AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 06:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Fre 10. Des 2010 23:13 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Har lenge fulgt med på tråden til Pontchief og hans turert til Texas. Det har virkelig vært god underholdning og må si at høvdingen er utrolig flink til dette med å legge ut bilder og fortelle om hans "andre" liv i Texas.

Siden jeg har vært så heldig og hatt besteforeldre som har bodd både i USA og i Norge og hatt foreldre som har dratt ungene med til USA mye oppgjennom oppveksten, har jeg fått mye glede av landet over dammen. Våre turer har derimot vært til North Dakota, til en bitte liten by som heter Hope. Hope ruver på kartet med underkant av 290 personer, 2 bensinstasjoner, en dagligvarebutikk, postkontor, en skole og ett basseng, en drøss med kirker og så klart en bar. Hope Sports Bar har hatt en tendens til å få nordmenn en smule overstadig, men det blir alltid livlig da den norske familien har med seg annen slekt og venner på tur til prærien. Byen våkner litt til live "when the Norwegians gets to town".

Som dere kanskje skjønner er det ikke all verdens ting i Hope, men byen har alikevel sin sjarm. Tiden står stille, forandring og stress er ikke-eksisterende(selv om inbyggerne påstår de har det så travelt hele tiden). Man vet alltid hva man går til hver gang vi går av flyet og kjører den timeslange turen nordvestover fra Fargo. Dette er iallefall en av grunnene til at jeg vender tilbake til området hvor bestefar emigrerte til og stiftet sin familie. Folkene som bor i byen er hovedsaklig pensjonister, farmere eller sveisere som jobber på den lokale industrien, Micada, som lager spesielle bunner til kornsiloer.

Forrige sommer tok jeg og svigerfar steget og kjøpte hus i denne byen. Nabohuset til bestefars gamle hus kom opp til salgs og det måtte bare kjøpes. Huset er satt opp i 1910 og har ikke ett rett gulv, men dette har også sin sjarm. Det ble mye pussing denne sommeren. En stor platting ble satt opp på framsiden av huset og 2 soverom og begge stuene ble pusset opp. Har mange planer, men huset er fullt beboelig sånn som det nå er. Huset har oljefyr og blir oppvarmet av varmluft. Dette er meget effektivt ettersom det er ventiler i alle rom. Gode fyringsmuligheter er nødvendig her, da det på vinterstid ofte kommer nedi minus 40. Vi har akkurat vært der i 3 uker, og da var det snø og temperaturen lå mellom -10 og -20. Heldigvis er klimaet veldig tørt og -20 er virker ikke så kaldt som trøndersk -20...

Nå er dere sikkert utrolig lei av å lese (hvis noen har lest alt da), så kanksje på tide med noen bilder.....

Dette er huset som foreldrene min kjøpte i 1980. Ikke så rart det blir kalt the little yellow house.... Til høyre for det, det som når er grønt, er bestefar og bestemors gamle hus. Til høyre for det igjen skjuler huset vårt seg....

Bilde


Dette er min 1984 Buick LeSabre Limited med 17000 originale miles på telleren. Her står den forran huset vårt, 509 Hubbard Ave.

Bilde


Enda ett bilde av huset. I forrgrunnen står en 68 Ford F100, 74 Ford F100 Ranger XLT ( med alle options en kunne få og med 460 motor) og til slutt min brors 2001 F350. De 2 gamle er nå på vei til kysten i container for å få nytt liv i Norge. 74 Forden tilhører svigerfar mens den grønne skal selges. Rustfri og herlig patinert lakk!

Bilde


Her er noen flere bilder av Hope. En ser kanskje på det første bildet at det var -2 F, som tilsvarer -19.

Bilde
Bilde


The Drive-in
Bilde

Her er de 2 bensinstasjonene. Først Cenex og bakerst Standard Jacobsen Oil som min kompis Tab driver.
Bilde
Bilde

Hubbard Ave
Bilde
Bilde

Her står det noe å skjuler seg i buskene.
Bilde

Jeg har i lengre tid drømt om ei gammel bensinpumpe og som mål denne turen å finne ei. Og her sto den, ca 20 meter fra huset til foreldrene mine. Jeg har aldri lagt merke til den før, for de gangene jeg har vært her har det alltid vært løv på trærne.
Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Fre 10. Des 2010 23:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Hva er det derre hvite greiene for noe, usjameien da


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 00:02 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Hørte rykter om at heter snow eller noe sånt....:p
Men da vi kom dit var det bar bakke.

70talls Grand Prix eller noe? Var iallefall 2dørs. Synd at garasjen ikke er like hel.... Denne står i Pillsbury, en by med 13 inbyggere og ja, byen har en bar! McGuire's Pub and Grub:)
Bilde
Bilde
Bilde

Kjørte forbi denne plassen da vi var på vei til Grand Forks, ND. Mye vakkert. Men piggtrådgjerdet var merket med NO TRESPASSING
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Kjørte også innom Blanchard, også en liten by. Det var ett fint hus der, ellers var det bare rot:p
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Disse synes jeg er utrolig tøffe, og jeg kunne gjerne tenkt meg en!!!! Noen som vet hva de heter? Jeg så navnet på en sånn i Pontchiefs sin TX tråd, men er litt mye å lete igjennom...
Bilde

Hvilken bil er dette? Ligner mye på en Mustang synes jeg....
Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 01:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Airflow skrev:
Disse synes jeg er utrolig tøffe, og jeg kunne gjerne tenkt meg en!!!! Noen som vet hva de heter? Jeg så navnet på en sånn i Pontchiefs sin TX tråd, men er litt mye å lete igjennom...
Bilde


Winebago

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 10:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Winebago ja! Må innom der å sjekke tilstanden på den neste gang jeg tar turen.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 10:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Farmen som tilhørte besteforeldrene mine. Mor og far holder på å pusser opp en del og bor her når de er i USA.
Bilde
Bilde

Måtte hente en liten Suzuki jeg hadde stående der som skulle være med i containeren til Norge.
Bilde
Bilde

48 Coupen står å venter på å bli omfavnet. Har vel litt jobb forran meg her....
Bilde

Dette er Blabon. En Ghost town som ligger 10 min fra Hope. Det var mange som bodde der, men etter at elevatoren brant ned og skolen forsvant, døde den ut. Nå er det bare en som bor der. Står ganske mange hus her fremdeles, og veldig mange gamle biler.
Bilde
Bilde
De fleste innbyggerne er nok bosatt her nå
Bilde

Var med nabokallen til farmen hans og kikket igjennom redskapsbua. Her hadde han utrolig mye rart stående.
Bilde
Bilde

Han hadde også en haug med sykler og disse to måtte jeg ha så jeg har å pusse opp til gutten skal ha sykkel!
Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 11:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Bilde

Bilde

Bilde

Noen fristelser

Bilde

Prøvekjørte en slik rød 05 Avalanche, for en ufattelig god bil å kjøre. Frua var også helt frelst. Dette måtte ha vært min ultimate familiebil. Hadde lyst til å kjøpe den og ta den til Norge, men ettersom vår kjære stat skal ha bortimot 600000 kun i avgift på den, så ble den drømmen knust!Skal ikke se borti fra at det blir en slik Avalanche stående der, men da blir det en 07 eller nyere for de er ufattelig tøffe!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Sinnsyk tøff grønnfarge på denne Camaroen!

Bilde

Neste generasjon lærer fort! Bra krusestil dette!! 8)

Bilde

Bilde

Denne måtte bare kjøpes, og den fallt godt i smak! Stilig saker.

Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 11:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Des 2007 21:03
Innlegg: 326
Bosted: Nedstrand
Hei
Fin tråd du har laget her.kjekkt å se bilder fra Nord Amerika og,eg har slekt i Crosby ND(ved grensa til Canada),ca 5-6 timer kjøring fra Hope

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1957 Imperial Crown 4Dht
1999 Chrysler Stratus 2.0
http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 11:57 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Ja, det er en fin svipptur oppover dit:) Har ikke kjørt så mye rundt nord i ND, men skal prøve å kjøre mere rundt neste gang vi drar over. Mener vi hadde noe slekt i Ambrose, som er like ved Crosby. Mor var oppi der og fant ei grav for ett par år siden. De tok en tur rundt etter at de var i Minot på høstfest.
Har du vært i Crosby?

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 12:10 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Måtte til Colgate, en naboby, for å låne en lasterampe til lasting av containeren.
Bilde


Da vi var der stoppet vi innom Tommy Boy en tur. Han har ikke fått gjort alt for mye i det siste. Skraper visst snø hele dagene nå for tiden. Han har gjort klar ny ramme til en 73 Corvette og den er nå klar for montering.
Tom driver TSR Parts som produserer deler til John Deere skurtresker. www.tsrparts.com
Han har delvis pensjonert seg så han har bygd opp seg en utrolig fint "Hot Rod" shop.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 11. Des 2010 21:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Flotte bilder! :) Lett å glemme at store deler av USA, opplever samme elendighet som oss..
Bilen som ligner litt på Mustang, er en Ford Falcon. Hadde dette karosseriet '66-'70

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Man 13. Des 2010 13:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Des 2007 21:03
Innlegg: 326
Bosted: Nedstrand
Airflow skrev:
Ja, det er en fin svipptur oppover dit:) Har ikke kjørt så mye rundt nord i ND, men skal prøve å kjøre mere rundt neste gang vi drar over. Mener vi hadde noe slekt i Ambrose, som er like ved Crosby. Mor var oppi der og fant ei grav for ett par år siden. De tok en tur rundt etter at de var i Minot på høstfest.
Har du vært i Crosby?


Ok,Nei har ikkje vært i Crosby,vore i USA kun en gang(Nashville,New Orleans,Memphis),blir nok flere turer håper eg

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1957 Imperial Crown 4Dht
1999 Chrysler Stratus 2.0
http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Man 13. Des 2010 19:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Kule bilder! Alltid kjekt å se bilder fra Amerikanske småbyer.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Man 13. Des 2010 22:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Herlige bilder! Mye spennende rundt om, ser det ut for:)

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Tir 14. Des 2010 02:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 04. Mai 2007 10:45
Innlegg: 103
Dette var spennende lesing. Jeg var ikke langt unna Hope i begynnelsen av Oktober. Et skolemusikkkorps fra Sarpsborg besøkte Grand Forks, ND, så jeg hang meg på de en liten uke. Fy flate så flatt det var der. Som en kompis sa det "den ene dagen renner elva nordover, og den neste så renner den sydover" :) Grand Forks er forøvrig vennskapsby til Sarpsborg, så der treffer man gjerne alltids noen Særpinger.

Det ble noen turer rundt i området, men det ble for det meste nord og litt vest for Grand Forks. Besøkte bl. a Oslo, MN med noen hundre innbyggere. Var en artig stat å besøke, de er jo "norske" hele gjengen oppi der :) Hadde jeg vist om denne tråden da så hadde jeg nok tatt turen innom Hope.

På den turen lærte jeg virkelig hva Indian Summer var for noe. Løvet hadde gulnet, og noen steder så hadde trær også felt løvet, men likevell var det over 25 grader om dagen med en meget behagelig fønvind. Kunne vi hatt noen slike dager her hjemme midt på sommeren så hadde ikke jeg klaget.

_________________
2001,5 Dodge Ram 5.9 Cummins
1956 Chrysler 300B
1956 Chrysler New Yorker St.Regis 2dht
1956 Chrysler New Yorker Town & Country
1956 Chrysler Windsor Limousine


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support