AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Apr 2024 22:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 19. Mar 2006 13:20 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Planlegger tur til Birmingham i Alabama, i forbindelse med Mustang Club of America sitt 30 års jubileum (http://www.mustang.org/specialevents/MCA.cfm?home). Blir der kun 1 uke. Vi kommer til å fly til Atlanta i Georgia, leie bil der og kjøre til Birmingham. Regner med at vi reiser torsdag, så er treffet fredag, lørdag søndag. Hva bør man få med seg med dette som utgangspunkt? Tenkte vi skulle kjøre nedover til Florida.

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Mar 2006 14:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
fox-body skrev:
Planlegger tur til Birmingham i Alabama, i forbindelse med Mustang Club of America sitt 30 års jubileum (http://www.mustang.org/specialevents/MCA.cfm?home). Blir der kun 1 uke. Vi kommer til å fly til Atlanta i Georgia, leie bil der og kjøre til Birmingham. Regner med at vi reiser torsdag, så er treffet fredag, lørdag søndag. Hva bør man få med seg med dette som utgangspunkt? Tenkte vi skulle kjøre nedover til Florida.

Du burde absolutt ha fått med New Orleans,har vært my der i gamle dager,Boubon street er en opplevelse i seg selv.
Vet ikke hvordan det er nå ,etter hurricanen.
Og hvis dere har tid ,må dere satse på å holde dere unna de største highwayene,hvis dere skal få se noe innteresant.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Mar 2006 15:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 28. Jan 2006 19:00
Innlegg: 35
Bosted: Fosser
fox-body skrev:
Planlegger tur til Birmingham i Alabama, i forbindelse med Mustang Club of America sitt 30 års jubileum (http://www.mustang.org/specialevents/MCA.cfm?home). Blir der kun 1 uke. Vi kommer til å fly til Atlanta i Georgia, leie bil der og kjøre til Birmingham. Regner med at vi reiser torsdag, så er treffet fredag, lørdag søndag. Hva bør man få med seg med dette som utgangspunkt? Tenkte vi skulle kjøre nedover til Florida.



I (Sweet Home ! ) Alabama har jeg aldri vært, men du nevner Florida, og kommer du deg dit er Orlando en kjempe (USA # 1 ??) turistmagnet. Bilrelatert vet jeg at Richard Petty har racing school ved Orlando (Kissimee ?). I siste Amcar er det reportase fra en Yunkyard (huggeri) i Florida. I Orlando er det også fast cruisingkveld.
Fra noen engelske venner av meg fikk jeg følgende Florida anbefallinger:
You might be interested in Volusia Speedway Park which is near a small town called Barberville, 70 miles Southeast of Ocala. They have Late Models and Dirt Modifieds racing on a 1/2 mile dirt oval track most weekends. There is also a very good dragstrip at Bradenton, I will e-mail you details if you are interested. We went to the Super Chevy Show there a couple of weeks ago, and it was excellent.

South of Fort Lauderdale is the Everglades National Park, well worth a visit if you want to see wild alligators, snakes, and loads of birds. I booked a rental car with Hertz, and they were very good. We rented a Mercury Grand Marquis, virtually identical to the Ford Crown Victoria Cop car.
Siden til ponchief http://spirit-of-america.biz/ har masse bilder fra Florida,...de har du kanskje sett ??
I fjor sommer leide jeg bil på Thrifty Rent-a-car som var meget rimelig og hadde gode biler / seriøse . Chrysler......men du må vel ha MUSTANGl ...hihi.... GOD TUR...er det Mustangklubben som er arrangør ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Mar 2006 16:41 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Turen er helt i privat regi. Vi er to kompiser som reiser over. Han jeg reiser sammen med har vært over mange ganger, og er nok kjent i mange stater.

Ja det er helt klart at vi må leie Mustang. \:D/

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 28. Nov 2006 02:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
vi var på cruising i kissimmee når vi var i florida i fjor. stor tilstelning me biler på rekke og rad! veldi stilig!

i Orlando er det og en drit kul restaurant, hvor blant annet Ford Pick Up "Big Foot" står utenfor. Det var en diger monstertruck som jeg kunne stå oppreist under... (rager 1,86meter over havet), og lillesøsteren min stod inni felgene.
Innenfor dørene på restauranten står det blant annet to semier me race utstyr, og i taket henger det flere dragsters og annet knask! mye gøy!

Orlando Florida er gøy, uansett... Sea World, Disney World, Universal Studios.. osv osv... sistnevnte var min absolutte favoritt!

Som svoren Lynyrd Skynyrd fan syns jeg du bør besøke deres hjemby Jacksonville, Florida. alle tror dem kommer fra Alabama, men den gang ei.. :D

GOD TUR!!!

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 28. Nov 2006 08:17 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Dessverre ble det ikke noe av turen, da kompisen min ikke fikk tid. Vi sikter isteden på Mustangs 45 års jubileum i påsken 2009. Men takk for tipset.

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Des 2007 20:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 27. Jan 2006 21:43
Innlegg: 2
Bosted: Drammen
men nå blir det tur Påske 09
Mustangs... Back at Barber!

The latest hot and heavy rumor around is that the Mustang 45th Anniversary, sponsored by FORD, and supported by the Mustang Club of America, will be at Barber Motorsports Park in Leeds, Alabama, just outside Birmingham, Alabama. Event dates are confirmed as Friday, Saturday, and Sunday April 17, 18, and 19, 2009.

These days and dates coincide perfectly with the original introduction of the Mustang in 1964. The car was first unveiled (to the general public) on Friday afternoon/evening, April 17th, 1964. On Saturday, April 18th, 1964 pretty much every attendee at the New York World's Fair saw and fell head over heels for the Mustang. And, to top off the week-end, the Mustang was introduced to the rest of the world on the three (3) major television networks.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Des 2007 23:54 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Se der ja. Da ser det ut til at destinasjon og tid er satt..... \:D/

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Jan 2008 22:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Jeg var i New Orleans i sommer, og byen bar tydelig preg av orkanen. Mange stengte sjapper, mørklagte gater og rot. Ganske så annerledes fra da jeg var der i 2003. Bourbon street var derimot meget oppegående, som sist. Folk jeg snakket med sa at orkanen hadde gått nokså uanfektet hen der, merkelig nok. Det ble heavy drikking og heavy spying dagen etter for min del.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support