Hei,
Du sier "den store boka"? Vet ikke hvilken du mener, men etter mitt syn er original GM det eneste brukbare. Du finner de på ebay for hundrelapper. Wiring manual er egen bok (eller hefte i ca A3-størrelse) og ser slik ut.
Vedlegg:
S10Blazer1989a.jpg [ 30.57 KiB | Vist 6928 ganger ]
Park/blink/brems-kretsen er litt finurlig, slik den er koblet orignalt. Det er riktig som sier, pluss i park-kretsen er mørk brun. Den går også til dimmeren. Sannsynligvis må den være nedskrudd for at den norske juksekoblingen skal virke (for å få et rele til å trekke). Men dette kan glemmes når releene er fjernet.
Det finurlige er at sidemarkeringslysene foran får jord gjennom blink-kretsen. Når blink skrus på vil det bli pluss på begge sider av markeringspæra og den slukker. Den skal altså blinke motsatt av blink framme. Ved blinking når park er avskrudd får sidemarkeringslyset jord gjennom alle pærene i park-kretsen. Samme system er brukt for brems/blink-bak. Bremselyset vil blinke på den siden man svinger til. Sannsynligvis er det gjort noe med markeringslys-kretsen i Norge. Det var jo ikke lov med slike lys! Farlig må vite.
Når det gjelder surr med motorstyringen har jeg ikke annet råd enn å sjekke jording. Om den får jord gjennom parklyskretsen kan det kanskje bli slik du opplever.
Det er to hovedjordinger jeg ser på motorhjernen. De har svart/hvit ledning. Sjekk at de har god jord. Heter A12 og D1. Går da ut fra at du har LB4 motor, 4,3L med TBI.