AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Dodge Journey starter ikke
InnleggSkrevet: Fre 12. Feb 2016 09:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 12. Feb 2016 09:01
Innlegg: 2
Det virker ikke som min Dodge Journey kjenner igjen nøkkelen når jeg setter den i tenningen. Jeg får brukt nøkkelen til å låse opp bilen, men når jeg setter den i tenningen er bilen helt død :twisted:
Er de noen som vet om det holder med å skaffe nye nøkler eller om jeg må bytte ut hele tenninga? (win module trur jeg det heter)
Har sett det har vært noen innkallinger på dette på 09 modellene. Jeg har bare eid bilen i ett år, så jeg vet ikke om dette har blitt gjort på denne eller om den i det hele tatt omfatter dette byttet.
Hvor kan jeg ringe for å få noe info om dette?

Dodge Journey 09


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Feb 2016 17:18 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 14. Mar 2009 01:39
Innlegg: 11
Bosted: Grimstad/Sauda
Høres ut som om det er det samme som jeg har sletet med på min 08 modell Avenger.
Vet ikke om det er likt på din men før problemene oppstod, hørte du da en elektrisk "summing" når du satt nøkkelen i tenningen og rattlåsen gikk av?
Er det fortsatt sån? Går rattlåsen av og på som vanlig?

Hvis den ikke gjør det så kan det tyde på at tenningslåsen er slitt og den "åpner/lukker" ikke skikkelig når nøkkelen går inn og ut.
Prøv reserve nøkkelen, hvis det er likt på den så er det sansynligvis låsen, og ikke nøkkelen som er problemet.
Å bytte nøkkel eller kode di på nytt vil da ikke hjelpe.

Dette kan desverre bare være en del av problemet.
Har du hatt problemer med startsperren?
Starter bilen og går i noen sekunder før den stopper igjen?
Hvis dette er tilfellet så er det kommunikasjonen mellom nøkkelen og tenningsmodulen som tuller. (Mener det er dette det er en innkalling på)
På 08 modellen så låg det bare inne i systemet til verksted at det var et slags "tips" å sjekke hvis du hadde di symptomene.

Hvis det er problemer med startsperren så må du mest sansynlig inn på merkeverksted med den for å få kodet opp di komponentene di bytter. Di må få noen koder fra Dodge og dette må registreres opp i mot komponentene.

Send meg gjerne en pm med tlf nummer så kan jeg ringe deg hvis du trenger mer info. Rundt dette :-)


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 18. Feb 2016 12:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 01:24
Innlegg: 5
Bosted: Østfold
Finnes flash oppdatering av win modul som skal fikse problemet om den ikke er utført på din bil


Vedlegg:
journey win.pdf [112.91 KiB]
253 ganger
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 18. Feb 2016 13:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 12. Feb 2016 09:01
Innlegg: 2
Takk for svar :)

Hører ingen summing lenger og rattlås er på!
Reservenøkkel gir ingen respons den heller. Har ikke hatt problemer med startsperre. Gått som ei klokke fram til dette oppsto.

Er det mulig å bestille nye nøkler og tenningslås og bytte disse selv? Må jeg da ha bilen på verksted for å programere opp igjen nøkler?

Bilen står bom fast I garasjen. No drit å få den fraktet rundt. Vet heller ikke helt enda hvor jeg skal få hjelp her på Hedmarken :oops:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Feb 2016 16:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 14. Mar 2009 01:39
Innlegg: 11
Bosted: Grimstad/Sauda
Det kan høres ut som om det er tenningslåsen som ikke fungerer skikkelig siden du ikke får av rattlåsen lenger. Er ikke sikkert du trenger å bytte nøklene da, det trengte ikke jeg.

Vett ikke hvordan låsen fungere i lag med resten med tanke på koding, men hvis du bytter nøklene så må di kodes på nytt opp i mot tenningsmodulen. Detter må gjøres på verksted.

Ville nok hørt litt med et verksted som har Dodge, di har kanskje noen tips til ting å sjekke før du begynner å bestille deler som ikke er verifisert gåent :-)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support