AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 12:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2012 15:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 20:41
Innlegg: 78
Bosted: Sotra / Bergen
Jeg kjøpte denne:
http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=352

Tidligere i uken og har mottatt denne. Problemet er at bruksanvisningen som følger med er urdårlig. Skjønner ikke hvor alle ledningene skal osv.
Sålangt har jeg resonert meg fram til at den tykke slangen skal inn i den tykke åpningen i kabinettet og at den ene tynne slangen skal under kabinettet. Den andre slangen antar jeg at skal festes like over der den tykkeste slangen går. Da gjennstår bare kompressortilkoblingen. Hvor skal denne??

Dersom forklaringen ikke er god nok kan jeg gjerne supplere bilder.

Om noen har denne og kan tegne opp skjema for tilkobling hadde det vert topp!

_________________
1996 Jeep Cherokee
1983 Chevrolet Camaro Z28
1977 Dodge Aspen SE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2012 15:12 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Står ein nedi kjellern min.. Prøve å ta eit bilde etterpå:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2012 18:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Blir du klokere nå??

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2012 19:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 20:41
Innlegg: 78
Bosted: Sotra / Bergen
Joda, supert. Tusen takk! Jeg har selvsagt tatt på slangene omvendt, så det hadde ikke gått spesielt bra...
Så kobler jeg kompressoren til den nipplen på over den tykke slangen sant?

_________________
1996 Jeep Cherokee
1983 Chevrolet Camaro Z28
1977 Dodge Aspen SE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2012 20:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Ja lufttrykk inn over støvsugerslangen.

Bare hyggeleg:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Mai 2012 22:41 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Den er helt genial den blåseren der :) Kan sitte og blåse uten å få sanda i trynet og overalt.

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2012 11:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 08. Mar 2012 23:26
Innlegg: 51
Eg skal sandblåse ramma på bilen min er denne sandblåseren egna til ein slik jobb eller må eg ha ein annar type?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2012 17:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Vil nok anbefale krafitigere saker da men.. Iallefall vist det er heile ramma...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mar 2013 01:04 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 13. Nov 2006 19:15
Innlegg: 14
Hei.

Lurer litt på å investere i denne sandblåseren,
er det noen brukererfaringer med den?

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=352

Tenkte jeg skulle sandblåse bagasjerommet i impalaen,
men ville helst unngå å fylle hele bilen med sand.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mar 2013 18:30 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 13. Nov 2006 19:15
Innlegg: 14
Ingen som har noe å si om denne?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mar 2013 19:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Tja du får det nok til, men er det mye grov rust er det i beste fall tidkrevende. Bør nok ha grov sand.
Sandblåsern er fin med det ikke kommer sand i alle retninger men den tar ikke særlig grovt..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mar 2013 00:01 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Chevyman skrev:
Ingen som har noe å si om denne?

Det er jo denne som blir nevnt i innleggene over :mrgreen:

Den begrenser sandsølet enormt i forhold til vanlig blåser, men forutsetter at du holder deg unna kantene, du må ha børsten nedpå hele veien rundt ellers vil sanden lekke ut. Men siden du i tillegg har en støvsuger der som suger sanda tilbake vil dette i seg selv begrense sølet rundtomkring. Den er ikke like effektiv som en vanlig blåser siden du ikke ser hvor du blåser og du kan ikke vinkle håndtaket mens du blåser heller siden børsten er ganske kort. Men ville heller valgt å blåse med denne enn en vanlig hvis du skal blåse inni bilen eller holder på innendørs, nettopp pga mindre søl. Og prisen er det jo ikkeno å si på.

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Mar 2013 19:30 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 13. Nov 2006 19:15
Innlegg: 14
OK, takk for svar.

Hvor mye luft krever denne?

Har bare en 1faset kompressor,
Motor 3HK 2,2 kw 1 fas 230V
Luftmengde 400 ltr./min
Trykk 9,5 bar
Tank 50L


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 00:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 20:41
Innlegg: 78
Bosted: Sotra / Bergen
Jeg har samme kompressor som deg Chevyman. Ivertfall samme spesifikasjoner. et fungerer helt fint, men jeg må modifisere sandblåseren da den ikke aksepterer grov nok sand, noe som gjør at den setter seg fast og går tett.

_________________
1996 Jeep Cherokee
1983 Chevrolet Camaro Z28
1977 Dodge Aspen SE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 20:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Jeg bruker aluminiumssilikat fra Gasolin som blåsemiddel, fungerer veldig bra på rust og jeg har ikke hatt problemer med at blåseren tetter seg. Kompressoren vår er på 120 liter og omtrent samme specs som din ellers, fungerer kjempebra.

Alu-silikat skal visst trekke til seg endel av varmen som oppstår ved blåsing, kontra sand, derfor egner det seg bedre til rustfjerning (har jeg hørt/lest :) ).

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support