. Rekner med det ikke er så veldig farlig når det kommer til beltene :wink: så lenge passasjerene får dem rundt seg? Men sofan trenger vel litt mer nøyaktig drilling? Og hva kan jeg bruke til å låse den til gulvet med? Hva som helst? Eller trenger jeg dem "bruene" som vi måtte kneke av når vi demonterte sofan? Håper noen forsto hva jeg mener med det..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Jul 2013 22:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Tror ikke du skal ta så lett på det med å montere belter og seter... Hvis dørken på bilen din skal tåle at det er seter skrudd rett i gulvet er det gjerne hull fra før av som du monterer boltene i. Er det opprinnelig en cargovan f.ex er det ikke sikkert at ett lag dørk vil tåle påkjenningene fra et baksete med 4x75kg som bremses fra 60-0. Hvis det satt noen "bruer" på undersiden av karosseriet på delebilen så vil du trenge dem for å få det montert også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med et karosseriverksted og fått diskutert litt hvordan det kan løses.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Jul 2013 23:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 29. Mai 2013 17:37
Innlegg: 14
Då selger jeg den heller hvis det skal være så vanskelig :) Fikk den så billig at jeg tok den med uansett. Stakk bare innom for et uanmeldt besøk i Kr.sand når jeg såg en delebil sto der :)

Men bilen min er en original starcraft som har sidebelter bak og bryter til elektrisk seng, så for meg er det jo bare merkelig at det aldri har vært sofa i den.. :?

Bruene som jeg nevnte var det som låste sofan fast til gulvet. Dem gikk over føtene på sofan for å si det sånn :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Jul 2013 23:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hørtes merkelig ut... Flekk av teppet og sjekk at det ikke er dørkfester allerede!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support