AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 06:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 14. Nov 2008 03:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Finsland skrev:
Det er klart tinn flyter inn i porer, men vist du sveise butt i butt, så må du jo heil sveise, og da skal det ikkje være noen porer, å når du først bytter ein del, så skal det jo ikkje være ein haug med sparkel/tinn oppå der, bare litt...
hehe..



Nei det skal ikke være noen porer, men det er det ingen som kan garantere. Spesielt ved mig sveising. Og platene slår seg lett ved helsveising, så derfor så hender det at det bare blir punkt sveiset (spesielt ved igjensveising av stoff tak på rodder)

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2008 00:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
jaaaadddddaaa...

Her kommer det endel tanker... å det er bra... =D>

ser det er litt diskusjon om sveisemetoder...

Siden jeg hadde nesten 2 å her nå på Mazda, så har jeg førstehånds innblikk i hvordan de tenker...har jo da fått tittelen "Mazda Karosserispesialist" :roll:

Mazda 3 og 6 har ett kjempeproblem med rust, der ALLE biler i norge og sverige vil bli byttet bakskjermer på (hjulbuer)...

Etter en liten personlig krig mot styre og stell i Mazda Motor Norge, så forstår man at det er mye rart rundt forbi...

ble laget spesielle utskiftningsdeler, som rakk 10 cm opp og 20 cm ut på kanalen...skulle jo byttes si og så, og der var det da meningen at en skulle punkte fast en 1 cm platebit bak skjøten for så å legge hulbuen oppå denne, slik at det ble en butt i butt sveis, men med plate bak...

Skulle sveises si og så... og TINNES...altså, det SKULLE tinnes... masse mas om blyforgiftning og annet, men å lett er det for en passe avdanket svenske å forklare 10 pers åssen de skulle gjøre... [-X

jeg forsto å detta ville ende henne så jeg sa opp den jobben =D>

Men på de tynne drittplatene, så ble det helpunktet, slipet og sveiset for at rep skulle være best mulig...jeg selv bruker tinn bestandig på hjulbuer og annet jeg sveiser som SKAL holde...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2008 00:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Detta med butt i butt sveising er jo bare å sveise på... :mrgreen:

kjøle og banke...

SÅ kommer det som skiller amatør fra de som kan litt...

Det er å kunne rette, krympe, strekke og få plater og sveis til å bli så bra som mulig igjen... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2008 08:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) så er det å stille inn sveise apparetet slik at det fungerer opptimalt , strømstyrke/ mating , tråvalg , jamn sveisefuge , og for ikke glemme god jording , har dere ikke dette ,så blir resultatet der etter :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2008 09:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 05. Sep 2008 20:34
Innlegg: 23
men det skal jo gå fint ann å heilsveise ei plate på 0,6 butt i butt.. det slår seg litt, men med passe styrke på sveise apparatet og ein blåse pistol i neven går det så fint atte..

jeg skjøta en bakskjerm på ein mb b klasse på torsdag, heilsveis, butt i butt, og sparkel ei gang... heilt sjef..:-)

_________________
Geir


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2008 10:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) utfordringa er vell å få 100% gjenomsveising uten at det drar seg :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2008 18:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 05. Sep 2008 20:34
Innlegg: 23
klart det er ei utfordring... må bare passe på å sveise litt overalt, så plutselig er alt sveist... blås mye, eventuelt bruk kjølepasta... veldig greit..

_________________
Geir


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support