jaaaadddddaaa...
Her kommer det endel tanker... å det er bra...
ser det er litt diskusjon om sveisemetoder...
Siden jeg hadde nesten 2 å her nå på Mazda, så har jeg førstehånds innblikk i hvordan de tenker...har jo da fått tittelen "Mazda Karosserispesialist"
Mazda 3 og 6 har ett kjempeproblem med rust, der ALLE biler i norge og sverige vil bli byttet bakskjermer på (hjulbuer)...
Etter en liten personlig krig mot styre og stell i Mazda Motor Norge, så forstår man at det er mye rart rundt forbi...
ble laget spesielle utskiftningsdeler, som rakk 10 cm opp og 20 cm ut på kanalen...skulle jo byttes si og så, og der var det da meningen at en skulle punkte fast en 1 cm platebit bak skjøten for så å legge hulbuen oppå denne, slik at det ble en butt i butt sveis, men med plate bak...
Skulle sveises si og så... og TINNES...altså, det SKULLE tinnes... masse mas om blyforgiftning og annet, men å lett er det for en passe avdanket svenske å forklare 10 pers åssen de skulle gjøre...
jeg forsto å detta ville ende henne så jeg sa opp den jobben
Men på de tynne drittplatene, så ble det helpunktet, slipet og sveiset for at rep skulle være best mulig...jeg selv bruker tinn bestandig på hjulbuer og annet jeg sveiser som SKAL holde...