AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 23:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Småproblemer med min 94 G30
InnleggSkrevet: Tir 21. Okt 2014 18:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 15. Mai 2008 00:54
Innlegg: 134
Bosted: Harstad, Troms
Hei.

Har litt småelektriske feil med min G30.
Ramser opp her, så får jeg håpe at jeg får gode svar/tips.

* Det lyser i ABS - Anti Lock-lyset i dashbordet. Hva kommer dette av?
Oppdatering; Har overhalt kaliperene foran, og i den sammenheng, gjorde jeg ren ABS-ringen som var full av dritt, så ikke at det var en ABS-ring engang, så håper det var det som laget ABS-problemene.

* Hva er den sikrings-saken som er bak batteriet foran til? Legger ved et bilde.
Bilde

* Hva er de 4 rele'ene til som er under fotbrekkpedalen? Skrudd fast i A-stolpefestet på en måte..

* Er det mulig å få koblingsskjema over det elektriske på denne bilen?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



* Jeg er fri for langlys. Når jeg slår på bryteren slik at langlysene skal komme på, forsvinner nærlysene, og ingenting annet skjer. Ingen lamper i dashbordet, og ikke lys i fjernlysene. Har målt om der er strøm i fjernlyset på høyre side, men det er det ikke. Venstre side har jeg ikke fått målt enda. (FIKSET)

* Jeg må ha tenning på for å ha på interiørlysene. Er dette en enkel sak og koble over på egen bryter? (FIKSET)

* Finnes det koblingsskjema over ledningene til radioen? Er et eneste surr i det greiene der nå, med strømtyver, sukkerbiter, kabelsko etc.. (FIKSET)

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Sist endret av esbandos den Ons 10. Des 2014 20:38, endret 2 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Okt 2014 15:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
Hei
Ser du søker etter omtrent samme problem som eg hadde på min ford van og kan da vere at de er en sikring som ligger i sikringsboksen din før instrumentlys som er defekt.Med meg forsvant lysene som du beskriver i tillegg hadde eg ikkje parklys.Abs lampa kan vere så mangt men etter å ha studert litt på nettet så har eg funnet følgende tips for min ford og kansje de kan vere de samme på din.Sjekk beholder for bremseveske at de er på max og de kan vere abs sensor på bremser fremme eller om du kansje har en speedsensor i bakaksel som er defekt.Sliter fortsatt med at abs lampe kommer og går,men har ikkje skiftet speedsensor eller abs følere fremme enda.Prøv og å lufte bremser da de kan vere luft i bremsesystemet.Fusker girkassa med deg så har eg lest at de er speedsensor som er de mest sannsynlige problemet og da vil abs lampe lyse.(Beskrivelse på ford econoline søk)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2014 21:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 15. Mai 2008 00:54
Innlegg: 134
Bosted: Harstad, Troms
Har muligens funnet ut av ABS-feilen, og det så ut for meg som at problemet var foran. Der var ABS-sensorene og ABS-ringene helt tildekt av møkk. Har pusset rent alt det nå, men har ikke fått prøvd bilen etter det..

Men merka når jeg kjørte sist med bilen, så mista jeg speedometer. Og girkassen girte ikke ordentlig.. Dette kan vel være den sensoren i girkassen som er gåen?

Leste ut feilkoder idag, og jeg har feilkodene:

13 - Engine ShutOff Solenoid Circuit Fault
24 - Vehicle Speed Sensor (VSS) CKT Low (Trans Output Speed)
63 - Accelerator Pedal Position (APP) 3 Circuit High


Noen som kan si meg hvordan jeg fikser dette?

Samtidig lurer jeg på hvor jeg kan hente ut strøm når tenningslåsen er i pos 1.
Tenker da på styrestrøm til radioen.
Slik det er nå, brukte jeg ledningene som var lagt opp dit spilleren er, og det så ut som det var originalt.
Det funket som bare det når jeg testet, men når jeg skulle ut å kjøre, starta jeg motoren, spilleren slo seg på, og når jeg dro ut lysbryteren, slo spilleren seg av igjen.

Har målt som en helt under dashbordet nå, etter mulige plasser og ta styrestrøm fra, men alle plassene som har strøm når nøkkelen er i rett posisjon, mister strøm så snart jeg drar ut lysbryteren. (både på park og nærlys).

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2014 17:35 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Det er enten VSS eller buffer/DRAC. Les her: http://www.jagsthatrun.com/V8-chapters/V8-tpi-Speed-Sensors.pdf
Releene under A-stolpen er høyst sannsynlig noe koblingsgreier som Bergheim har gjort for å få til automatisk kjørelys.
"Sikringssaken" du spør om i første innlegget er vel bare en koblingsplate? Et fellespunkt for batt pluss.

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support