AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 11:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 13:04 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 27. Sep 2009 15:15
Innlegg: 8
Det er Digg, uten tvil. Men jeg tror neppe dere får 3 kofferter oppi trunken på en Mustang. Om dere reiser med bager så går det, men du prata på 2 mnd.... Det blir noe greier å dra på etter innom her og litt det ser du. Klæsvask og saker og ting. Så det blir nok lit muggent baki Mustangen vil jeg tro, etterhvert. Men dere er "advart"..:))


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 13:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
m- skrev:
Det er Digg, uten tvil. Men jeg tror neppe dere får 3 kofferter oppi trunken på en Mustang. Om dere reiser med bager så går det, men du prata på 2 mnd.... Det blir noe greier å dra på etter innom her og litt det ser du. Klæsvask og saker og ting. Så det blir nok lit muggent baki Mustangen vil jeg tro, etterhvert. Men dere er "advart"..:))



Bilde

Det er ikke mye plass nei, 3 kofferter oppi her blir vanskelig, men bager skal vi nok få presset inn som du sier :P I verste fall har vi kanskje et ekstra baksete til nød. Problemet blir i størst grad det vi kjøper der nede ja, vi får finne på en smart løsning, hvis det finnes noen :)

Ang. plassen bak
Bilde

Her går det fint an å få passasjersetet litt lenger fram, da "burde" vi få mer enn nok plass begge to :) Og takhøyden vil man slippe mesteparten av turen når man kjører med convertible :)

Men ja, jeg innser forsatt at dette er litt på kanten!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 13:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Hehe. Vent å se, dere kommer nok ikke til å ha taket så mye nede som dere tror.På motorveien blir dere liggende i 130 kmt og det blir litt slitsomt for ham i baksetet spesielt. Og i de fleste stater blir det for varmt. Men for all del det er konge å ha muligheten. Cabbe er jo noe for seg selv. (Har reist på sommrferie med cabbe de siste 20 år selv).

Klær kan dere vaske selv underveis. Er vanlig med vaskeri på hotellene. Kjøper dere mye stasj kan dere sende det hjem via Jet Carrier eller feks sende det til ship-a-lomg i Florida så sender de det videre.

Det går jo også an å leie cabbe deler av turen slik at dere får feelingen og så evnt ha fullsize eller noe annet siste mnd.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 14:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
v8power skrev:
Hehe. Vent å se, dere kommer nok ikke til å ha taket så mye nede som dere tror.På motorveien blir dere liggende i 130 kmt og det blir litt slitsomt for ham i baksetet spesielt. Og i de fleste stater blir det for varmt. Men for all del det er konge å ha muligheten. Cabbe er jo noe for seg selv. (Har reist på sommrferie med cabbe de siste 20 år selv).

Klær kan dere vaske selv underveis. Er vanlig med vaskeri på hotellene. Kjøper dere mye stasj kan dere sende det hjem via Jet Carrier eller feks sende det til ship-a-lomg i Florida så sender de det videre.

Det går jo også an å leie cabbe deler av turen slik at dere får feelingen og så evnt ha fullsize eller noe annet siste mnd.


Etter litt nærmere research ser det ikke ut til at vi kan ha samme bil hele turen, med mindre vi kjøper. Er tydligvis ikke lov å leie lengre enn 35 dager, eller gjør man det blir det kalt leasing, og da blir det et nytt styr. Spørsmålet er også om i det hele tatt vi får leid Mustang når man er 21 år, en jeg snakker med sier det er "mulig", men egentlig ikke lov, og derfor vil by på problemer med forsikring ved uhell osv.

Lett skal det ikke være :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 14:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Ikke tenk så fryktelig masse over at mustang har dårlig plass og mye bråk over cab. (dem både bråke og plassen e ikke så kjempe stor)
Men når man e 21 år ofre man gjærne litt comfort i stede for å kjøre en kjedelig SUV. som alle mødrene i USA gjør :D
Mustang er en grei og billig bil, ikke for dyr til å kjøpe og skulle dere være uheldig er det lett å få fatt i deler til dem. og blant de letteste bilene å få solgt igjen.

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 15:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Skal dere kjøpe tror jeg jeg hadde valgt en forhandler. De kan som oftest hjelpe til med registrering og kansje også forsikring.Skal dere kjøpe av en privat bære det være en som har title in hand, altså ikke har lån på den.Går fort mye tid og styr når forrige eiers lån skal ordnes opp i.
Hvor skal reisen begynne? Kansje noen som kan anbefale en forhandler.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 23:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
Jeg tror nok at vi skal klare oss fint i en mustang!

v8power: Nå tror jeg ikke det største problemet blir å finne en forhandler, men heller hvordan vi skal gjennomføre kjøpet. Vi vil nok heller ikke dra ned dit før slikt er ordnet på forhånd, enten det blir leiebil eller kjøp.

Turen ser slik ut, det er dog ikke et ferdig bestemt utkast
http://maps.google.no/maps/ms?vpsrc=1&ctz=-60&vps=3&ie=UTF8&hl=no&oe=UTF8&msa=0&msid=208835333954728258416.0004b2702c9ce18201c03


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Nov 2011 00:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Skal dere kjøpe er det jo bare å gå inn på feks Ebay og finne en bil i nærheten av NY. Still som betingelse at selgeren må ordne med registrering slik at alt er klart når dere kommer. Forhandlere er jo vant med å ordne det for kundene sine.Har de giddis klarer de nok å ordne det for dere.Vanskeligere å få det til med en privatperson.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Nov 2011 15:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
v8power skrev:
Skal dere kjøpe er det jo bare å gå inn på feks Ebay og finne en bil i nærheten av NY. Still som betingelse at selgeren må ordne med registrering slik at alt er klart når dere kommer. Forhandlere er jo vant med å ordne det for kundene sine.Har de giddis klarer de nok å ordne det for dere.Vanskeligere å få det til med en privatperson.


Forhandler og bil kan vi nok klare å finne :) Men å få registrert dette, kjørt lovlig med forsikring etc, og at alt er i boks på kort tid etter vi er der nede er etter hva jeg har skjønt ikke veldig lett.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Nov 2011 20:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Nei, derfor dere bør kjøpe bilen på forhånd. Så har forhandleren KANSJE alt klart til dere kommer ned. Har dere en adresse hos noen slektninger eller noe over there kan det hjelpe.Har dere hørt med Amcar? De har sikkert noen tips

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Des 2011 01:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Dette er jo ikke akkurat noen mustang da. Men det er vel kanskje noe av det beste tilbud som kan finnes, for en gjeng norske gutter som vil kjøre biltur på egen hånd rundtomkring i USA \:D/ :
viewtopic.php?f=15&t=18253

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Jan 2012 19:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 11. Mar 2008 00:44
Innlegg: 96
Bosted: Vartdal
Tok eit kjapt søk på nettet

AIG International Services can insure you with your foreign driver's license and your overseas driving experience is taken into consideration. The rates would be similar to a U.S. driver and are very competitive. They can also help you get approved for a credit card, mobile phones, auto leasing, banking etc.

[url]
http://wiki.answers.com/Q/Can_you_get_c ... n_national[/url]

_________________
68 Chevrolet Camaro
54 Cadillac Coupe Deville
67 Ford Mustang HT
79 Pontiac Trans Am 10th Anniversary 403 Olds Solgt

Idrett lukta svette og SPORT lukta BENSIN


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Mar 2012 14:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 02. Aug 2009 17:19
Innlegg: 7
Hadde selv lignende planer som du har for ca 5 år siden. Vi var 3 stk som hadde sett på Top Gear og ble inspirerte til å prøve å kjøpe i stedet for å leie. Etter en god del frem og tilbake endte det med at vi fikk låne en Lincoln Town Car fra en slektning i stedet. For oss ble det rett og slett for mye som måtte ordnes på for kort tid. Town Car kan forresten varmt anbefales som roadtrip bil dersom dere ikke får tak i mustangen, helt utrolig hva man får plass til i det bagasjerommet!

Ellers vil jeg anbefale dere å opprette en blogg som dere skriver på under reisen, helt sikkert mange hjemme hos dere som har lyst å følge med på turen, og ikke minst er det artig for dere å kunne se tilbake på turen dere hadde :)

Gps-tracking som viser turen vi hadde:
http://3.bp.blogspot.com/_wC-fkiS02hA/RiUH4OuT5EI/AAAAAAAAANk/J-tHorvBZxg/s1600/usa+og+norge.JPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Mar 2012 20:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Har selv kjørt 2 uker med en mustang cab, og for en nordmann var det en opplevelse.. Men som nadre sier så er det dårlig plass til baggasje og tro meg du har ikke cab`n mye nede ;). Men kjempe bil å kjøre! Sist gang valgte jeg Jeep suv og var veldig happy med den, god plass og digg bil å kjøre langt. :)

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 19. Mar 2012 01:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 27. Sep 2009 15:15
Innlegg: 8
Hei igjen... Det begynner vel å dra seg til en konklusjon på billeie-kjøpe bil-spærsmålet..? Jeg har tidligere anbefalt en medium SUV, og vil gjenta det forslaget. Trygt, stort nok, og en bil dere vil føle komfortabel nok fra start til mål. Jeg holder meg til eks. Ford Escape, og nå sist en Jeep Liberty (Austin, Texas) Dere må nok påregne ekstragebyrer for alderen deres (omlag 50 dollar pr døgn) + for flere sjåfører. Også en utfordring å finne utleieselskap med en grei enveisutleie. Uansett, god tur og lykke til med valget og turen. Legg gjerne ut bilder og fortell om turens gang. 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support