AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 11:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 147 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 07. Nov 2013 19:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 822
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Er mange biler som kan nedregges fra lett lastebil til personbil nå, det som står på nettsiden til Bergheim er Gammelt og lite oppdatert... Tahoe av nyere dato, div avalanche ++

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jan 2014 09:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 06. Nov 2007 02:58
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Er det noen som har nylig prøvd og nedregge en Suburban fra 1991 og nedover? eller er det umulig idag?

_________________
mye rart, men ingen Riskokere :D!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jan 2014 16:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 07. Jan 2014 22:49
Innlegg: 10
Skal i utgangspunktet gå an med kombinert bil registrert t.o.m. 31.12.1994. Men tror ikke det blir praktisert lenger?
Slå opp i "forskrift om krav til kjøretøy" § 3-2.3b http://www.amcar.no/teknisk+infosenter/ ... lverk.html


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Jan 2014 00:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 11. Nov 2010 23:13
Innlegg: 11
Hvordan er det å nedklassifisere en 2004 modell Chevrolet van til klasse B?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Jan 2014 22:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
E23Dude skrev:
Er det noen som har nylig prøvd og nedregge en Suburban fra 1991 og nedover? eller er det umulig idag?


usikker nå. men fikk nedregga gammel subben min for 4 år siden hos bt i bodø. betalte 2400 totalt for nedregging og papirer

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jan 2014 01:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 09. Des 2013 01:43
Innlegg: 99
Bosted: Bø i Vesterålen
68pontiac skrev:
jeg var på BT her i tønsberg forrige uke å de sa at bergheim ikke var dokument godkjente lenger så de sa det er helt umulig om man ikke har papirer fra direkte fra gm



Jeg var selv på Bergheim i Drammen for en mnd siden,og fikk det jeg trengte av papirer,så dette er bare tøv av BT. Nedreggingen gikk helt fint :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jan 2014 01:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
men jeg fikk ikke papirer av bergheim jeg da

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jan 2014 03:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 09. Des 2013 01:43
Innlegg: 99
Bosted: Bø i Vesterålen
[quote="Danielm"]men jeg fikk ikke papirer av bergheim jeg da[/quoar du?te]
Hvilken bil har du? Jeg har en Tahoe 97,og det gikk fint det. Kanonservice. =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Jan 2014 22:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
jeg nedregga gammel subben min. en 89 suburban. fikk tak i papirer som var godkjent. men ikke fra bergheim. men er 4 år siden jeg nedregga den.

har en 90 mod subb nå. den var klasse b da jeg kjøpte den

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 12:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
får man tak i papirer for godkjenning, er man så smart at det scannes back-up, og kopierer! :twisted:

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 12:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 04. Nov 2013 10:25
Innlegg: 6
papirene er offisielle som bekrefter hvilken vekt din bil (med VIN) har basert på hvilken fjærer. Blir nok vanskelig å kopiere disse.

_________________
Vennlig hilsen
Hermann
*******************
Tahoe 2004


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 19:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Danielm skrev:
E23Dude skrev:
Er det noen som har nylig prøvd og nedregge en Suburban fra 1991 og nedover? eller er det umulig idag?


usikker nå. men fikk nedregga gammel subben min for 4 år siden hos bt i bodø. betalte 2400 totalt for nedregging og papirer

Kanskje de ikke er så sære paragrafryttere i Bodø da.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Okt 2014 22:06 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 15. Mai 2008 00:54
Innlegg: 134
Bosted: Harstad, Troms
Er det noen som har prøvd dette i det siste?

Var innom vegvesnet idag iforbindelse med levering av salgsmelding, og spurte da om det enda var mulig å nedregistrere en 1994 G30.

Fikk til svar at dette ikke var noe problem, eneste jeg trengte var papirer fra Chevrolet Norge om at bilen ikke ble trafikkfarlig ved nedregg, og hvilke eventuelle endringer som måtte gjøres..
Dette høres jo ihvertfall veldig lovende ut, eller?

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Okt 2014 23:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 15:56
Innlegg: 92
esbandos skrev:
Er det noen som har prøvd dette i det siste?

Var innom vegvesnet idag iforbindelse med levering av salgsmelding, og spurte da om det enda var mulig å nedregistrere en 1994 G30.

Fikk til svar at dette ikke var noe problem, eneste jeg trengte var papirer fra Chevrolet Norge om at bilen ikke ble trafikkfarlig ved nedregg, og hvilke eventuelle endringer som måtte gjøres..
Dette høres jo ihvertfall veldig lovende ut, eller?

Høre bra ut:) men er det noen som kan få tak i noen slike papirer? Skulle vært mulig å kunne skaffet papirer som var generelt for en modell slik vi kunne delt papirer og alle kunne benyttet seg av dem.

Mr.C


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Okt 2014 10:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 07. Jul 2014 13:07
Innlegg: 4
Hei, noe dr*** med C1 og full bompengeavgift og ikke 7-seter bil med B-sertifikat. :cry:
Min Dodge Durango Tri-Star 2002 4,7 SLT ble nedregget i 2012 ved at jeg fikk ny original 'downgrade sticker'/doortag fra Tri-Star Canada. Bilen fikk nå tilatt vekt endret fra 3505 til ca 2950, som skal være original Dodge vekt. Den fysiske modifikasjonen var enkel:
På min bil var hele modifikasjonen kun en bladflær ekstra på hver side på bakaksel. Til og med bolten som holder fjærene sammen var den samme. Jeg har beholdt de to ekstra bladfjærene og vurdert å skru dem på igjen, men bilen ligger nå bedre på veien enn før, så jeg har ikke gjort det. :lol: Mange fine turer med 6 mann i bilen og diverse forfriskninger, det er som å ha en ny bil :D
Chr. Gundersen solgte meg min bil fra Tri-Star via gamle Colosseum Bil as Oslo, som gikk konkurs.
Gundersen driver nå Fornebu Bil AS. Gundersen er som en propell, med mange baller i luften, men veldig OK. Han tok 8500 kr for papirjobben i 2012, via telefon og mail. Jeg fikk gjort selve modifikasjonen på et annet verksted for ca 10.000. Tok ca 1 mnd med diverse telefoner og mail.
Tips: Har benyttet Glitre Bil Gol, for alle service'r. De kjenner bilen. De gjorde jobben. Vegg i vegg holder jo Gol BT til (de er sikkert på fornavn).
OBS: Man må ha baksetebelter godkjent i EU: Kjøp disse hos Loyds Industri as, 1739 Borgenhaugen. De sender i posten.

Tipset nettopp en annen Durango eier med lett Lastebil om dette. Mener derfor at dette er mulig for disse, men det som er vanskelig er å få en ny sticker fra original ombygger (her Tri-Star) + vite nøyaktig hva modifikasjonen bestod I.

Lykke til der ute.

_________________
Jeep Wrangler 4,0 1995
Dodge Durango SLT 4,7 2002


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 147 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support