AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 11. Mai 2024 22:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 28. Nov 2014 22:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
hallo,har en 89 mod chevy van,g30 lurer litt på om det er mulig å nedregistrere denne nå i dag ? har hørt det ikke går,men leste noe for en stund siden om en som tydligvis hadde klart det ?? :S nå har ikke jeg tenkt å gjøre det sånn som mange gjorde,å ta av ei bladfjør å ditten å datten,jeg har tenkt å montere komplett g20 understell,er vel lettere å få godkjent regner jeg med evt da ? eller har noen noe formening om detta ?

takk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Nov 2014 19:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
Ingen som veit noe eller prøvd noe nå???


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 09:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Tror det skal stå endel om dette på forumet, om du prøver å søke litt.
Slike forum som dette ligger døde for tiden (RIP), folk bruker facebook, derfor kan man risikere å vente på svar i evigheter her tror jeg. Synd dessverre, jeg personlig hater hele facebook-konseptet.

fant litt her som du kan lese igjennom
viewtopic.php?f=5&t=13464&p=175734&hilit=nedregistrering#p175734

og litt her som er aktuellt for min del, og andre med silverado
http://www.offroad.no/forum/topic/12143 ... silverado/

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 11:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7198
Bosted: Åsa
Jeg er heller ikke så begejstret for FB, og har så smått begynt å flytte over på G+.

Når det kommer til nedregging, må du få et papir fra importøren, hvor det spesifikt står skrevet hva som må gjøres fysisk med bilen, før den kan godkjennes.
Deretter må du vise den på biltilsynet.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 17:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
BigDooley skrev:
Tror det skal stå endel om dette på forumet, om du prøver å søke litt.
Slike forum som dette ligger døde for tiden (RIP), folk bruker facebook, derfor kan man risikere å vente på svar i evigheter her tror jeg. Synd dessverre, jeg personlig hater hele facebook-konseptet.

fant litt her som du kan lese igjennom
viewtopic.php?f=5&t=13464&p=175734&hilit=nedregistrering#p175734

og litt her som er aktuellt for min del, og andre med silverado
http://www.offroad.no/forum/topic/12143 ... silverado/



okay takk skal sjekke ut litt nå ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 17:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
Pappa Wolf skrev:
Jeg er heller ikke så begejstret for FB, og har så smått begynt å flytte over på G+.

Når det kommer til nedregging, må du få et papir fra importøren, hvor det spesifikt står skrevet hva som må gjøres fysisk med bilen, før den kan godkjennes.
Deretter må du vise den på biltilsynet.


er det lettere å "ombygge" til g20 enn å "nedregge" til g20 ? hvis du skjønner hva jeg mener ? :P eller blir det ett fett, å hvor finner jeg evt ut hvem som importerte den ? har ikke så peil på detta


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 19:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Grøftekanten-Racing skrev:
Pappa Wolf skrev:
Jeg er heller ikke så begejstret for FB, og har så smått begynt å flytte over på G+.

Når det kommer til nedregging, må du få et papir fra importøren, hvor det spesifikt står skrevet hva som må gjøres fysisk med bilen, før den kan godkjennes.
Deretter må du vise den på biltilsynet.


er det lettere å "ombygge" til g20 enn å "nedregge" til g20 ? hvis du skjønner hva jeg mener ? :P eller blir det ett fett, å hvor finner jeg evt ut hvem som importerte den ? har ikke så peil på detta

Den der skjønte jeg ikke, men vil tro det er enklere å få fatt i en ramme med de papirene, og foreta "rammebytte" (om du skjønner).
Så en b-ramme til 4000 med papirer på finn, men var ikke til din modell. Andre skal ha 14000, så prisene varierer.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 20:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
Blir enten å fån nedregga ell klemme på med nytt serfikat.. skal prøve å fån nedregga å godkjent med g20 aksler,sendt litt mailer rundt om nå


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 21:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Det som er ille med lett lastebil er at den må eu-godkjenner hvert fandens år, det er ganske jævlig, spesiellt når bilen brukes bare av og til. Sertifikatet er det mange som har, det fulgte med vanlig bilsertifikat før.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 21:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Du KAN gjøre ett rammebytte fra en C klasse bil til en B klasse, siden rammen er helt identisk, er bare bladene bak som er litt anderledes.

Har hørt mye her på forumet at du ikke kan bare spørre GM om nedreg på gamlere enn 2000mod biler. Grunnen er at GM ikke skjønner hvorfor vi i Norge vil ha det skriftlig...

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Nov 2014 23:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
leste om en som fekk papirer fra bergheim å nedregga en i år,kan jeg likesågodt høgge eller sella den jeg har da å kjøpe en som er B-registrert istede for å begynne med rammebytte :P for det gidder jeg ikke,skal høre i mårra,så kommer til å dele her hva jeg får til svar derfra ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Des 2014 08:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Grøftekanten-Racing skrev:
leste om en som fekk papirer fra bergheim å nedregga en i år,kan jeg likesågodt høgge eller sella den jeg har da å kjøpe en som er B-registrert istede for å begynne med rammebytte :P for det gidder jeg ikke,skal høre i mårra,så kommer til å dele her hva jeg får til svar derfra ;)

Fint, da har du egentlig laget en tråd om hele proseduren på nedregistrering. Blir spennende å høre videre om hvordan dette går.
btw...rammebytte er ikke så stor jobb som det kansje høres ut som. Da får du også bedre tilgang til å ta rust og behandle bilen under.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Des 2014 17:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
ja men er uaktuelt å bytte ramma da jeg helst vil ha "den" bilen om du skjønner :P


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Des 2014 18:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Ja, men... Du får jo beholde absolutt hele bilen, med unntak av ramme... For å få godkjent et rammebytte skal motor, gear og karosseri plomberes, så BT kan se at du bare bytter ramma. Så bilen blir identisk den, bare at den blir en G20 under 3500kg.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Des 2014 18:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
ja men da får man vel ikke beholde regnr fra den gammle ramma.. hva mener du med plomberes ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support