AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 06:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Daytona 500 i 2017
InnleggSkrevet: Man 08. Feb 2016 15:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 08. Mar 2012 23:26
Innlegg: 51
Hei

Planlegger å reise over og se Daytona 500 løpet sammen med min sønn i 2017.
I den forbindels er vi veldig glade for tips. Tanken er å leie en bil under oppholdet.

Hvor på tribunene er det bra å sitte?
Hvor er det lurt å bu ?
Hvor mangen dager trenger vi ?
Hvor kan man leie bil ? (sportsbil)
Hvor tidlig på dagen bør vi møte opp ?

Vi lurer på alt 8)

Vi blir veldig glade for tips


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Daytona 500 i 2017
InnleggSkrevet: Man 15. Feb 2016 20:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Okt 2015 23:19
Innlegg: 9
Hei.
Gå inn på hjemmesiden til Daytona International Speedway. Der du kan kjøpe billetter er det 3D visning av utsikten fra setet så du kan se før du velger en plass. Selv foretrekker jeg utgangen av sving 4 / innkjøringa til pit eller enda litt nærmere midten, men det er jo smak og behag. Ser også gjerne etter en plass nær en "midtgang" for lettere å kunne kjøpe forfriskninger eller få de ut igjen. Til årets sesong har det bl.a blitt nye seter med koppholdere og flere plasser er under tak. Går greit å bo så langt unna som Jacksonville, Orlando eller Kissimmee, tar ikke mer enn en time til halvannen å kjøre hvis en ikke tar I4 eller I95 helt fram, blir gjerne litt trangt selv på Interstaten, bruker å reise slik at er på bana i 10-tia. Masse å se på og gjøre før selve løpet. Selvsagt vil det være lettvint å bo i gangavstand til bana - hotell bør da bestilles i GOD tid før løp. Skal selv dit igjen først i 2018 da det er 60-års jubileum for Daytona 500.
Utvalget av leiebiler vil variere med hvilken flyplass dere flyr til, ellers er det jo flere tilbydere utenom flyplassene - Google er en god hjelper...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Daytona 500 i 2017
InnleggSkrevet: Fre 19. Feb 2016 02:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Vil absolutt anbefale Amcar Hop-a-long sine turer. De pleier å ha til Daytona selv om det ikke ser ut som de har satt opp det neste år enda. http://www.amcar.no/medlemsfordeler/usa ... +2017.html

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Daytona 500 i 2017
InnleggSkrevet: Man 02. Mai 2016 08:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 08. Mar 2012 23:26
Innlegg: 51
Hei

Takk for tips. Har no bestilt biletter til løpet. Eg trudde eg var ute i god tid, men å få sitteplasser litt høgt oppe på tribuna blei vanskelig. I utgangspunktet ville eg kjøpe biletter og ordne overnatting sjølv. Siden det stort sett var ledige biletter kun på rad 1-4 dvs. heilt nederst på tribuna valgte eg å kjøpe ein hotell pakke i Orlando med biletter. Hotellet hadde biletter pit in/out middle section, noko som passa meg bra. Har også biletter til sprint fan zone og pit road. Pakken inkluderer desuten transport til og fra bana. Reiser over med Norwegian som har direktefly til Fort lauderdale der vi har leigd oss bil.
Tenkte å handle med meg heim nokre deler til prosjektet, er det nokon som veit om butikker i Florida som eg kan besøke, Skal ha styring til gearkassa 4L80E (compushift eller lignande) og converter. Går det an å bestille av td. summit og få dei sendt varene til hotellet ? nokon som har erfaring med det ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support