AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Godkjenning og regler
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=28&t=26909
Side 1 av 1

Forfatter:  camaro71 [ Tor 31. Mar 2016 23:51 ]
Innleggets emne:  Godkjenning og regler

Hei
Jeg lurer på hva som er den reelle endringen for oss med biler som er 30 år eller eldre når de nye kravene til EU kontrollen trer i kraft fra oktober i år. Ser vi kun trenger og ta EU hvert 5 år, men de varsler også en mer omfattende og strengere kontroll. Fra ca 80 punkter til 150. Blir det flere nazi regler for oss med amcar eldre en 30 år? Eller finnes det noen fordeler utenom visning hvert 5 år. Motor og trimming ser ut til å ligge dårlig ann ser det ut til. Kan admin eller noen som er regelkyndig prøve å svare, eller finne noe posetivt med de nye reglene!

Forfatter:  v8power [ Fre 01. Apr 2016 01:12 ]
Innleggets emne:  Re: Godkjenning og regler

Det er nok dessverre ingen som kan gi noen gode svar. Masse forvirring ute å går. Ser ut som endringene bare skal gjelde bevaringsverdige biler, noe som jo er idiotisk.

Forfatter:  AW-100 [ Fre 01. Apr 2016 22:32 ]
Innleggets emne:  Re: Godkjenning og regler

Så langt gjelder endringen kun biler registrert som bevaringsverdig. Og leser du kjøretøyforskriften 1.9 så ser du at bilen må være 100% original, med bruksbegrensninger. Da velger jeg heller EU annet hvert år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  muren motorsport [ Lør 02. Apr 2016 00:16 ]
Innleggets emne:  Re: Godkjenning og regler

viss dere sjekker hos Svv. så er di fleste bruktimporterte amcar registrert som bevaringsverdige.
ikke typegodkjent i norge. Så det vart vel enklest slik... har ikke blitt håndheva så strengt.
Jeg sjekka på min 77 trans. 79 camaro. 79 Caprice. alle var registrert som bevaringsverdig. sto ikke i vognkortet.

Forfatter:  camaro71 [ Lør 02. Apr 2016 01:35 ]
Innleggets emne:  Re: Godkjenning og regler

Ja,så da er det amcar folket som må lide nok en gang. Jeg viste det kom noe nytt men håpet at veteran kom til å gå som bevaringsverdi. Faen, hva er det vi driver med 6-7 mnd i året til da! Jo, vi bevarer klenodier og bruker bøttevis med penger og tid for å få så strøkene og fine biler vi kan. Så skal de heller legge flere punkter på oss, og spesielt om du tar ut litt mere efekt av bilen. Til tross for at vi bygger om bremser dempere fjæringer så bilen skal være like trygg som andre godkjente biler med 6-7-800hp fra fabrikk. Bare det å bytte til skiver bak er ett helvete. Min er godkjent med mavebelter forran og null bak. Det første jeg gjorde var å sette inn nye 3punkts seler for å sikre de som er i bilen. Joda, det finnes cowboyer der ute som gir faen i alt, men det er en brøkdel i forhold til de som vil ha en litt sprek men TRYGG bil. Dette her er jo bare pi...s fra de som lager reglene, er det obligatorisk å være amcarmotstander for å få jobbe med detta? Skjønner at folk snart ikke gidder lenger. Det er jo en evig kamp dette som vi tydligvis taper på alle fronter. Har f.eks Amcar vert involvert, neppe. Har de blitt spurt om råd eller tips når det gjelder biler som regelryttere ikke kjenner noe til? Tror ikke det, og det provoserer meg noe jæ....ig. Nå må jeg stoppe kjenner jeg, skriver meg forbannet her:-)) Håper Amcar kan kreve noen svar og stille noen kritiske spørsmål.

Forfatter:  AW-100 [ Lør 02. Apr 2016 22:37 ]
Innleggets emne:  Re: Godkjenning og regler

Min -65 er registrert som bruksveteran. Den har jeg bygget om fra enkrets til tokrets bremsesystem, og derfor kan den ikke omregistreres til bevaringsverdig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  camaro71 [ Søn 03. Apr 2016 13:34 ]
Innleggets emne:  Re: Godkjenning og regler

Det er nettop sånne sikkerhets endringer som dette jeg mener, pluss alle andre moderne innretninger som ikke forringer bilen, men gjør den både driftsikker og ivaretar sikkerheten til de som er på veien.
Og om sikkerhet og litt mer power går hånd i hånd så er da ikke det noe problem. Vi som kjører risikerer da ikke livet og bare tenker mer sprut, uten å tenke på hva som kreves av sikkerhet. Og da må man kunne oppgradere bremser styring dempere/fjører osv osv. Men da skal vi tas!!
Jeg vet om flere lovlige biler med alt for mye kraft og som aldri skulle vært på veien overhodet

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/