AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 88 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Tir 17. Mai 2011 20:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 26. Apr 2011 10:43
Innlegg: 13
Jah ditta med dissa tala er håplaust :s Men teke og sjekka opp ditta med blad fjærene du då andreas ? Må få prøve og få orden i det forast mulig;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Ons 18. Mai 2011 16:57 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Aug 2008 15:58
Innlegg: 317
Bosted: Porsgrunn
Jobber med et mulig"hull"i regelverket,ang.nedregg av G30 til tot under 3500 #-o så kryss fingrane folkens :mrgreen:

_________________
http://vandemonteringen.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Ons 18. Mai 2011 17:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Diesel skrev:
Jobber med et mulig"hull"i regelverket,ang.nedregg av G30 til tot under 3500 #-o så kryss fingrane folkens :mrgreen:

[-o< [-o< [-o< [-o<

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Ons 18. Mai 2011 21:15 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 00:24
Innlegg: 76
Bosted: Hallingdal
regelverket er det samme som før, det er dokumentasjonen som er problemet. det er lov å forandre totalvekt men det må til ei teknisk forandring og det må framleggast ein dokumentasjon på at det er ok. Dette er ikkje lengre å få skreve ut i Norge. GM / Chevrolet USA skjøner ikkje problemet. kravet til ein form for forandring er ein sær-norsk regel.

_________________
Skårstein


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Ons 18. Mai 2011 23:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Aug 2008 15:58
Innlegg: 317
Bosted: Porsgrunn
skårstein skrev:
regelverket er det samme som før, det er dokumentasjonen som er problemet. det er lov å forandre totalvekt men det må til ei teknisk forandring og det må framleggast ein dokumentasjon på at det er ok. Dette er ikkje lengre å få skreve ut i Norge. GM / Chevrolet USA skjøner ikkje problemet. kravet til ein form for forandring er ein sær-norsk regel.


Det jeg prøver å finne ut av har ikke noe med dokumentasjon og gjøre,men rett og slett at jeg skal prøve å bruke det idiotiske regelverket vi har her i landet,
å la reglene jobbe for meg.
Men vil ha dette klart før jeg legger det ut. Grunnet at vist dette går,så kommer mafian til å forandre på de reglene det gjelder for å stoppe det,

_________________
http://vandemonteringen.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Tor 19. Mai 2011 16:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 00:24
Innlegg: 76
Bosted: Hallingdal
Diesel skrev:
skårstein skrev:
regelverket er det samme som før, det er dokumentasjonen som er problemet. det er lov å forandre totalvekt men det må til ei teknisk forandring og det må framleggast ein dokumentasjon på at det er ok. Dette er ikkje lengre å få skreve ut i Norge. GM / Chevrolet USA skjøner ikkje problemet. kravet til ein form for forandring er ein sær-norsk regel.


Det jeg prøver å finne ut av har ikke noe med dokumentasjon og gjøre,men rett og slett at jeg skal prøve å bruke det idiotiske regelverket vi har her i landet,
å la reglene jobbe for meg.
Men vil ha dette klart før jeg legger det ut. Grunnet at vist dette går,så kommer mafian til å forandre på de reglene det gjelder for å stoppe det,



gleder meg og håpar at min ikkje har rusta vekk, gi lyd her i forumet slik at eg kan hive meg rundt før holet vert tetta. ser ikkje vekk frå at det er eit eøs-direktiv som er til nytte.

_________________
Skårstein


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Tor 19. Mai 2011 22:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 26. Apr 2011 10:43
Innlegg: 13
Ka tid har du tenkt og iverk sette det prøve prosjekte ditt for og lure regelverket då?

For domt og bli stoppa med vanen og få bot og myste lappen :s har ikkje hatt lappen i 2 år enda...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Ons 13. Jul 2011 23:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 26. Apr 2011 10:43
Innlegg: 13
Noen som finner ut noe mer ?? eller du som hadde en ide Disel ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Man 07. Okt 2013 06:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 07. Okt 2013 05:57
Innlegg: 4
Er det noe nytt i denne saken? er det mulig å nedregge en G30 nå for tiden eller?

Jeg har tengt til og Kjøpe en 90-94 G30 til dagelig bruk (helst Starcraft) i "relativt" god stand, så jeg sitter og ser på Finn.no og der koster en "ok ish" C1 bil for det meste 20-30.000+ og en KL-B som er i like god stand som en C1 bil og (som ikke har bltt herpa av russen) koster 50-80.000~ det er jo helt utrolig da... når det kostet bare et par lapper og regge ned i 2006~

og PS. jeg har sett noen som er markert som Minibuss til en rimelig pris men det er da faen ma ikke mange som sitter med D1 lappen og hvis den regges ned i fra minibuss til kombinertbil så er den jo fortsatt C1 og mann sitter fortsatt fast... og de fleste er ikke gamle nokk til og ha fått automatisk C1 (som meg.. jeg sitter fast med KL-B)


Bilde

_________________
Bilde Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Man 07. Okt 2013 14:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 03. Jul 2008 13:24
Innlegg: 316
Bosted: Haugesund
Har ikke hørt at noen har fått nedregget fra C1 til B på lenge nei, det kreves fortsatt "dokumentasjon på fysisk endring fra produsent".
Dersom du klarer å finne en mimibuss som er under 3500kg totalvekt så er det jo greit, for det får du omregistrert til kl B, men mistenker at det ikke er så fryktelig mange av de rundtom...

_________________
'88 Chevrolet G30 Starcraft, LX-series
After Dark Van & Truck
Vårmønstringen i Haugesund


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Tir 08. Okt 2013 03:11 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 07. Okt 2013 05:57
Innlegg: 4
meaty skrev:
Har ikke hørt at noen har fått nedregget fra C1 til B på lenge nei, det kreves fortsatt "dokumentasjon på fysisk endring fra produsent".
Dersom du klarer å finne en mimibuss som er under 3500kg totalvekt så er det jo greit, for det får du omregistrert til kl B, men mistenker at det ikke er så fryktelig mange av de rundtom...



Ja jeg fant bare en kl-b minibusss under 3500kg men det er g20 da........ og han ville ha 72k for bilen -_-


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43372801


Og han har skrevet dette i annosen: "Pratere,drømmere og verdensmestere må gjerne finne en annen bil å ringe på!"


og jeg har ikke lyst til og bruke er enn 40-50k....det er kraftig inflation på disse bilene siden folk seller kl-b for dobbelt så mye som de med C1 når det da bare er et fjærblad eller to som er fjernet og u-boltene byttet/strammet ;(((


kl-b bilene hadde kanskje vært billigere hvis Russen ikke hadde ødelagt 70% av bilene i landet -__-


Det ser ut som at de som regget ned har tjent store penger og de som ikke regget ned sitter igjen med svarteper...

_________________
Bilde Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Tir 08. Okt 2013 09:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 03. Jul 2008 13:24
Innlegg: 316
Bosted: Haugesund
Du kan få kjøpe min :=)

_________________
'88 Chevrolet G30 Starcraft, LX-series
After Dark Van & Truck
Vårmønstringen i Haugesund


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Nedregg av G30
InnleggSkrevet: Tir 24. Des 2013 16:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 17. Mar 2009 14:40
Innlegg: 487
har nylig handlet meg en 93 G30 van som har en totalvekt på 3901.egenvekta med fører ligger på 2760 kg.dette er en c1 van som jeg forsøkte å få nedregga til klasse b van.ringte først til accn i trondhim og forhørte meg men,de ba meg kontakte Bergheim for å høre om jeg kunne få noe dokumentasjon fra dem ang.nedreg.fra c1 til b klasse.ringte Bergheim å snakket med han som hadde gjort dette tidligere og fikk beskjed om at de ikke verken leverte ut noen dokumentasjon på at dette kunne la seg gjøre.så det å kunne nedregge en C1 van til klasse bB van virker som helt umulig desverre.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 88 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support