AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 20:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 147 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 10. Mai 2011 10:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Alle fornuftige biltilsyns menn er enige med resten av verden i at det er fullstendig idiotisk at men ikke kan registrere ned til vektene i dørtagen. Men det hjelper ikke når VD nekter dem å gjøre det.
Dette handler kun om misunnelse, nemlig at det irriterer VD at "snylterne" som i sin tid slapp unna avgifter nå skal nyte godt av fordelene som personbiler. De forlanger at det skal gjøres en fysisk endring på bilen for å klasse den ned noe som ingen bilfabrikanter kan skrive noe dokumentasjon på. I flg Amcar er det en direkte feiltolkning at det må gjøres en fysisk endring for å endre tilbake til det orginale.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Mai 2011 19:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Hva dokument er det som kreves egentlig....
Noen som vet akkurat hva de krever, annet et papir som sier hva ???

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Mai 2011 20:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
De krever et dokument fra bilprodusenten som sier at de går god for de endrede vektene, og hva du evt må gjøre for å kunne gå god for dette. (Fjærning av et blad fra fjærpakken e.l.)

Det er faktisk ikke så lett som det høres ut, å få produsentene til å skrive under på at produktene deres tåler LAVERE vekt enn det som står i typegodkjennelsen... Skulle tro at vi gjør noe ulovlig hvis vi ikke alltid kjører med maxvekt i bilen...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Jun 2012 00:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 19. Jun 2012 00:39
Innlegg: 3
Hallo mann.. Har nettopp kjøpte en identisk bil som du har nedregga.
Hva må jeg gjøre fysisk med bilen og hva og hvor får jeg tak i dokumenter?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jun 2012 19:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 24. Jun 2012 13:49
Innlegg: 3
Bosted: Bømlo
Hello everybody..
Har nett kjøpt 82mod GMC Big Dooley, Den har en egenvekt med sjæffør på 2900kg
betyr det at den er mulig å ned regge pga. vekta er under 3500kg i vognkort?

_________________
If I know I`m going crazy, I must not be insane...[size=150][/size]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jun 2012 10:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 03. Jul 2008 13:24
Innlegg: 316
Bosted: Haugesund
Deg eg traff i svingen ved båthavna på lørdagen ja? Godt og trangt med Big Dooley mot campingvogn på 2.50m bredde med de flotte veiene i rubben :)

Når det gjelder nedregg på en bil med egenvekt på 2.9t så tviler eg på at du får det til, du må få tak i papirer fra fabrikk(ikke importør) på hvilken fysisk endring du må gjøre på bilen for at den skal tåle lavere vekt... Du ville og fått svært liten nyttelast om du i det hele tatt fikk nedregget...

_________________
'88 Chevrolet G30 Starcraft, LX-series
After Dark Van & Truck
Vårmønstringen i Haugesund


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jun 2012 12:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 24. Jun 2012 13:49
Innlegg: 3
Bosted: Bømlo
Stemme nok da jah :)
Ok, nei har vell ikke no særli behov for ned regg heller. men hadde jo solgt seg mye enklere når den tid kom.
Fruen sa hun aldri kom til å sette seg i den engang :lol: så trenge ikke ned regge for hennes del kan du si :lol:

_________________
If I know I`m going crazy, I must not be insane...[size=150][/size]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jun 2012 13:49 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Jeg har lest teksten flere gange, og muligt at spriten fra helgens fest fortsatt sitter!
men hvis din big dooley har en totalvekt på under 3500 kilo, hva er så vitsen med å nedregge den??
Da er den jo personbilregget allerede!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jun 2012 17:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Pappa, den har en egenvekt inkl sjåfør på 2900. Tillatt totalvekt over 3500. HVIS den skal kunne nedregges så får man bare med seg 599kg nyttelast. Og DET er litt feminint når du har tvillinghjul på kassa... :)

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jun 2012 18:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
okay, er da ikke femi med 599 kilo på planet! hehe
er vel hellere de extra bompenger og den årlige eu-kontrollen som trekker ned!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Jul 2012 20:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
dooley'n jeg hadde, Var det total vekt på ca 4500kg

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Jul 2012 21:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Vår tahoe fra 2003 er det max vakt på 3565 kg på.. Så dama, som ville ha bilen, måtte ta C1 lappen for å kjøre den alene!!
Jeg syns det var passe tåpelig å ta lappen på C1 for 65 kg men..

Hun syns det var greit nok, nå har hun lov hvertfall.. Selv om vår bil er personbil regga!!
Nå vurderer hun CE1 lappen og, bare for å kunne kjøre med fulle 3500 kg henger.. Om muligheten skulle by seg!!

Heia norge!!

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Sep 2012 21:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 19. Jun 2012 00:39
Innlegg: 3
Hvis noen her inne har tenkt å regge ned en Truckmaster, så ta kontakt med jonny@autonova.no hos http://www.autonova.no/home-1
Han fikser papirer.
Prisen på papirer på en Truckmaster Durango er 12500,- + mva = 15625,-

PS. Hvis noen har brukt han før, så hadde det hvert bra med en tilbakemelding hvordan det gikk.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Sep 2012 00:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 04. Apr 2009 23:06
Innlegg: 142
Bosted: Østlandet
12500,- for et par sider dokumentasjon? Der er det noen som tjener fett ihvertfall, kan faktisk betale ganske mye bompenger for den halve brutto månedslønnen der..

_________________
'14 Tesla Model S
x-'04 Chevy Tahoe LT
x-'89 Chevy Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Sep 2012 21:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Here we go again:
JA det koster å regge ned. Men JA du sparer i bompenger, EU hvert år, salgsverdi, + + +

Tror dere virkelig at grunnen til at ett firma ender opp med muligheten til å levere slike papirer er fordi de ringte og spurte først??? Prøv å tenk en gang til, om det kanskje kan ha vært ned èn arbeidstime eller to med lobbyering og søking og arbeid bak en slik godkjennelse. Hvorfor koster ett hevesett 3000,- mens DET SAMME hevesettet med TUV-papirer koster 10 000? FORDI DET KOSTER PENGER å få de dokumentene. Og selvfølgelig skal de ha litt igjen fordi de gidder.

Hvis du synes det er dyrt å betale 15 625 så kan du selge din C1-regga durango og så sjekke prisen på en B-regga hvis du finner.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 147 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support