AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 09:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hjelp til omregistrering.
InnleggSkrevet: Lør 01. Feb 2014 01:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 25. Apr 2013 21:45
Innlegg: 21
Hei, lurte på om det er noken som kan anbefale eit biltilsynet i kongeriket der BT folka faktisk er oppegåande og ikkje kranglete snøsokka. Historia er kort at han som godkjente bilen min i fjor putta den automatisk som bevaringsverdig uten å spørre meg, Eg fant det ut når eg fikk papira i posten.

Så eg var innom mitt lokale biltilsyn og spurte om dei kunne fikse det, altså få den om til bruktimport, siden bilen nettopp var på godkjenning og dei visste den var i orden. Det var altså berre å gløyme, personen eg prata med la det fram som om eg prøvde å forandre grunnlova, dette var heilt umulig ettersom den var førstegangsregistrert som bevaringsverdig. Så det første eg gjer etter eg har tatt et laaaaangt drag med friskt luft er å ringe amcar. Dei meinte at det skulle være problemfritt og eg hadde vært såpass heldig og møte en kjekk bt mann. Hvertfall, eg fikk tilsendt et skriv fra amcar som eg måtte betale for der det stod forklart rimelig flott kvifor den ikkje trengte og ha ei bruksbegrensing på den og heller at det ikkje var nødvendig, gode argument. Det gjekk heller ikkje gjennom, så biltilsynet ba meg ta kontakt med veidirektoratet, dei fortalte meg samme leksa med at det skulle være problemfritt å omregistrere den til bruktimport og fatta ikkje kvifor saksbehandleren min putta den automatisk til bevaringsverdig, så dei ba meg sende mail på trafikkstasjonen eg fikk bilen godtkjent på for å få dei til å endre det i vognkortet (det gjorde eg sist gang for 2 måneder siden og har ikkje fått så mykje som en spammail fra dei folka.)

Så eg har blitt sendt rundt grauten nok ganga no og blitt fortalt at det ikkje skal være noke problem og få fiksa men ikkje en kjeft som har klart og fortelle meg korleis eg skal få det til. Så idag fikk den siste beskjeden det til å renne over, at eg måtte ha kriga i nesten ett år for at en knotpung har gjort en tabbe og dei ikkje vil rydde opp i det. Beklager at eg bruka dåkke som psykolog men eg måtte få aggresjonen ut på et vis.

Hvertfall det eg tenker er då at det må da være såpass enkelt (er heilt sikkert ikkje det vettu) at eg kan bestille en visningstime på et oppegåande biltilsyn der dei får robbe meg for enda en visningstime slik at dei kan få fiksa det, Fordi no kan eg ikkje bruke bilen i det heile tatt, ettersom eg fant bobler i lakken og måtte slipe bilen til stålet, har fått grunna bilen men eg skal ikkje ha originalfargen så må eg få fiksa dette snarest, vurderer og avskilte den og lakke den i fargen eg skal ha for deretter og ta prøveskilt for å kjøre den på visning. Men eg berre synsa fordi eg er fortvila. Er det noken som kan anbefale eit tilsyn der folk faktisk er oppegåande og behjelpelige? likegyldig på kor i landet det ligger, eg kjører gjerne.
Eg visste at enkelte tilsyn var kranglete men gud bedre eg hadde aldri forestilt meg nivået.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Feb 2014 17:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Hei, skjønner frustrasjon når det gjelder BT og det er kvalmt at det skal være såpass opp til HVEM du møter der og ikke nødvendigvis reglementet. Siden du skal skifte farge og greier så er nok eneste mulighet å finne en annen trafikkstasjon og håpe at du treffer en objektiv saksbehandler. En annen ting, stay positive. Folka på BT lukter dårlig stemning lang vei og de blir ikke lettere å ha med å gjøre hvis man skal diskutere med dem. Min erfaring ihvertfall. Men prøv å få veidirektoratet til å signere et dokument som du fremlegger hos Biltilsynet personlig. Mail kan klikkes bort, legges i en annen folder og utsettes i det uendelige. ;)

Jeg fikk også "bevaringsverdig kjøretøy" uten å ha fått beskjed fra selger, siden den er førstegangsregistrert i Norge på meg, men gidder ikke stresse med det siden den skal kjøres i ferien på sommeren, ikke skifte farge eller forandres noe drastisk. Dessuten pga. at den ble "bevaringsverdig" så fikk jeg de gamle skilta, fikk velge hvor mange siffer og de passer mye bedre. :)

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Feb 2014 11:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
kan annbefale BT på notodden! :)

har testa både på billingstad (heeeelt håpløst)
og Drammen/lier (de var hakket bedre, men fortsatt bak mål)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Feb 2014 18:36 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 25. Apr 2013 21:45
Innlegg: 21
fikk bevaringsverdig med dei nye skilta, men det skal eg få fiksa fordi eg veit eg at eg har krav på dei gamle ettersom det er en pre 71 modell.
Ja, måtte faktisk få en annen til å sende ny mail til dei ettersom det holdt på å boble over for meg der eg satt og det var nok riktig vurdering ;)
Fikk endelig svar og han skulle sjå på saken iløpet av veka.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Feb 2014 21:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 22. Aug 2011 10:47
Innlegg: 108
Bosted: Kongsberg
enda skrev:
kan annbefale BT på notodden! :)



Bifalles!
Etter å ha blitt utsatt for en usedvanlig arrogant, kunnskapsløs og usympatisk drittsekk i Drammen på første forsøk på førstegangsregistrering, så dro jeg til Notodden.
Bortsett fra en skiftet skiltlyspære så var bilen identisk ved begge kontrollene....
I Drammen fikk jeg først en laaang liste med "feil" som måtte utbedres før jeg kunne tenke på å få skilt. Stasjonssjefen halverte denne lista men den var fortsatt på trynet.
På Notodden kikka han på lista og mente det bare var tull, før han forsvant inn på kontoret sitt for å fylle ut papirene for registrering. Fikk til og med skryt for fin bil!

_________________
Mvh
Morten Aase

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Feb 2014 15:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 04. Feb 2014 14:39
Innlegg: 4
Hvem var denne herlige personen på BT på notodden? Kan gjerne sende navn og evt en mail på PM


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Feb 2014 16:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 22. Aug 2011 10:47
Innlegg: 108
Bosted: Kongsberg
[Scream] skrev:
Hvem var denne herlige personen på BT på notodden? Kan gjerne sende navn og evt en mail på PM


Har ikke navnet hans dessverre.

_________________
Mvh
Morten Aase

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support