AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 28. Apr 2024 09:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 01. Des 2014 19:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Biltilsynet tar en liten metallstreng som de fester en plombe på. Dette gjør de bare for å verifisere at denne delen blir med over på den nye ramma. Denne plomben fjerner de igjen når de godkjenner byttet. Dette gjør de fordi du bare får lov til å bytte en hovedenhet om gangen, dvs enten ramme, eller karosseri, eller motor og gear. Bytter du 2 enheter er det ombygging, og det kommer massevis av avgifter på jobben. Gjør du jobben "rett" og søker biltilsynet i forkant får du beholde samme skilter selv om du bytter ramma.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Des 2014 19:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
Okay ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Des 2014 21:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Grøftekanten-Racing skrev:
leste om en som fekk papirer fra bergheim å nedregga en i år,kan jeg likesågodt høgge eller sella den jeg har da å kjøpe en som er B-registrert istede for å begynne med rammebytte :P for det gidder jeg ikke,skal høre i mårra,så kommer til å dele her hva jeg får til svar derfra ;)

og......hvordan gikk det? det er nedregging vi vil vite om, ikke rammebytte.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Des 2014 22:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
hos bergheim fikk jeg et tydlig NEI,men driver å mailer litt rundt om ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Des 2014 08:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Grøftekanten-Racing skrev:
hos bergheim fikk jeg et tydlig NEI,men driver å mailer litt rundt om ;)

Riktig innstilling, ikke gi deg, ingenting er umulig.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Des 2014 13:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
ja må jo hvertfall prøve ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Des 2014 00:06 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 31. Mar 2010 23:10
Innlegg: 68
Bosted: nord odal
Er nok ikke "ramme" på disse bila,selvbærende kasse.Er nok lettere og bytte ut bilen med en G 20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Des 2014 01:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
øystein viken skrev:
Er nok ikke "ramme" på disse bila,selvbærende kasse.Er nok lettere og bytte ut bilen med en G 20


ikke noe selvbærende på denna jeg har ihvertfall ! ;) kan skru karosseriet fra ramma jeg på min ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Des 2014 01:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Apr 2014 23:37
Innlegg: 17
fikk svar på mailen min til biltilsynet i dag ..


Hallo.

Du må ta kontakt med importøren av kjøretøyet, og forhøre deg der om hva som må gjøres. Deretter må de utstede sertifiserte dokumenter på de nye vektene, og så skal kjøretøyet fremvises for kontroll og godkjenning ved SVV.


hvordan finner jeg ut hvem som har importert den ?? å er det evt importøren som må utstede sertifiserte dokumenter på nye vekter ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Des 2014 07:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Grøftekanten-Racing skrev:
fikk svar på mailen min til biltilsynet i dag ..


Hallo.

Du må ta kontakt med importøren av kjøretøyet, og forhøre deg der om hva som må gjøres. Deretter må de utstede sertifiserte dokumenter på de nye vektene, og så skal kjøretøyet fremvises for kontroll og godkjenning ved SVV.


hvordan finner jeg ut hvem som har importert den ?? å er det evt importøren som må utstede sertifiserte dokumenter på nye vekter ?

Dette er vel fremgangmetoden som er blitt forklart helt fra begynnelsen av, det er bare en importør av chevrolet i norge, og man må henvende seg skriftlig med alt hva man ønsker å utføre.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support