AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 15:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Turplanleggjing - Route 66
InnleggSkrevet: Man 05. Nov 2012 22:52 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jul 2012 18:28
Innlegg: 9
Ein kompis spurte meg i dag om eg ynskte å ver med på ein tur gjennom Route 66, frå New York, til.. West-Coast. Tanken var då ein til to veker på dette prosjektet, eingong til sommaren neste år. Eg er i utgongspunktet positiv til alle slike iniativ, men eg er også den som er kritisk på ein positiv måte, nett for å få tak i "alle greiner" rundt, og då snakkar vi sjølvsagt økonomi.

- Leige av bil, frå aust til vest? Korleis er prisane på dette? Er jo ynskjeleg at vi får eit amerikansk ikon av noko slag, treng ikkje å ver noko heilt rått, men noko amerikansk med litt moro under panseret er jo sjølvsagt å føretrekke. Er ein i statane, så ER ein i statane. Er det nokon begrensingar på alder til dømes? Kva selskap er å anbefale mtp. pickup på ein flyplass, kome seg på vegen, for så å leggje den frå seg ved flyplassender ein skal reise?

- Overnattingar på vegen - hytter, hotell, motell? Kva prisnivået er her, og er det mogleg å berre droppe inn ein stad ein vil overnatte? Pla det ver longt frå stad til stad?

- Severdigheiter på ruta, nokon spesielle stadar som ein kan kike på, som er meir interessante enn andre, som ein kan bruke ein stund på?

Dette er fyrste gongen for nokon av oss, til å reise til Statane, og difor er dette så difust for oss, og for oss er det viktig å planleggje tidleg, ha ein plan, og gjerne ein, to backup-planar, som ein prøvar å følgje i den grad det er mogleg. Det som alle tenkjer på, er sjølvsagt pengane, prisen på dei forskjellige tinga. Er det nokon som har nokre tankar til dette? Tanken er at turen skal vare mellom ein til to veker. Er grenser for kor mykje ferie vi kan ta ut nemlig.

Tusentakk for all hjelp, all hjelp vil verte sett pris på!

_________________
Papi Media Productions @ Youtube

www.youtube.com/user/PapiMediaProductions

I <3 CAKE.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Nov 2012 23:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Er dere begge ferske i gamet vil jeg absolutt anbefale å hoppe på en av Amcars turer. http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=3 ... =&Order=10

1 uke er nesten umulig, selv 2 er i minste laget.Det er jo 4000km pluss

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2012 01:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
må ha 3 uker minst på en slik tur....finnes flere selskaper om har slike turer....men viss man er fersk så vil jeg og annbefale amcar sine turer =D>

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2012 01:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Hvis dere bare har en uke ville jeg heller satset på Las vegas,Los angeles Orlando eller lignende og sirklet rundt der.Utrolig mye å se alle steder.Å haste avgårde på route 66 blir bare stress.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2012 22:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Her er det mange muligheter.. :)

De fleste utleie firmaene er tilgjengelig fra flyplass og du kan da levere dem på en flyplass når du reiser hjem. Meen det koster ekstra med enveis leie (du leverer bilen annet sted enn hentet), det lå på rundt $500-600. Så opp til hver enkelt hvor mye penger enn ønsker å bruke. Å leie noe ikon kan du stort sett glemme, men leie seg en nyere mustang etc er fult mulig til greie priser. Ikke noe problem å sette sammen ei rute selv, om man bare planlegger litt.

Kjøre fra øst til vest med ønske om å se litt, så trenger du nok minimum 3 uker. Fullt mulig å gjøre dette kortere men da med høyere stress faktor. Når det gjelder motel/hotel så er det ofte ikke noe problem med å droppe innom og få et rom. Vanlig motel ligger vel stort sett mellom $40-100, alt ettersom...(dette er pr rom og ikke pr person som i norge).

Utrolig mye å se i det landet, som første tur ville jeg nok lagd meg en rundtur i et område og utforsket dette. Men har du mulighet til å gjøre dette så er det bare å kjøre på, kommer ikke til å angre :) :)

Ønsker meg hverdag tilbake........ :roll:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 01:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jul 2012 18:28
Innlegg: 9
Okay, kanskje det då er lurast å rett og slett halde seg innanfor eit gitt område,og sjå korleis dette vert. Er det nokon stadar som passar seg betre for ferskingar enn andre?

Selskap som driv med utleige av bilar, samt flybilettar, forslag her?

_________________
Papi Media Productions @ Youtube

www.youtube.com/user/PapiMediaProductions

I <3 CAKE.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 01:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
www.ebookers.com har jeg brukt mange ganger."Alle" leiebil kontorene har kontor på flyplassene. Som sagt las vegas, los angeles eller orlando er alle steder med tusen ting å se på i relativt liten radius.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 07:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Har brukt usaspesialisten.no til å bestille fly,bil og den første natten, på et par turer.

Området rundt nevada,arizona,utah og colorado er i hvertfall å annbefale. Men kommer jo helt ann på hva du er ute etter å se!!? Noen liker storbyer andre liker øde veistrekninger.. :wink:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 08:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
Jeg bruker også Usaspesialisten.de anbefalest på det varmeste =D> =D> =D>
Jeg sier bare hvor vi skal,(del av landet) og hva vi ønsker å se på.
Så ordner de resten,fly,bil overnatting,prisene de har,klarer ihvertfall ikke jeg å finne så billig på nettet. :mrgreen: :mrgreen:
Var i california,Arizona og Nevada nå i sommer,vi er 5,og med fly,bil og hotell,og hotellene var veldig bra,så kom allt på 58000.-
Det syntest jeg er en bra pris =D> =D>
Og da reiste vi ifra Kjevik,som er mye nærmere for oss og reise ifra.

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 10:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jul 2012 18:28
Innlegg: 9
Korleis er det med rulleblad, prikkar og slike ting? Nokon av dei som tenkjer å reise, har diverre ein og annan fartsbot, og parkeringsbot, men det er det.

Er det "lett" å leige seg ein nyare muskelbil ala Mustang, Camaro og slike ting? Trudde det ville ver vanskleg, men som bil-interessert, er det jo VELDIG spesielt å kunne få køyre nokon av dei "store" også, om det er av nyare dato, gjer overhodet INGENTING. :)

_________________
Papi Media Productions @ Youtube

www.youtube.com/user/PapiMediaProductions

I <3 CAKE.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 19:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Fartsbøter etc har ingenting å si, så det går nok bra. Nå veit jeg ikke alderen på dere, men er dere unge blir det noe dyrere med leiebil (ungdomstillegg). Mustang og Camaro er mulig å leie, de bilene er spesielle for oss, men ganske vanlig der borte! ;) Den ene turen hadde vi Mustang cab, kostet ikke noe særlig mere enn en vanlig bil.

Men som sagt burde dere ha en liten plan på hva dere ønsker å få ut av turen :)!

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 22:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Feb 2007 14:24
Innlegg: 74
Bosted: akershus
Hei
Du spør om kostnad på billeie. Leide i fjor høst en Mustang gt 412 hk på avis i 15 dager for 1500 dollar inklusive alle mulig forsikringer. Noe som er VELDIG viktig der borte.
Øs på med forsikringene. Ikke prøv å spare der.

Med en til to uker til disp, ville jeg flydd til San francisco og hjem fra Los Angeles
Klm har billige billetter og relativt korte flytider der.

Costal high way 1 mellom san fransisco og los Angeles har noen flotte partier. Og når du er i Los angeles kan du jo besøke endepunktet på route 66 (santa Monica pir)

Hvis du reiser dit og er inntresert kan du ta kontakt for litt forskjellige tips ;-)

mvh
Kri

_________________
krila
Prosjekt: Prøve og få tid til allerede påbegynte prosjekter :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2012 22:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Des 2006 03:00
Innlegg: 45
Bosted: Ørsta
Mitt tips er Highway 1 fra San Francisco til Los Angeles. Vi kjørte der i september 2010 og det var bare helt fantastisk!
Steder som Big Sur der du kjører gjennom skoger, langs svingete veier helt ute ved kysten med stupbratte sider ned til havet er perfekt for road tripping. Hearst Castle oppe på åssiden i San Simeon midt mellom S.F. og L.A. er også et must å besøke, helt utrolig!
Den danske byen Solvang i Santa Ynez Valley nord i Santa Barbara er et av de flotteste og koseligeste steder vi har vært ever!! Et lite stykke Danmark midt i California. Der er utallige vingårder, og en rundtur med vinsmaking anbefales Du finner også Michael Jackson's Neverland Ranch der.

Los Angeles trenger nok ikke så mye presentasjon, der er alt du kan tenke deg. En tur innom Universal Studios bør legges inn i planene, det er vanvittig morro der!
Vi fortsatte bilturen fra L.A. til Las Vegas, og da er ikke f.eks. Grand Canyon så langt unna. Og Vegas er en by som bare må oppleves!! Det du ikke finner der er slettes ikke så nøye med...

Vi var der borte i 3 uker. Hadde først en uke i Honolulu hvor vi giftet oss på stranden (anbefales også for de som spekulerer i slikt). Deretter nevnte roadtrip i ny Mustang convertible som vi hentet på flyplassen i S.F. og leverte i L.V. 10 dager senere.
De siste dagene hadde vi i Detroitområdet hos en venn som også er min leverandør av biler der vi bl.a. fikk se Lingenfelter's private bilsamling på over 100 biler, Roush Mustang +++.
En tur med minner for livet som absolutt ga mersmak!!!

_________________
1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
http://www.rm-toybox.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Nov 2012 00:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 08. Nov 2009 22:57
Innlegg: 537
Papi skrev:
Korleis er det med rulleblad, prikkar og slike ting? Nokon av dei som tenkjer å reise, har diverre ein og annan fartsbot, og parkeringsbot, men det er det.

Er det "lett" å leige seg ein nyare muskelbil ala Mustang, Camaro og slike ting? Trudde det ville ver vanskleg, men som bil-interessert, er det jo VELDIG spesielt å kunne få køyre nokon av dei "store" også, om det er av nyare dato, gjer overhodet INGENTING. :)


Er ikke så farlig med prikker og slikt her hjemme, MEN om du skulle få en bot DER borte er det veldig viktig at du betaler den.

Hvorfor det? Hvis ikke så kommer du ikke inn i USA på et senere tidspunkt :idea:

Og bøter der borte kan være en litt omstendelig affære å betale :oops:

Mvh

JohnB


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2012 23:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 20. Feb 2009 03:26
Innlegg: 113
Bosted: ULSTEINVIK
Eg hadde planlagt å få med iallefall eitt relativt STORT bilshow.
Dette er konseptet som BadBoys turane som er annonserte i Amcar ofte legg opp til..

_________________
INGEN JOBB ER SÅ ENKEL AT DEN IKKJE KAN GJERAST FEIL !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support