v8power skrev:
Nja, kjenner godt et par bilentusiaster som jobber på tilsynet. Men de orker ikke ta med seg hobbybilene på jobb. Blir bare misunnelse og tisking og visking blandt enkelte av kolegaene.
Gamlekarene følger jo godt med på hva "valpene" foretar seg.Alle nyimporterte biler skal jo gjennom trinn 2 og alt skal dokumenteres med bilder. Dermed blir det ikke lett for de fornuftige å "overse" feile lykter og slikt enda de har lyst.
typisk bilentusiaster som jobber på biltilsynet.
har et eksempel på at i bodø hos BT så jobber det en kar som er godt over 50 og er kontrolør på biler.
han er vw,porche og audi entusiast. så alt som har med det går igjennom her i bodø uansett.
hørte at for et par år siden var det en kar som var inne med en vw golf 2 og han hadde satt inn en VR6 2.8 på sånn 200 hk. og den var hinsides blodsenka, aldri sett noe slikt. dekka subba voldsomt når han svinga. xenon i framlyktene og noe annet dilldall på bilen. og det eneste han møtte opp med var papirer på senkesett. og han fikk alt inn i vognkortet. skal da ikke være mulig tenkte jeg. hva feiler det fyren? bare for at han er entusiast for vw så går det så glatt igjennom? og så skal vi med amcar slite og kjefte og irritere oss over noe så enkelt som å få godkjent en nedklassing, uroiginalt eksosanlegg eller hevet bilen. helt sykt.
fikk btw nedklassa min suburban hos BT i bodø uten krangling. og dette var i april 2011.
og har du en vw eller noe slikt og vil hore den opp og få det godkjent så dra til bodø bt og gjør det. skal vist være enkelt. og ja fyren jobber der enda