AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 10. Jun 2026 18:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: brukt ls1 motor fra usa.
InnleggSkrevet: Ons 26. Aug 2009 12:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hei.

jeg har fått tilbud fra en kar som skal begynne å inportere ls1 motorer om å kjøpe en ls1 320hk med 6tr manuell girkasse. ledningsnett og alt som trengs for å starte motoren. motoren vil bli testet i benk i norge før jeg får den. prisen er 35000 kr.

hva synes dere om dette? har lyst på en slik motor. blir det noe serlig billigere?
noen spess årsmodell el type jeg burde ha isteden? finnes en med 350 hk og mente han.

mvh Edin

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: brukt ls1 motor fra usa.
InnleggSkrevet: Ons 26. Aug 2009 22:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Er vel en ok pris hvis det er med moms og programert hjerne.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Aug 2009 22:43 
Avlogget
Get going
Get going

Alt dette for 35 med moms er grisebillig

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Aug 2009 01:14 
Avlogget
Get going
Get going

Hvilken årsmodell er den ?
Ledningsnettet som følger med , er det det originale til motoren ? Det er ikke brukbart .
Den originale hjernen er heller ikke brukbar , den må programmeres om før du kan bruke den .
Du må regne 3-5 tusen kroner + frakt og mva for et nytt fra USA .
Jeg tok hjem en LS1 med aut i sommer til en kar i Vestfold , den kostet kr.16000,- hos en hogger i USA . Jeg tok kr.2000,- i frakt + mva i containeren min .

Hilsen Olav .

Vedlegg:
Logo liten.jpg
Logo liten.jpg [ 8.07 KiB | Vist 9421 ganger ]

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Aug 2009 08:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

fatmanfab skrev:
Hvilken årsmodell er den ?
Ledningsnettet som følger med , er det det originale til motoren ? Det er ikke brukbart .
Den originale hjernen er heller ikke brukbar , den må programmeres om før du kan bruke den .
Du må regne 3-5 tusen kroner + frakt og mva for et nytt fra USA .

hei takk for svar! usikker på årsmodell. (hvilken er best? noen forskjell på dette?, lest at tidligere motorer hadde problem med skjørtebank eller noe med stemplene.) hvorfor går det ikke ann å bruke orginale hjernen og motorledningsnettet? :? skal ikke ha denne i en amcar. hadde tenkt å renske ut alt av abs og esp og sånn ut av ledningsnettet og bruke orginale.

fatmanfab skrev:
Jeg tok hjem en LS1 med aut i sommer til en kar i Vestfold , den kostet kr.16000,- hos en hogger i USA . Jeg tok kr.2000,- i frakt + mva i containeren min ..

ja veit det går ann å få det billigere. men da slipper jeg alt styret med å finne en motor og en kar som går ann å stole på. ordne med frakt osv. så har jeg en garati på at motoren starter her i norge.
også er det ikke snakk om den billigste som finnes. er en med realtivt liten km stand og fine bilder.
men tenkte kanskje 30.000 hadde vært ok.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 31. Aug 2009 21:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

noen som har noe fine sider hvor jeg finner ut mer om ls1? :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 31. Aug 2009 21:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

30-35000,- er billig når du i tillegg får den kjørt i benk. 6tr man er jo ett stort pluss =D>
Men "Turn Key" ledningsnett er å annbefale selv om det koster 5000,-

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 31. Aug 2009 22:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

ja.. olav sa det til meg..
men han fikk meg til å lure på en hel masse ting.. :lol:
så blei usikker hva slags motor jeg skulle ha. finnes jo så mange typer..

noen som kan være behjelpelig med valget? for SKAL ha en..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Sep 2009 19:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har hatt en firebird 98 mod ls1 med aut som hadde gått ca 190000 km,det var en fantastisk god motor.ikke blårøyk ikke oljeforbruk.gikk utrolig godt.Har også hatt gleden av å koble opp ett par av disse motorene i noen gamle muskelbiler,har da brukt org. ledningsnett og org ecu som har vært omprogrammert.det funker som f... det.Vet ikke hvorfor fatmanfab sier det ikke er brukbart.?Det er forskjell på ecu på 97 og 98 mod i forhold til nyere ls1.Det er også ett bedre innsug på 2001 mod motorer og oppover.tror det er samme som på ls6 motorer.alle ls1 fra 98 mod og opp har ca 325 hk,foruten corvette som har 345hk fra 97 og opp.er vist en litt mere oppskremt kamaksel i de bilene.Min erfaring med disse motorene er bare positiv..de motorene jeg har vært borti har alle hatt litt skjørtebank når de er kald,kommer helt vekk når den blir litt varm.Hadde ikke vært skeptisk på å kjøpe motor i det hele tatt,og hvertfall ikke når du får oppstartsgaranti oppå det hele.Go for it!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Sep 2009 23:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Det han mente var vel at orginal hjerne med orginal program ikke var brukandes. Reprogramert orginalhjerne er sikkert like bra som ettermarkeds.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Sep 2009 20:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

ok. har sendt olav noe info på pm.. men ikke fått noe svar..

kopi av han som skaffer for 35,-

Motoralternativer & Priser
Alle motorene jeg selger selges uten garanti. Jeg Skal lage meg utstyr til å testkjøre motorer i verkstedet men dette er ikke i orden før over jul.
• Prisen blir satt utifra hva jeg greier å få motoren i USA.

Ting å tenke på ved motorvalg:
• Det finnes flere typer av LS1. Det viktigste når man gjør en swap er ofte hvordan bunnpanna ser ut. Ser hvor selve sumpen sitter, forann eller bak.
Pontiac GTO: Camaro/Firebird/TransAm:

• Ellers får jeg tak i med enten T56 6-trinns kasse eller en 4-trinns automat. Automaten er betydelig billigere.
Priseksempler:
LS1 2000mod TransAm:
• Motor • T56 Girkasse • ECU m/ledningsnett • AC, P/S, Dynamo
• Starter • Alle sensorer • MAF og tilhørende rør
Ekstra har denne en uorginal kam, uorginale eksosmanifolder og jeg får videobevis på at motoren går før den blir skrudd ut av bilen. Dette er en 325HK motor kontra de nyere på 350hk (nyere enn 2004)
• KM Stand er 100k Miles
• PRIS: 35 000NOK
Denne prisen har jeg satt utifra dagens kurs inkl frakt og moms.

LS1 2004mod Pontiac GTO:
• Motor • T56 Girkasse • ECU m/ledningsnett • AC, P/S, Dynamo
• Starter • Alle sensorer • MAF og tilhørende rør • Clutch/gass pedal
Helt orginal motor. Dette er en 350hk motor og GTO bunnpanne
• KM Stand er 83k Miles
• PRIS: 40- 45 000NOK
Denne prisen har jeg satt utifra dagens kurs inkl frakt og moms.

Det er bare å ta kontakt om det er interessant så må jeg lete litt etter noen gunstige motorer. Det nærmer seg jul så skal man ha motor før jul bør man bestille en snart.
Jeg skaffer også LS2-3 6-7 men det til helt andre priser.
Leveringstiden er på ca 1.5mnd alt etter som åssen båtene går etc. Veldig vanskelig å garantere!
Betaling vil være når den hentes hos meg.
MVH
Sindre Haga
TLF: 98281159
Sg-haga@online.no

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 26. Apr 2010 20:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Gammel tråd men om noen er interessert så kommer det noen motorer inn fra statene uttover sommern. Mere info om de kommer.

Somsagt så har jeg oppstarts garanti, alle motorer med 6trins og startsperrer fjernet. Jeg kan også være behjelplig med andre ting som måtte være ønskelig mtp programering eller ledningsnett.

Jeg tar ikke inn motorene for å bli rik men fordi jeg har fått virkelig sansen for disse motorene og iom jeg har noen LS prosjekter på gang kan jeg likegodt ta inn flere motoren =)

Org hjerne er TIPP TOPP, samme med ett lettere modifisert ledningsnett. Både Hans, Pudding og jeg kjører med dette. Jeg har også strippet mitt ned til det man absolutt trenger. Kanskje noen har sett bilen min. En orange RX7 med diger turbo ls1.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jul 2010 22:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Da har jeg fått inn noen ekstra motorer.

Motor #1:
LS1 T56 2000mod fra F-body (camaro/transam) med 325HK
Den har gått 124k det er 30k mindre enn min turbo lada LS1 med 500hk.
Motoren ser fin ut bortsett fra litt oljesvetting rundt bunnpanna.
Har bestilt ny pakning siden det ser ut til å være et std problem.

Prisen er 40.000,- dette inkluderer som jeg har nevnt tidligere, fikset ledningsnett, fjernet startsperrer og vi kan starte den når DU kommer ;)

Motor #2:
LS1 4L60E(auto) 2000mod fra F-body (camaro/transam) med 325HK
Denne har gått 134k
Motoren ser fin ut men servopumpa sitt reimhjul ble dessverre ødelagt under frakt så denne venter jeg på.

Prisen er 30.000,- dette inkluderer det samme som den over, fikset ledningsnett, fjernet startsperrer og vi kan starte den når DU kommer! =)

Prisene er dessverre litt høyere nå enn tidligere pga dollaren og frakta har steget noe.
Det kommer enda en motor i midten av august som er en 01 LS1 T56 f-body motor med rundt 100k på tellern.

Dette bør vurderes ved neste motorskift (oljeskift? )! Disse motorene er knall gode og solide. Jeg fikser for tiden opp "bremsebenken" hvor jeg har tunet flere ls1 maskiner og fått bra resultater. Jeg hjelper gjerne til om det skulle være noe etter du har handlet motor!

Ta kontakt.
MVH Sindre
sg-haga at online.no
98281159

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Jul 2010 09:40 
Avlogget
Get going
Get going

Siden tråden begynte med forskjeller mellom LS1 motorer...
'97-'98 har tynnere sylindervegger. Disse har ventildeksler som er boltet i kanten og ikke i senter.
I 2001 forsvant EGR systemet fra motorene da de ble så effektive av det ikke trengtes lenger.
I 2002 fikk alle LS1 motorer LS6 innsug som er bedre.
Forskjellen mellom en 320hk og en 345hk er i utgangspunktet kammen, men også noe bedre topper (243 i stedet for 241).
317 toppene som sitter på 6.0l truck motorene(stålblokk) er egentlig 243 topper, men med noe større forbrenningskammer som på LS1 gir mindre komp.
Det er "returnless" drivstoffsystem på disse - dvs at originalt så sitter trykkregulatoren inne i tanken sammen med pumpa eller i filteret (Corvette).
2000 og opp motorer kan borres 0.010" max - da endre bør/kan ikke borres i det hele tatt. Man kan ikke presse ut sylinderforingene og bytte disse. Alternativt kan de freses ut og erstattes med sånne som presses inn, men med kun $1000 for ei splitter ny blokk er det ingen vits...
Alle veivene er supersterke og kan håndtere over 600hk. Rådene er også bra, men trenger bedre rådebolter hvis du skal over 450hk. Stemplene er en slags hypereutectic alloy og er ok, men ikke glade i overlading eller lystgass. Denne legeringen er også grunnen til noe skjørtebank ved oppstart av kald motor.
MLS toppakninger er standard på alle LSx motorer, det samme er hydraulisk rullekam.

Originalt ledningsnett og computer er supert bare man vet hvordan det må endres og programmeres - INGEN grunn til ettermarkeds computer overhodet!!

Altså: de aller beste motorene er fra 2002 og oppover, men ALLE LS1 motorer er uansett mye bedre enn en gammel GENI eller GENII motor uansett hvordan du snur og vender på det.

Du kan slippe ganske billig unna hvis du importerer selv og har kunnskap/utstyr til å tilpasse og ompreogrammere selv.

'09 Formula Offroad - LS3 Turbo

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet