AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Tir 14. Des 2010 18:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Takk for all svar! Moro med tilbakemeldinger ja!

Så du var i området, Ram! Ja, det er meget flatt, men enkelte plasser kan en finne "dalsøkk" hvor elver osv renner.
GF er en fin og koselig by det. Mye roligere og ikke så stressende som Fargo. Var du innom Rydell da du var der? Utrolig stor bilforhandler for bla Chevy. Han har også en av de mest premierte HotRods i USA, Grand Master. 1935 Chevy som ble bygd av Chip Foose. Han har også en 54 Chevy som Foose er Fooses verk. Neste gang jeg skal over skal jeg være med Tommy Boy oppover og se på de. Han kjenner Rydell.
Dette er hans 54
http://www.customrodder.com/features/07 ... index.html
Bilde


Detter er Grand Master
http://www.wildrods.com/feature/GrandMaster.htm
Bilde


Oslo, MN er ikke helt det store nei..... Var du innom Harley forhandleren der? Hadde mange triker de hadde bygd osv da jeg var der sist.... Og så har de visst en stor bilforhandler der også. Kjører gjennom der når jeg besøker onkel.

Trike
Bilde
Bilde


Noen av syklene:
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Tir 14. Des 2010 18:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Her er ett par ekstra bilder av pumpa. Var ikke akkurat den fineste og varmeste dagen jeg fikk hentet den. Snødde og va bra kaldt. I tillegg var pompa festet til en nedgravd tank. Måtte kappe røret og da var vi spent på om hele sulamitten ble sprengt. Heldigvis var det ikke stort igjen med bensindamp etter 30 år. Svært fornøyd med pumpa. 1948 M&S Model 80. Blir nok å ta hjem ved neste kontainer. Har også napp på ett av de store skiltene som brukte å stå utenfor de gamle Standard bensinstasjonene. Må ha ett slikt 8) Da må jeg nok restaurere pompa med Standard farge og merker da.

Bilde

Kappe kappe kappe
Bilde

Done deal!
Bilde

Litt kronglete å få fyllt med den #-o Men den står nå innendørs iallefall
Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 12:27 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 04. Mai 2007 10:45
Innlegg: 103
Fikk ikke sett så fryktelig mye bilrelatert i området der desverre, det var jo liksom en klassetur, og jeg reiste sammen med en venninne og hennes datter og deres interesse for slike kulurbegivenheter som vi setter så stor pris på var heller lunken :)
Gjengen på ca 65 mennesker hadde stablet seg inn på to busser, og siden jeg ikke kan forstå gleden med kollektiv transport så leide jeg meg en Dodge Charger:)

Jeg var en tur innom Harley dealeren i Grand Forks da (got the T-shirt to prove it), ellers så snublet vi over et ganske stort "bygdetun" i Grafton, ND som er verdt et besøk. Der er det også restene etter en gammel drive-in kino.

Oslo, MN er ikke stort nei. Til å være ca 230 innbyggere så har de en helt enorm Chevy-dealer der. Bilene stod jo spredt rundt i hele byen. Jeg så bike sjappa, men gikk ikke inn. Blir litt forskjell om man har flere uker på å vase rundt i et område, mens vi hadde bare noen timer den dagen på å få sett området. Kollektivgjengen kjørte motorveien tilbake til Minneapolis, mens jeg kjørte hgw 2 til Grand Rapids, MN og derfra rett syd til Minneapolis. Utrolig vakkert område, og mye var kjent selv om det var 9 år siden jeg var i Minnesota sist.

Det ser ut som det er kaldt hos deg, jeg tror vi nordmenn liker å fryse jeg, det er vel derfor alle som reiste over stort sett slo seg ned helt opp mot grensa mot kanada. Noen var fornuftige å reiste til Texas, men da blir det jo fryktelig varmt om sommeren i steden :)

_________________
2001,5 Dodge Ram 5.9 Cummins
1956 Chrysler 300B
1956 Chrysler New Yorker St.Regis 2dht
1956 Chrysler New Yorker Town & Country
1956 Chrysler Windsor Limousine


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 13:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Fin tråd med interessante bilder og tekster til :nod:

Dei to syklene du hadde fått tak i var kule, altså 8)

Den under tenkte eg Ford (eller Mercury) Comet som første innfall, men når eg prøvde å google lignende så fant eg ingenting... Sikkert andre her som har fasiten :idea:

Airflow skrev:

Hvilken bil er dette? Ligner mye på en Mustang synes jeg....
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 13:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Skal si du gjorde ett godt valg, med å ha egen bil. Det hadde jeg gjort også! Hvordan likte du Chargeren? Jeg har alltid likt den og leide en for noen år tilbake, men da med 6er. Var ikke så mye driv i den. Har derimot prøvekjørt en RT Daytona, og den funka atskillig bedre!
Grafton har jeg ikke vært ennå. Må ta meg en tur dit da! Det er fin å kjøre "småveier" i stede for interstatene. Får sjett mye mere!
Fint at du hadde det koselig oppe i nord. Du får ta deg en tur innom Hope, hvis du drar tilbake dit.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 15:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Flotte bilder, mye variert å spennende å se 8)
Bensinpumpa blir nok lekker når du får satt den i stand.

En sånn International Pick up har jeg ikke sett før , har sett en del av den "Blazer" lignenede typen , men ikke som pick up.

Og det var noen herlige gamle motorsykler han hadde på "hylla" den kar'n du var innom :D

Bilen er nok en ca 70 Falcon.

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 15:37 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 04. Mai 2007 10:45
Innlegg: 103
Jeg fikk en Charger med 3,5HO motor, må si jeg var veldig positivt overrasket over både drag og kjøreegenskaper. Kunne gjerne tenkt meg en sånn her hjemme jeg. Ikke forsynte den seg så grovt i matfatet heller.

Småveier må til. Jeg hadde en ren transport/fartsetappe fra Minneapolis og opp til Grand Forks der det gikk jamnt i 85-90mph, bare avløst av den håpløse innsnevringen av I29 nord for Fargo. Ellers så har jeg en regel om kun småveier når jeg er på ferie. Men nå var jeg alene i bilen og resten av gruppa var allerede på plass i GF. Satte meg i leiebilen på flyplassen i Minneapolis 16.30 og sjekket inn på hotellet rett over 21.00

Tror nok det blir en stund til jeg er tilbake i de traktene dine. Jeg trives best på vestkysten jeg, og da fortrinnsvis Washington og Oregon, og neste tur dit blir nok under Portland Swap Meet i begynnelsen av april.

_________________
2001,5 Dodge Ram 5.9 Cummins
1956 Chrysler 300B
1956 Chrysler New Yorker St.Regis 2dht
1956 Chrysler New Yorker Town & Country
1956 Chrysler Windsor Limousine


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 15:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Sommeren 2009 var vi en vennegjeng som dro på roadtrip. Plana var å reise fra Dallas og ende opp i Hope. På forhånd hadde vi bestilt ei overnatting i Dallas, 2 overnattinger i Austin, 2 overnattinger i New Orleans og en leibil som vi skulle hente i Dallas og levere i Minneapolis. Resten skulle vi ta på sparket.
Vi hadde egentlig bestilt en TrailBlazer, men da vi skulle hente den på flyplassen i Dallas hadde de ingen ledige. I stedet fikk vi en GMC Yukon, som var en god erstatter. God plass og kjempefin og kjøre.
Bilde


Vi skulle egentlig ha ei natt i Dallas før vi kjørte til Austin, men siden vi mistet flyet fra Philadelphia og vi måtte overnatte der, ble det ikke noe tid i Dallas.
Turen til Austin gikk fint og vi ble overrasket over hvor grønt det var i Texas. Austin var også en skikkelig artig by. Gjorde litt sightseeing og kikket blant annet på statuen av Stevie Ray Vaughan og var også på konsert på Antones som var et must for oss.
Bilde

Bilde

Stevie
Bilde

Bilde

Texas State Capitol
Bilde

Denne stjerna som er i midten av State Capitol er visstnok midt i senter av staten Texas.
Bilde

Denne sto som ett trekkplaster utenfor en restaurant vi spiste på.
Bilde

På veien fra Austin til New Orleans stoppet vi innom Houston og tok en omvisning på NASA senteret. Veldig interessant.
Tucker. Fantastisk og meget spesiell bil.
Bilde

Bilde

Bilde

Treningsfasilitet til Astronautene. Mockup av Romstasjonen og romskipet deres.
Bilde

Bilde

Hangaren hvor de hadde raketten og Apollo utstillinga. Bra stor den raketten som tok Apolloene til værs.
Bilde

Bilde

Vi hadde 2 netter i New Orleans. Veldig mye å se. Tok også en tur til strøkene hvor Kathrina hadde herjeg. Ganske tragisk kan man mildt si. Mange hus som bare var forlatt og var skikkelig dårlige. Så merker på dørene og stor X fortalte at de skulle bli revet. I sentrum var alt pusset opp ov strøkent, men utenfor, i de fattigere strøkene var nesten ingen ting gjort....
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fra New Orleans kjørte vi Memphis. På veien dit kjørte vi gjennom mye snål natur. Vi traff mye regn på turen og jeg har aldri sett så mye regn før. Måtte nesten stoppe bilen siden vindusviskerne ikke greide å ta bort vannet.
Mississippi må nok være en av statene i USA som har flest sorte folk. Stoppet innom en burgerplass i en liten by, og jeg ble sjokkert over dialekten til hun som sto bak disken. Jeg har snakket Engelsk det meste av mitt liv, men jeg greide ikke å forstå hva hun sa. Vi var alle spente på hva for burger vi kom til å få :lol:

Vi stortrivdes i Memphis. Kom inn der utpå dagen og var innom Rock and Soul Museum. Var mye bra der. Det var meget bra liv der. Var fullt av band som spillte utendørs på utestedene der. Beal street var topp. Dagen etter var vi på Graceland som var helt fantastisk. For de som ikke har vært der, så har dere gått glipp av noe. Var veldig bra ordnet og veldig lærerikt. Som allt annet var det mye inntrykk som vi brukte en par dager på å fordøye.
Desverre hadde vi kun en overnatting i Memphis. I etterkant så var vi alle enige om at vi heller kunne hatt en overnatting i New Orleans og 2 i Memphis.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Graceland
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

The Jungle Room. Hadde tillogmed fluffy grønt vegg til vegg teppe!!!! Stiligt!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Tror jeg hadde gått over ens med Elvis jeg. Skal si han hadde mye leketøy i alle slagst typer og størrelser! Bilmuseet på Graceland var meget bra!
Bilde
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fra Memphis kjørte til Little Rock Arkansas og så nordover. Arkansas var veldig fint, men vi kjørte der senere på dagen så det ble litt mørkt. Skulle kjørt dagen i stede, for da hadde vi sett mye mere av den fine naturen. Svinger og bakker.
Bilde

Bilde

Vi kjørte også igjennom Branson Missouri. Ble så vi ikke stoppet innom for det hadde tatt en dag, men var veldig stilig. En by bygd opp av turisme, slik som Las Vegas. Minnet meg litt om ett tivoliland.
Bilde

Bilde

Bilde

Må ha med noen bilbilder også. Disse sto i Branson.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 16:10 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
RamDodge skrev:
Jeg fikk en Charger med 3,5HO motor, må si jeg var veldig positivt overrasket over både drag og kjøreegenskaper. Kunne gjerne tenkt meg en sånn her hjemme jeg. Ikke forsynte den seg så grovt i matfatet heller.

Småveier må til. Jeg hadde en ren transport/fartsetappe fra Minneapolis og opp til Grand Forks der det gikk jamnt i 85-90mph, bare avløst av den håpløse innsnevringen av I29 nord for Fargo. Ellers så har jeg en regel om kun småveier når jeg er på ferie. Men nå var jeg alene i bilen og resten av gruppa var allerede på plass i GF. Satte meg i leiebilen på flyplassen i Minneapolis 16.30 og sjekket inn på hotellet rett over 21.00

Tror nok det blir en stund til jeg er tilbake i de traktene dine. Jeg trives best på vestkysten jeg, og da fortrinnsvis Washington og Oregon, og neste tur dit blir nok under Portland Swap Meet i begynnelsen av april.


Skal si du la ned den strekningen på veldig bra tid! Las du den artikkelen i Amcar for noen år siden. En som kjøpte en Rod i Grand Forks og på veien tilbake til Minneapolis ga han bra med gass. Onkel politi stoppet han og var utrolig forbannet, men siden politiet var norskettet ble han litt mere tilsnakkende. Hehe!
Highway patrol i Minnesota er mer strikte på fart osv enn Nord Dakota. I tillegg har de høyere bøter osv. Jeg ble stoppet i 94 og da fikk jeg ei bot på 55 dollar. Er nesten behagelig å få bot der :lol:

Takk for tilbakemelding, Høvding. Er vel Scout den Blazerutgaven heter? Har sett noen slike i Norge, men jeg har heller ikke sett en slik pickup før. Va bra tøff.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 16:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Videre gikk turen Nordover og til South Dakota Badlands. Mektige formasjoner.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

I samme området ligger Mount Rushmore og CrazyHorse. Da vi var der håpet de å bli ferdig med Crazy Horse om 50 år.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Ons 15. Des 2010 20:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
[quote="Airflow"]Videre gikk turen Nordover og til South Dakota Badlands. Mektige formasjoner.

I samme området ligger Mount Rushmore og CrazyHorse. Da vi var der håpet de å bli ferdig med Crazy Horse om 50 år.


Kuul tråd :):)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 18. Des 2010 13:27 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Takker, Crazy Horse! Du må ta deg en tur til Crazy Horse å se!

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 18. Des 2010 14:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Flotte bilda, man kjente seg jo igjen enkelte plasser ,hvor er dette bildet tatt :?:

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 18. Des 2010 17:44 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Det er tatt utenfor Austin. Var med en minibuss på sightseeing og da kjørte vi rundt om kring inne i byen og utenfor byen.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflow in the USA
InnleggSkrevet: Lør 18. Des 2010 21:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Artig med tråder fra usa :D Bare å poste på 8) Var på graceland i 2003 dagen etter datoen på dødsfallet til elvis.. Du verden å mye folk og blomster det var der da..Men trodde huset var større enn det var i virkligheten :wink:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support