AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 16. Apr 2024 19:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: sandblåsing.
InnleggSkrevet: Lør 13. Des 2014 13:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 16. Jan 2010 16:20
Innlegg: 201
Skal fjærne lakken helt til stålet på et panser, skal jeg bruke sand eller glass til "sandblåsing" ?
har hørt at sand kan ødrlegge stålet, stemmer det?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: sandblåsing.
InnleggSkrevet: Lør 13. Des 2014 13:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Slip det ned til stålet med rondell eller bruk malingsfjerner. Er mere jobb, men da risikerer du ikke at det slår seg.

Men hvorfor skal du ha bort malinga? Så lenge det ikke er lakkert mange ganger holder det å slipe ut rustflekker, riper og steinsprut.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: sandblåsing.
InnleggSkrevet: Lør 13. Des 2014 14:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Er i grunnen enig i forrige kommentar, om det hadde vært en plastbil, da stiller det seg annerledes.
Om du allikevel velger å fjerne gammel lakk, heller da sodabåsing.
eller bruke kjemikalier, som man pakker inn med plast, for at det ikke skal fordampe.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: sandblåsing.
InnleggSkrevet: Lør 13. Des 2014 15:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 16. Jan 2010 16:20
Innlegg: 201
kristian s skrev:
Slip det ned til stålet med rondell eller bruk malingsfjerner. Er mere jobb, men da risikerer du ikke at det slår seg.

Men hvorfor skal du ha bort malinga? Så lenge det ikke er lakkert mange ganger holder det å slipe ut rustflekker, riper og steinsprut.


Panseret har slått seg pga sveising av scoop og det har bare blitt sparklet over, er nødt til å fjærne
all lakk nelt inn til stålet for å komme til bulkene. ommrisset etter sveisen rundt scoopet kommer mer og mer fram å.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: sandblåsing.
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2014 12:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Med rondell og 120 papir får du slipt bort all sparkelen og malinga. Ikke noe problem.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: sandblåsing.
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2014 19:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Helt vanlig å bruke vinkelsliper på slikt.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: sandblåsing.
InnleggSkrevet: Man 29. Des 2014 18:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 16. Jan 2010 16:20
Innlegg: 201
Ønsker tips til den beste lakkfjærner....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support