AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 20. Apr 2024 07:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2009 19:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) Noen som har kjøpt og prøvd rustfritt fra biltema :?: :?: eller ruster det som f.. etter ei stund :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2009 20:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 30. Sep 2007 11:05
Innlegg: 3
Bosted: Alta
Prøv med en magnet på dem.
Mere magnetisk dem er, fortere ruster dem!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2009 20:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Mektek skrev:
Prøv med en magnet på dem.
Mere magnetisk dem er, fortere ruster dem!


:lol: jo det er helt riktig , men da e det legering som er lakt på , det samme er det på rustfri borr , magnetisk som f.. den :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Jan 2009 14:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Mai 2008 09:45
Innlegg: 39
Bosted: Drammen
HAr kjørt et år med en del rustfrie skruer fra BT. Utsatt for alt mulig vær. Holder seg fint de...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Jan 2009 16:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) sjekka litt med magneten , var vell ikke ille , men noen skiver er dårlige

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Feb 2009 19:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 06. Nov 2008 20:28
Innlegg: 142
Bosted: Larvik
husk også da at hvis du bruker rustfritt på kaldvals, direkte (uten lakk mellom) kan du risikere korrusjon.

samma med galvanisert og rustfritt.

galvanisert og kaldvals er heller ingen god kombinasjon.

dette er seff over lang tid, men ha det i bakhodet.

:)

_________________
Hater Skatt, Moms og Rust

1992 Jeep Cherokee 4l limited
1971 Dodge D100 long bed 318/727
1988 Dodge van B350 Le gasser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Aug 2009 16:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jun 2006 22:43
Innlegg: 291
Bosted: nordmøre
skal di kiks rustfritt med andre metaller må du bruke syrefast, fanskapen er at dem er veldig porøse og har lav strekkfasthet, og ikke bruk silikon på gjengene det skjærer seg etter et par omdreininger,sika går bra

_________________
[i]68 olds cutlass 455 under rest
70 camaro rs undder rest
77 camaro
76 malibu landau coupe under rest
88 chev van
77 caprice prosjekt
80 caprice prosjekt
92 chevy tiara presidental


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Aug 2009 07:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Rustfritt sammen med vanlig stål er skumle greier. Velkjent blant rodbyggere som bygger med forstillingskit hvor boltene er rustfrie. Ser bra ut og holder seg, men det kan "bake seg sammen" (engelsk: Galling eller seizing) med vanlig stål og tilslutt ryke.
Brudd i den lange gjennomgående bolten som holder nedre bærearm på plass har skjedd på grunn av dette, og det er lite gøy!

Løsningen er å bruke anti seize pasta. Bør alltid brukes når rustfrie bolter skrus i stål eller omvendt. Går kanskje greit med vanlig kobberpasta også?

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Aug 2009 15:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 10. Jan 2008 01:34
Innlegg: 233
Bosted: Oljehovedstaden, Rogaland
Hotrodder skrev:
...Går kanskje greit med vanlig kobberpasta også?

Leder ikke kobberpasta strøm da? Har jobbet en del med galvanisk korrosjon i forbindelse med båter. Der gjelder det å mest mulig sperre for de galvaniske strømmene, enten med en ikkeledende pasta eller maling. Kobber i kontakt med jern vil oftest føre til korrosjon på jernet hvis forholdene ligger til rette. Godt mulig det ikke er så avgjørende på bil, men det vil vel komme litt fuktighet til der også vil jeg tro (selv om våre flotte veteraner aldri brukes i regnvær :wink: ).

_________________
Chevelle 1970-mod.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support