AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 22:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 28. Feb 2014 14:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Feb 2014 14:18
Innlegg: 2
Hei jeg luerer på hva de ser etter på biltilsynet når man skal bytte motor? Har noen si at det holder med bremser, og andre sier at bremser og driverk skal stå i henhold til motor? Noen som har peiling?
For min del er det bare bra om det står noen plass at driverket skal stå i henhold til motor, pga at jeg har kjøpt en bil av en fyr som har sagt på papir at bilen er teknisk godkjent , men ringte biltilsynet i går og de sa noe helt annet :| Så nå prøver jeg å heve kjøpet evt kreve han for det det koster å bygge om bilen for å få den godkjent.
Girkassa som står i bilen skal tåle 300hk uten turbo , min har 450hk+ med turbo [-o<

evt andre ting som må gjøres er også interessant info.

Takk :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Feb 2014 14:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Normalt er det bremser og fjærer.
biltilsyne bryr seg ikke om gearkasse og bakaksel.

Hør med Amcar.no om dem kan skaffe dokumentasjon. jeg bruker altid dem. og biltilsyne hører altid på dem

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Feb 2014 16:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Feb 2014 14:18
Innlegg: 2
Takk for svar :) men lurer fortsatt , står det noe sted at driverk skal være i henhold til motor? Tenker at selv om de ikke bryr seg, kan det jo være at det i reglene skal være sterkere? Har som sagt hørt ulikt ?
Skal høre med amcar.no også :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Feb 2014 17:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Aldri hørt noen slik regel. Er heller ingen fare om drivverket ikke står i stil. Men jeg er ikke noe guru på dette, kun egen erfaring. Så best å høre med dem som sitter på reglene.
Hva sa biltilsyne, når du pratet med dem.
Ble det levert noen likense biler med så stor motor, det året, din ble produsert ?

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Feb 2014 18:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Er ikke "så farlig" hvor mange hester den har. Det som er viktig er motorvolum. Har det vært levert en tilsvarende bil med samme motorvolum bør det være greit å få det godkjent. Du kan fint "justere bort" hester.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support