Hei...
Har skrevet litt tidligere om mitt prosjekt. Altså en 87 Camaro Sport Coupe som jeg har bygd om til en Z28 utvendig...Sist gang jeg skrev her inne var det om å lakkere en front fanger, og noen skjørt.
Har funne ut jeg kan like gjerne lakkere hele bilen UTVENDIG for å få eit greitt resultat.
Har parkert bilen i ei løde nå, så den står innendørs...Har så begynt å matte ned lakken med 180 korning sandpapir. Skal komme med bilder straks.
Har så og si ingen skader eller bilker på bilen men "små" bobler syner enkelte plasser i hjulbuene som tyder på litt overflate rust.
Hvordan skal jeg gå frem på desse???
Min jobb er altså å gjøre grunnarbeidet. Alt innen fyller, Lakkering å diverse skal lakkereren få ta seg av. Men pussing og sparkling og fjerning av rust vil jeg gjerne gjøre selv.
Nå trenger jeg en liten prosessplan for hvordan dette ska gjøres...Har lest igjennom planen til Bead-Lock og synest dette var veldig godt forklar men siden jeg ikke er noen lakkerer er jeg ganske grøn på enkelte ting.
Her er min plan:
Demontere diverse som: lister og lykter.
Matte ned med 180korning over hele bilen.
Sandblåse de flekkene som syner litt rust.
Sparkle så over de flekkene
Pusse over alle flekker igjen....
Skrev dette veldig enkelt ja...Men hørest det greitt ut eller??..Trenger virkelig seriøs hjelp når det gjelder dette temaet..
Glemte å si at skal lakke opp igjen samme fargen.
Har kjøpt inn lakk, filler og grunning samt mykner og tynner så alt ligger klart.
Trenger bare en som kan å handtere en lakksprøyte ganske godt og en lakkboks....