AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 15. Des 2017 20:39

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2017 12:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 03:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Bilde

83 trans am: varmeapparatvifta går bare på 2 hastigheter. Og jeg byttet ut det relé som hvist på bildet over, men uten resultat.
Nå skal det nevnes at air-condition systemet mitt er tatt ut.
Noen råd og tips om hvor feilen kan være?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2017 12:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 03:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Terje H skrev:
Bilde

83 trans am: varmeapparatvifta går bare på 2 hastigheter. Og jeg byttet ut det relé som hvist på bildet over, men uten resultat.
Nå skal det nevnes at air-condition systemet mitt er tatt ut.
Noen råd og tips om hvor feilen kan være?


Bilde

Dette var det originale reléet som satt der før....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2017 19:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 12:23
Innlegg: 758
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Du skulle nok heller prøvd og bytte den motstanden som sitter bakom vil jeg tro...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
06 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2017 20:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 03:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
doey skrev:
Du skulle nok heller prøvd og bytte den motstanden som sitter bakom vil jeg tro...

Hei. Hvilken motstand da? Hvor sitter den?
Er det den du ser I bakgrunnen, så er det bare "varmetråder " til varmeapparatet, eller? :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2017 21:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Mar 2012 09:56
Innlegg: 88
Bosted: Vennesla
Hei.

Hvilke to hastigheter er det vifta funker på? Om jeg ikke husker helt feil, så styrer releet kun strømmen til max hastighet på vifta.
Har hatt samme problem. Motstanden er den du ser i bakgrunnen ja. Napp av kontaktstykket, løsne de to skruene, løft den opp, å ta en visuell sjekk av "coilene" under der, de har en tendens til å ruste, og/eller få brudd i elementene etterhvert som årene går. Er det brudd på noen av de så har du feilen der, evt mål motstanden på de. Viss det ser greit ut, så må du feilsøke videre. Haynes manual til bilen er gull verdt å ha, med koblingsskjema og alt som trengs.

_________________
72 Cheyenne Fleetside
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2017 21:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 03:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Mike skrev:
Hei.

Hvilke to hastigheter er det vifta funker på? Om jeg ikke husker helt feil, så styrer releet kun strømmen til max hastighet på vifta.
Har hatt samme problem. Motstanden er den du ser i bakgrunnen ja. Napp av kontaktstykket, løsne de to skruene, løft den opp, å ta en visuell sjekk av "coilene" under der, de har en tendens til å ruste, og/eller få brudd i elementene etterhvert som årene går. Er det brudd på noen av de så har du feilen der, evt mål motstanden på de. Viss det ser greit ut, så må du feilsøke videre. Haynes manual til bilen er gull verdt å ha, med koblingsskjema og alt som trengs.


Hei. Jeg har nettopp bestilt en ny resistor fra USA, for via svaret jeg har fått her inne, så måtte jeg løpe ut å sjekke! Og som det blir sagt her, så var min veldig rusten. Min vifte går på de 2 første hastighetene.
Jeg skal komme med tilbakemelding, og takk igjen så lenge.

Som litt "rusten" amcar eier, så er jeg blitt MEGET positiv og glad for all hjelpen jeg får her inne!!! :-D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2017 22:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Mar 2012 09:56
Innlegg: 88
Bosted: Vennesla
Er resistoren rusten å fæl så er det nok på tide å bytte den ja :)

_________________
72 Cheyenne Fleetside
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Mar 2017 17:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 03:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Mike skrev:
Er resistoren rusten å fæl så er det nok på tide å bytte den ja :)


Bilde
Hva tenker du om denne?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Mar 2017 00:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Mar 2012 09:56
Innlegg: 88
Bosted: Vennesla
Den der så jo nesten ny ut, er det den som sto i bilen eller?

_________________
72 Cheyenne Fleetside
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Mar 2017 08:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 03:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Mike skrev:
Den der så jo nesten ny ut, er det den som sto i bilen eller?

Ja, men bildet "lyver" lit da!?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support