Terje Pedersen skrev:
blazerteam skrev:
Hvorfor skal du bytte bremser?.
Hvis du synes de virker dårlig,så prøv å bytt klosser og bremse væske.Er det lenge siden dette er gjort,kan bremsene virke som de ikke funker skikkelig.
Bytter du til spindler fra 78-90 Caprice stv,og kjøper skiver til 91 Camaro 1LE,får du 12 tomms skiver,som ser helt originalt ut..ingen ser det.
Wilwood lager også calipere,med 2 stempel,som passer rett på disse spindlene.
jeg bygger om og forbedrer hele bilen også understellsmessig. Tar du en titt på prosjektsiden se du hva jeg driver med på Pontiacen .Jeg synes ikke bremsene er spesielt gode og ønsker noe mer stoppekraft mer enn noen få ganger på rad. Er også bortskjemt med svært gode bremser på de andre bilene jeg har.
Joda,jeg skjønner den.Men har selv kjørt på bane med chevellen i mange år med samme bremser.Du må skifte bremseveske oftere,men til vanlig banekjøring funker de veldig godt.Brems hardt og kontant,i stedet for å starte lenge før svingen feks,og samle varme..Du må legge om kjørestilen fra andre typer biler da,og oppgradere til bremser som ikke synes ved en eventuell kontroll.
Og har du feste foran,dvs at bilen ikke understyrer..bremser du ikke så mye.Så det er like viktig å se hele bilen under ett i denne sammenhengen.