AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Apr 2024 00:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 06. Jul 2013 12:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Er det interesse for detailing på forumet? Jeg er nok langt flinkere på å pusse og gnikke enn sveis og motorbygging. Her har jeg laget en tråd med bilder fra polering av Trans Am nå i juni. Er det noe jeg har beskrevet for detaljert eller utydelig så spør gjerne i tråden. Dette er ingen fasit for ett pent resultat, men en overkommelig jobb for bilentusiasten som liker glans, glød og dybde i lakken. Alle som har levert inn bilen for polering til kr. 899,- "der Texaco holdt til før", vet at det kan alltids gjøres bedre :mrgreen:

Jeg hadde Trans Amen hjemme i garasjen noen dager og da klarte jeg selvsagt ikke å holde fingrene unna medisinskapet fra Scholl. Jeg gjorde litt nå og da i ledige stunder og og konsentrerte meg hovedsakelig om det utvendige. Ett sted rundt 25 timer gikk med (inkludert kaffepauser og beundrende-blikk-pauser). En enkel motorvask og støvtørk innvendig ble også utført, mens felgene forble urørte. De trenger jeg litt bedre tid til å gå løs på, krysseiker er ikke min favoritt sånn sett.

Noen tilstandsbilder som viser hvordan den så ut når jeg kjøpte den.
Pen, langt i fra,
Bilde

men langt i fra pen
Bilde

og
Bilde

Etter 50 mil trengte bilen en vask, dette var utgangspunktet før jobben nå
Bilde

Solfilmen i bakruta og refleksene på bakfangeren var så fillete at begge deler renska jeg bort. Svenskerefleksene var heldigvis bare limt med dobbelsidig tape. Limrestene ble fjernet med 3M General Purpose Adhesive Cleaner. Bilen så naken ut uten solfilmen og jeg sjekka med de lokale mørkleggerne om det gikk an å få profflagt på nytt, men det var ventetid overalt. Det får jeg kommetilbake til senere.

Avfetting og vask gikk den vanlige løypa mi før en polering;
Prickbort avfetting lagt over alle lakkerte flater og i hjulhusene.
Bilberry felgrens utblandet ca. 1:5 på felger.
Surfex forvask utblandet ca. 1:15 på dekksider for å trekke ut møkka som gjør dekkene brune.
Etter 5-6 minutter med Prickbort la jeg Surfex 1:15 over denne for å forsterke og forlenge virketiden. Jeg vil ha bort mest mulig asfalt og partikler fra lakken før berøringsvask.
Høytrykksavspyling av hjulene før felgrensen tørket inn.
Surfex 1:15 lagt på ny over dekk og felger.
Etter at Surfex hadde stått og løst opp sammen med Prickbort noen minutter ble bilen skumlagt med Foma 825 høytrykkspyler påmontert skumkanon. Kanonen ble ladet med Bilt Hamber Auto Foam, en desj Meguiars Nxt såpe og en tår Chemical Guys Maxi Suds såpe. Dette gir ett fint skumlag som henger på bilen noen minutter før det renner bort.
Innen skummet tørket, gjerne etter 5-6 minutter, begynte jeg en grundig høyttrykksavspyling. Virketidene oppgitt er avhengig av temperatur, vind og sol/overskyet når man vasker ute. For å unngå skjolder på lakk, lister, felger o.s.v. er jeg alltid nøye med at ingen produkter tørker ut. Enten påfører jeg mere stoff, eller starter avspyling. Vinduer og gummipakninger unngår jeg også med sterke avfettinger og såper.
Jeg har ikke varmtvannsvasker hjemme, men der jeg vasker vinterstid bruker jeg varmtvann for lettere å bli kvitt bøss i lakken. All tidligere voksing forsvinner selvsagt også lettere med varmtvann, den skal bort før en polering. Av samme grunn benytter jeg aldri varmtvanns-ht foruten når jeg skal polere - det sliter på vokslaget.
Da var bilen klar for berøringsvask, eller det gamlekara kaller svampevask.
Jeg brukte to 18-liters bøtter med lunka vann og en rist i bunnen der skitten legger seg under og ikke blir med videre i vaskingen. I den ene bøtta hadde jeg noen dråper Meguiars NXT såpe i, det er en relativt sterk bilshampo som passer i forkant av polering. Den andre bøtta hadde bare rent vann som jeg dyppet svampen i hyppig. Slik ble skitten lagt igjen i skyllebøtta, mens jeg hele tiden tok med friskt skum fra såpebøtta til bilen. Jeg benyttet en svamp fra Zymöl, som ikke drar med seg skitt rundt på lakken. Svamper i tipakning til kr. 20,- er ikke egnet for bil, det gir deg sånn lakk som på bildene ovenfor. Jeg har også benyttet skånsomme vaskevotter i mikrofiber fra Meguiars, men i år tester jeg ut Zymöl sin svamp som er en motegreie på vaskefronten nå (flott hva?).
Såpe og skitt spylte jeg bort med vann fra åpen slange, høytrykk er ikke nødvendig. ingen såpe skal tørke inn på lakken, så det avhenger igjen av vær og temperatur hvor ofte du må spyle. Jeg vasket meg nedover fra taket og tok støtfangere og kanalskjørtene til sist. Dekk og felger vasket jeg helt til sist og benyttet en egen vaskevott til dette (skitt fra hjulene vil jeg ikke ha med over på neste bil jeg vasker).
Jeg brukte en leireklump fra Meguiars til å claye bilen for nupper og asfalt som enda måtte sitte fast i lakken etter avfettingen. Temperaturen bør minimum være 12-13 grader for å unngå at leira lager riper i lakken. For at leira skal holde seg myk delte jeg den i to biter og lot hele tiden èn bit ligge i ei bøtte med varmt vann. Det er også viktig med "smørning" til leira for å sikre glid på lakken og unngå riper. Quick Detailer eller en egenblandet såpe kan brukes, men Meguiars sin clay har jeg god erfaring med bare å bruke vann. Godt og gratis! Da benytter jeg enten en dusjflaske eller pumpekanne og væter kontinuerlig panelet jeg jobber på, eller om det er varmt nok så tar jeg vann rett fra hageslangen.
For at minst mulig vann blir igjen på bilen, floodet jeg bilen med vann fra åpen hageslange (munnstykket av) fra taket og nedover.
Tørk er viktig for å unngå kalkflekker når vannet tørker. Jeg brukte en god tørkemikrofiber fra Gteqnik Zero Scratch.

Jeg foretok også en rask motorvask uten å legge ned noe detailing i det denne gangen. Bilde før vask
Bilde

Jeg sauset inn motorrommet med Prickbort avfetting.
Etter noen minutter la jeg Surfex ca. 1:10 oppå dette for lenger virkning.
Noen minutter senere igjen skumla jeg med skumkanon og samme blanding som ovenfor.
Etter at dette hadde stått og løst opp en tid, brukte jeg høytrykk til avspyling. Unngå sensitive områder som generator, vakumslanger som sitter løst, databokser og elektriske kontakter. Varmtvannshøytrykk er fin til å fjerne inngrodd skitt under panseret, men det hadde jeg ikke tilgjengelig.
Bilde etter vask. Det ble ørlite lettere, men jeg prioriterte ikke mere tid her nå.
Bilde

Jeg tok noen inspeksjonsbilder etter vask. Hele fronten var dekket av kollisjonsskader fra insekter. Jeg fikk ikke vasket bort mere enn dette så det hadde satt seg godt i løpet av årene.
Bilde

Tidligere polèrkonger syntes tydeligvis ikke det var noe vits å maskere eller fjerne overskuddsguffe.
Bilde

Hvite polèringsprikker spredd over taket
Bilde

Og selvsagt nede i luftinntakene, de er jo som skapt for å holde på rester…
Bilde

Vingen bak er typisk stygg på disse bilene etter så mange år. Oftest bare klarlakkslipp, men denne hadde tydelig vært opplakkert. Avfettingsrunden min hadde en uheldig virkning her og jeg ble skeptisk til hva jeg selv kunne gjøre for å redde denne nå.
Bilde

Bagasjelokket med vingen. Det var rust på ramma inne i vingen som gjorde at vulkingen var i ferd med å løsne. Fabrikkny vinge må nok på plass for at dette skal bli bra.
Bilde

Bilens kanter, lister og emblemer ble maskert med blå 3M 3434 tape. Deretter inspiserte jeg nøyere tilstanden på lakken i lyset fra 2x500w halogenlamper på stativ. Vanlig lysstoffrør duger ikke! Tre bilder fra panseret beskriver allmenntilstanden:
Bilde

Bilde

Bilde

Høyre forskjerm med massevis av riper etter tidligere hardhendt vasking, og èn dyp ripe vises på skjermbuen.
Bilde

Høyre c-stolpe (eller b-stolpe? whatever). Nok å ta tak i.
Bilde

Høyre dør, områdene rundt dørhåndtak har en tendens til å bli ekstra ille. Folk åpner og lukker uten å bruke håndtakene som er laget til dette :?
Bilde

Nå målte jeg lakkverdiene med PTG (paint thickness gauge/lakkdybdemåler) for å sjekke om det var spesielle hensyn å ta, omlakkerte paneler eller annet. Det var jevne verdier rundt hele bilen, men jeg må si jeg ble litt skuffet over de lave tallene. Generelt mellom 75 og 95 my, og noen få steder oppe i 110-115. Sidespeil og hovedlampene fremme målte bare rundt 40 my. :shock: Det er tynn lakk som ikke kan korrigeres med grove rubbinger på maskinen altfor mange ganger.

Jeg pekte ut høyre bakskjerm til testområde, den var i høvelig arbeidshøyde til krakken min.
Bilde

Jeg har Flex roterende maskin med Scholl S17 rubbing på myk sort Scholl pute som min favoritt for tiden. Den rensker ikke så mye som for eksempel Scholl S3 Gold, men er ekstremt mye behageligere å jobbe med. En testrunde med lett til moderat press på maskinen gav ett resultat jeg kunne leve med. Det kjennes alltid deilig å treffe på første!
Bilde

På denne bilen forventet jeg hologrammer ved bruk av roterende og en såpass kraftig rubbing. Det så jeg også allerede i halogenlyset, men sjekk med LED Lenser avslørte til dels kraftige utbrudd av både hologrammer og kjørespor etter maskinen.
Bilde

Jeg hadde kjøpt inn Scholl S40 finrubbing som jeg tenkte ville være passende å prøve til opprydding av grovpoleringen. Jeg har en Kestrel Das-6 Pro 850w oscillerende (DA) maskin som er fin til slike jobber, men nå er jeg litt lei DA-maskinristing og ville gjerne kjøre begge stegene med Flex-maskina. Oransje Schollpute ble tatt frem og ett pass kjørt med lett press og avsluttet med noen fjærlette pass. Da så det veldig fint ut under arbeidslampene og jeg tenkte at «Nå var jeg heldig!». Så enkelt var det ikke - LED lampen avslørte at det ble mere og verre hologrammer etter S40. #-o
Bilde

S40 virket også veldig fet og oljete å jobbe med og var tung å buffe. Dette var nok ikke bilen for å lære seg S40 med roterende. En ren oransje pute og Scholl S30, som sliper ørlite mere enn S40, ble funnet frem. Scholl S30 har jeg brukt i noen år og jeg forsøkte samme prosedyren med dette. Det ble en del bedre, men ikke godt nok.
Bilde

Da så jeg meg nødt til å finne frem eska med DA maskinen. Den oransje Scholl puta med S30 ble flyttet over og jeg kjørte ca. to pass med moderat press og deretter lett press av maskinens egenvekt ca. to ganger. Bingo!
Bilde

IPA rens ble foretatt i forkant av alle inspeksjoner/bilder ovenfor. Det er en blanding av isopropanol og destillert vann jeg dusjer på og tørker bort med en mikrofiber for å fjerne alle oljer etter rubbingen. Dette gjør det sikrere å avgjøre om alle defekter i lakken er borte - og at det virkelig er hologramfritt. Jeg er nøye med dette, for ute i sola uansett blir all slurv avslørt :wink:

Noen 50/50 bilder av bakskjermen polèrt:
Bilde

Noe lo fra mikrofiberen henger dessverre igjen på panelet da bildet ble tatt. (Sorry!)
Bilde

Hele bilen ble deretter gått over tilsvarende dette. De fleste panelene dro jeg to runder med roterende maskin og Scholl S17, noen steder var jeg fornøyd etter ètt, mens noen få steder måtte jeg over tre ganger før jeg ble fornøyd. Jeg hadde de lave tykkelsesverdiene i bakhodet hele tiden og ville for all del ikke gå gjennom lakken. Jeg gjorde meg flid og maskerte inntil alle kanter, døråpninger o.l. og flyttet tapen enkelt over til den andre siden av åpningen etterhvert som jeg flyttet meg fra skjerm til dør o.s.v. Både for å spare kanten for å brenne gjennom lakken og for å slippe poleringsrester inni åpningene.

Hologrammer, kjørespor og mikroriper etter S17 fjernet jeg fortløpende som beskrevet med Scholl S30 på oransje Scholl pute med DA-maskin. Dette gikk mye enklere enn jeg hadde fryktet, og bestod stort sett av ett pass med litt press og deretter to-tre fjærlette pass over panelet. I noen tilfeller kan det bli ett mareritt å bli kvitt hologrammer på mørk lakk. :|

Vingen bak var jeg spent på om jeg kunne berge. Jeg tenkte at den roterende maskina kunne bli for kraftig skyts her og kjørte kun DA med Scholl S30 på den oransje puta, og unngikk de avflassete kantene. Til min glede forsvant det hvite sløret og vingen ble så god som i forrige uke.
Bilde

Jeg kunne nok med fordel gått litt nøyere til verks og fjernet polishrester fra kantene enda. Slurv…
Bilde

Baklampene i plast var ganske matte og slitne. Jeg monterte en liten bakplate på Flex roterende maskin og gikk en runde med Scholl S3 Gold (grovere enn S17) på blå Scholl spotpad. Deretter finpolering med Scholl S30 på oransje pute med samme maskin. De kom seg veldig bra.
Bilde

Under dørhåndtakene, rundt emblemer og under vingen bak, der jeg ikke kom til med maskin, polèrte jeg for hånd med Scholl S3 Gold på en blå Scholl pad.

Jeg fjernet all tape, trillet ut bilen og dynket den med Surfex ca. 1:10 for å løse opp støv og poleringsrester. Noen minutter senere skumla jeg bilen med en mikstur av vann, Bilt Hamber Auto Foam, Megs Nxt såpe og Chemical Guys Maxi Suds såpe i kanonen. Dette stod og godgjorde seg ett par minutter før alt ble blåst av med ht. Deretter tørket jeg forsiktig med Gteqnik Zero Scratch mikrofiber.

Voksvalg ble Poorboy’s Nattys Blue, en rimelig og grei voks som er lett å påføre og buffe bort. Den har ok holdbarhet, og jeg la ikke noen dyrere voks på denne bilen siden den ikke er i trafikk for tida. Nattys blå voks holder i massevis til lagring :) En fuktig rød pad ble brukt til å legge voksen tynt. Etter 10-15 minutter buffet jeg voksen bort med et par fine grønne mikrofibre jeg ikke husker fabrikantnavn på nå. Dette er kosejobben som du ikke vil bruke billige rema-mikrofibre til!

Alle vinduer ble renset både på inn- og utsiden med Chemical Guys Window Clean utblandet ca. 1:20, en glass-mikrofiber og deretter tørket med Expert avispapir. Utvendig satte jeg inn alle fire vinduene med Rain-x og tørket dette også med avispapir. Jeg har tidligere brukt vanlig voks på sidevinduer og bakrute, men sommervarmen gjør at voksen svetter og gir sjenerende skjolder.

Plasten rundt blinklampene fremme, rundt sidespeilene og antennefoten behandlet jeg med Black Wow. Plastfornyeren la jeg med Turtle polèrpapir og tørket overskuddsprodukt med papir etter ti minutter.

Dekksider ble behandlet med Wolfgang Tire Gel pålagt tynt med dekksvamp.

Noen ferdigbilder fra garasjen,

Taket i bakkant.
Bilde

Taket i fremkant.
Bilde

Panser.
Bilde

Forskjerm, de dypeste ripene fikk bli med videre. Og noe lo fra mikrofiberen henger igjen.
Bilde

C-stolpe, også med noe lo fra mf til venstre for dekalen.
Bilde

Det som ser ut som steinsprutskader er restene etter utallige insektlik. Jeg fikk ikke demontert alle disse i denne runden. :cry:
Bilde

Den skarpøyde noterte seg kanskje søkkene etter tunge tomler for å lukke panseret [-X

Her er den meget fotograferte C-stolpen
Bilde

Ferdigbilder ute i sola
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Interiøret sparte jeg til en senere jobb, men en kattevask ble gjort for å fjerne spor etter tidlige eiere. Hele interiøret ble støvsugd. Mattene ble tatt ut, det lå to sett i bilen. Ett sett med harrymatter i vinyl var lagt over bilens originale stoffmatter. Stoffmattene ble dynket med Chemical Guys Green Clean ca. 1:12 og etter 5-6 minutter skumlagt med Bilt Hamber Auto Foam og såpe fra Meguiars Nxt og Chemical Guys Maxi Suds. Etter noen minutters virkning ble mattene spylt grundig med ht. Vinylmattene foretok jeg den samme prosedyren på, men børstet i tillegg med en stiv Biltema børste. Etter lufttørking behandlet jeg vinylen med SV Pneu og Pneu børste for litt mere glød. Skinnratt, -gearvelger og håndbrekk ble renset med Chemical Guys Green Clean, og det samme med alle plastpaneler innvendig. Raskt og lettvint. Det er behov for grundigere gjennomgang senere.
Interiørbilde, stoffmattene hang fortsatt til tørk, mens harrymattene får duge inntil videre. Pedalgummien glemte jeg av av i farta.
Bilde

Det var alt å melde for denne gangen. God sommer! 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Jul 2013 19:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Jul 2006 17:11
Innlegg: 149
Bosted: Larvik/ E18 og E39
Flott resultat, lurer på å få dette gjort med Bertone'n jeg akkurat har kjøpt, selv om den egentlig burde lakkes om pga noen stygge riper og noen steder der klarlakker har slippe.
Men omlakkeringa får vente til hva jeg får bestemt meg med, med tanke på taket der det virker som det har danna seg noe rust under det.

_________________
When life hands you lemons, make lemonade. Then sell the lemonade, get a big markup, buy more lemons, make more, and buy a juicer.
Then set up a global empire of lemonade stands, and make a fortune!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Jul 2013 01:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Takk for tilbakemeldingen! Bertonen din høres jo ut som en gullmulighet for å trene med poleringsmaskina før det er alvor. På en lett sliten lakkering er det ikke så farlig om du er uheldig med maskinen. Når bilen en dag står der der nylakkert så er det alvor og ingen rom for feilsteg ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Jul 2013 01:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Jul 2006 17:11
Innlegg: 149
Bosted: Larvik/ E18 og E39
Hadde vært moro å prøvd seg litt, men har ofte litt for liten tid, siden jeg kjører langtransport.
Men spørs om det ikke kanskje blir litt testing når jeg får henta den ned fra foreldrene mine der den står akkurat nå for litt reparasjon.
Litt verre å teste seg inni, den har nærmest strøkent interiør

_________________
When life hands you lemons, make lemonade. Then sell the lemonade, get a big markup, buy more lemons, make more, and buy a juicer.
Then set up a global empire of lemonade stands, and make a fortune!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Aug 2013 09:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 11. Aug 2012 07:32
Innlegg: 58
Imponerende! Sparer denne som referanse for senere bruk :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Aug 2013 18:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Charger72 skrev:
Imponerende! Sparer denne som referanse for senere bruk :-)


Takk for tilbakemeldingen, bare gøy om det falt i smak! :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Aug 2013 13:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Takk Challenger, for en meget informativ tråd.
Selv bruker jeg Turtlewax insect remover på steder med insektmassakre. Funker brillefint, da denne visnok løser opp proteiner.
Ellers så er det ett par produkter de har på Biltema, som har vært til god hjelp.

Denne for å fjerne støv fra steder det er umulig å komme til med vanlig munnstykke:
http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/D ... ger-23630/

Denne for å ta fastbrent sot mm ( funker også fint til å fjerne fastbrente rester i kasseroller):
http://biltema.no/no/Hjem/Innredning/Ve ... -ml-36339/

Ellers er q-tip grei å ha.

Har fått høre av naboer at jeg er litt "nerdy", når jeg bruker slikt, men rent blir det da. :)

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Aug 2013 14:30 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Utrolig pent arbeid, og ikke minst fet bil. Er akkurat nå på utkikk etter 3 gen Trans Am faktisk.

Ser du bor på Jessheim, det gjør jeg også ;) Kanskje vi sees om jeg får handlet meg en bil før sommeren er over? :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Aug 2013 23:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Nitro66,
takk for trivelig tilbakemelding med gode tips. Det støvsugersettet har jeg hatt på handlelista tidligere, men glemt bort. Jeg skal plukke det med neste gang. Det er enklere enn å nibørste med malerpensel og støvsuge samtidig :)


ph4ntom skrev:
Utrolig pent arbeid, og ikke minst fet bil. Er akkurat nå på utkikk etter 3 gen Trans Am faktisk.

Ser du bor på Jessheim, det gjør jeg også ;) Kanskje vi sees om jeg får handlet meg en bil før sommeren er over? :)


Takk for den, velkommen til forumet og lykke til i jakten på bil! Jeg har planlagt å ha denne hjemme på onsdag og torsdag til uka nå og du må gjerne ta en kikk på den om du vil. Inspirasjon er gratis :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Nov 2013 00:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 24. Jul 2012 09:17
Innlegg: 13
Bosted: Grimstad
Imponerende arbeid! Har tenkt mye på lakken på min også, men der er lakken på plasflatene så slitte at jeg tror det er lite håp for polering. Må også skifte en forskjerm, så jeg ser for meg en hellakkering. Men selv med t-tak og relativt liten lakk flate synes jeg, så koster det sitt. 35 000kr er det billigste tilbudet jeg har fått etter å ha vært innom flere steder. Og da skulle jeg ordne all demontering av skjørter og detaljer selv. Så viktig å ta vare på lakken!

_________________
/87 Pontiac Trans Am
/82 Chevy C-10


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Nov 2013 01:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Meget bra resultat og en flott tråd!

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Nov 2013 18:13 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
LUV2XLR8 skrev:
Imponerende arbeid! Har tenkt mye på lakken på min også, men der er lakken på plasflatene så slitte at jeg tror det er lite håp for polering. Må også skifte en forskjerm, så jeg ser for meg en hellakkering. Men selv med t-tak og relativt liten lakk flate synes jeg, så koster det sitt. 35 000kr er det billigste tilbudet jeg har fått etter å ha vært innom flere steder. Og da skulle jeg ordne all demontering av skjørter og detaljer selv. Så viktig å ta vare på lakken!


Takk for tilbakemeldingen! :)
Som jeg svarte en annen kar tidligere i tråden så er slitt lakk fint å øve og leke seg litt for å se hva man kan få til av forbedringer. Særlig hvis du uansett kalkulerer med en omlakkeringer. Moro å se litt forandringer! Mange av Trans Am'ene fra denne perioden har dessverre klarlakkslipp ulike steder. Det var også en periode der lakken rett og slett var dårlig utført, det kan du lese mere om her http://www.thirdgen.org/paint-crack-fade-peel


v8power skrev:
Meget bra resultat og en flott tråd!


Takk for fine ord! Moro at folk leser i denne tråden enda :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support