AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 28. Des 2016 21:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Des 2016 21:41
Innlegg: 1
Hei, trodde ikke dette skulle være vanskelig, men når jeg spør om å kjøpe bil via nettbankoverføring og scanne+sende kontrakter trekker bilselgere seg unna. Store merkeforhandlere nekter å selge om man ikke betaler cash eller med sjekk levert personlig. Kontrakten skal skrives på blåpapir og kan ikke sendes. Kastet nylig bort $300 på en inspeksjon bare for å finne ut at butikken ikke ville selge meg bilen.

Dere som har importert fra USA, hvordan betaler dere og ordner papirer? Lokal agent?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Des 2016 23:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 18. Nov 2006 13:41
Innlegg: 361
Bosted: Bergen
Såpass....de fleste godtar wire transfere og scan / email signering.Rart de ikke godtar det, da må vel du også betale en agent for og reise til forhandleren og signere alt for deg, og da er det greit og bruke norske aktører som fikser hele pakken.

Mange som importerer får vel en av de som driver med import og shipping til og ta seg av det , da er man trygg ihvertfall! Det er mange som driver med dette, forhør deg litt, vet ikke hvor du holder til.

www.norwaydelivery.no

www.shipalong.no

_________________
AMERICAN POWER AND MUSCLE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Des 2016 11:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Det er jo mye lureri på internettet, og mange forhandlere stoler ikke på kommunikasjon via mail. Spesielt ikke fra folk utenfor USA. Som du sier, de vil ha personlig oppmøte og cash/sjekk i handa.
Derfor er det veldig greitt å ha en kontakt der borte som kan se på bilen og ordne med betalingen, papirarbeidet og frakt. Gode alternativer er nevnt i forrige innlegg.
Et alternativ er jo og å dra bortover sjølv, det er rimelige priser på flybilletter til USA for tida! Så får man se hva man kjøper og får en tur/opplevelse på kjøpet.
Det er mange luringer i bilbransjen, også i USA, og det er utrolig hvor mye energi og kostnad de kan legge i å få en skitbil til å se "bra" ut. Jeg har sett mange skremmende eksempler på dette.
Det er nesten så jeg vil si det er blåøyd å sende penger bortover for å kjøpe en bil usett! Her taler jeg av erfaring :mrgreen: [-X

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support