AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 15. Mai 2024 12:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Fre 14. Des 2012 20:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Et kjent problem med mustang 2 forstilling i en 1966 mustan er at man svekker fronten mye

så her kommer et lite spørsmål

bør vi sveise røret slik som på bilde 1 eller på siden, slik som på bilde 2

kun barerste rør feste æ tenke på, det oppe på innerskjermen og framme på rammevangen blir der dem e på bilde 1

noen meninger for og i mot.


Vedlegg:
MIIbraces-1.jpg
MIIbraces-1.jpg [ 76.27 KiB | Vist 6710 ganger ]
phpyBpnaYAM.jpg
phpyBpnaYAM.jpg [ 67.67 KiB | Vist 6710 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Fre 14. Des 2012 21:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Vedlegg:
phpyFuirfAM.jpg
phpyFuirfAM.jpg [ 77.4 KiB | Vist 6694 ganger ]


til sammenligning har vi jo også disse som kun er boltet på Nova

Vedlegg:
400Mustang-Nova-Sub.gif
400Mustang-Nova-Sub.gif [ 66.1 KiB | Vist 6692 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Søn 16. Des 2012 15:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
På bilde nr 2 kommer jo røret ganske nærme frontruta og dørhengsler. Hvor stort moment vil det bli på festepunktet? Kan momentet overføres helt til ruteramma, slik at ruta sprekker, eller at dørhengslene vrir seg, under såkalt "high latheral G"? Altså under stor G-belastning sideveis.

Bare noen tanker som slo meg.

Slik som du viser på den Novaen , er også brukt på Camaro. På bildet er det uoriginale innerskjermer.
Originalt er det i tillegg en avstiver mellom torpedovegg og innerskjerm på hver side (iallefall på 1 generasjon Camaro)

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Man 17. Des 2012 20:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Det finnes ikke noe godt svar på det uten annen informasjon...

Skal det være bur i resten av bilen?
Skal det være bur , bør røret innenfra havne i forlengelsen til det som er i motor rommet...
Få i motor, gir, styring, headers, innerskjermer, SÅ kan du fundere på hvor det er plass/ lurt å montere støttestag...

Men ja, om det ikke skal være bur, bør du finne den plassen på torpedoen som er mest plater på/forsterkninger... 6mm plate på baksiden med påsveisa muttere... =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Ons 19. Des 2012 23:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Det er for å forsterke fronten, siden all forstilling nå hviler på rammevange og ikke støtemper tårn oppe, slik som orginalt

Det skal ikke være bur i bilen.

Dette er en prøve, bilder blir sendt i morgen til inspektør i biltilsyne, trur kansje bøyen på røre burde ikke være så bratt vinkel ?

Noen mening


Vedlegg:
20110103_152203.jpg
20110103_152203.jpg [ 66.77 KiB | Vist 6496 ganger ]
20110103_180219.jpg
20110103_180219.jpg [ 68.08 KiB | Vist 6496 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Søn 23. Des 2012 03:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
:-k

For å balle en tanke...

i min verden der man bygger eller titter på hva andre har gjort når det gjelder bygging av rørrammer, eller bur eller avstivninger... så er det viktig å møte ett punkt, mot neste punkt...

Så, hjørne på torpedoen... ok, en sterk plass..
røret, og bøyen?, tja, røret er vel ok, iallefall tykt nok... 50mm?
Bøyen?, tja, jo rettere jo bedre, men det er en støtte..., så ok...

men... skal man støtte/stive av her... så burde kanskje det vært ett punkt, rett på toppen av fjærfeste der...
Men, du må få av bærebrua...
så da måtte du ha sveisa fast 3 muttere eller skruer og laget den skrudd...
Med ett stag opp under der torpedostaget sitter, og ett opp i bøyen,
eller rett opp på det fremre øre av de 2 "ørene"/festene...

MEN, den driiten som sitter der orginalt, er jo myk som ett viskelær, så... det er kanskje mere enn nok??? =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Søn 20. Jan 2013 09:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
slik ble det, venter nå på sandblåsing

er også laget en god del andre forsterkinger som Ford glemte å lage på de myke bilene.

Vedlegg:
kopi mustang.jpg
kopi mustang.jpg [ 65.95 KiB | Vist 6285 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Tir 05. Mar 2013 19:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
slik ble forsterkningene
Ramma ble forsterket med stålrør brukt for bur bygging, med forsterkning mot torpedovegg og noen suporter mot innerskjerm, for den ble sveist ned mot en forsterket plate i rammevangen framme.

Det ble sveist in Torque box både på høyre og venstre side, noe som først kom i 1968.
så ble det også laget subframe conector, etter tegningene til carroll shelby

Motor rommet ble rensket for orginal støtdemper tårn, slik at det blir plass til den motoren som måtte være av ønske :wink:


Vedlegg:
mustang forsterking1.jpg
mustang forsterking1.jpg [ 115.98 KiB | Vist 6123 ganger ]
Vedlegg:
torque box.jpg
torque box.jpg [ 104.89 KiB | Vist 6123 ganger ]
Vedlegg:
mustang hele.jpg
mustang hele.jpg [ 122.99 KiB | Vist 6123 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Tir 05. Mar 2013 20:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Det er brukt en epoxy som også inneholder mye sink


Vedlegg:
front.jpg
front.jpg [ 76 KiB | Vist 6116 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Lør 23. Mar 2013 09:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Ved motor montert/gear og bilen komplett ser det litt skummelt ut. Ved full sving, breiere felger og nedfjøring,er det plass ? Men bra arbeid :-)

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: mustang 1966 forsterket
InnleggSkrevet: Tir 18. Jun 2013 01:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Va ikke så godt bilde, men bra mye bedre plass til motor :D


Vedlegg:
mustang 1.jpg
mustang 1.jpg [ 35.33 KiB | Vist 5765 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support