AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 14:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Import av bil fra USA
InnleggSkrevet: Fre 17. Apr 2015 09:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 17. Apr 2015 08:51
Innlegg: 1
Solgte min C3 sent i fjor høst med tanke på gå til innkjøp av en C5 coupe 2000-2001 modell (pga relativt lav engangsavgift, samt at det er gjort en del forbedringer på C5 f.o.m. 2000, som mer utstyr, penere felger, bedre dør/vinduspakninger, osv). Jeg fant ingenting av interesse i Norge, så det måtte bli import fra USA. Tok derfor kontakt med flere importører, bl.a. Louie Procopio i importfirmaet AMI (American Motors Import). Etter et par telefonsamtaler og mail, satt jeg igjen med en "god magefølelse" for dette firmaet, og bestemte meg for å la Louie/Stephen i AMI stå for import av min bil. Et valg jeg ikke har angret ett eneste sekund på i etterkant.
Louie, den "norske" amerikaneren (som er bosatt i Norge og snakker flytende norsk) sendte meg oversikt over aktuelle biler til salgs i USA. Louie rådet meg til å kjøpe hos forhandler/veletablert firma, pga at det er mye høyere risiko for å bli lurt/få problemer ved kjøp i det private markedet. Jeg fattet nokså raskt interesse for en topp utstyrt 2000 modell med svært lav km-stand, i det enorme utvalget av Corvette til salgs i USA.
Stephen, Louies kompanjong i USA, sørget for at det ble foretatt uavhengig inspeksjon av bilen (kan sammenliknes med en NAF-test). Han skaffet også til veie Carfax, som er en nettbasert full motorvognhistorikk, hvor man bl.a. kan sjekke ut om oppgitt km-stand stemmer, om bilen har vært utsatt for kollisjon/skader, at den er "clear" og ikke er merket "Salvage Title", osv.
Dersom Inspeksjonsrapporten og Carfax hadde vist at dette var en bil man burde holde seg unna, kunne jeg stoppet handelen her, og det ville kun kostet med den drøye tusenlappen det koster for kontrollen. Rapporten viste imidlertid at bilen var i svært god stand, og Carfax avslørte ingen feilopplysninger mht. oppgitte data, så jeg bestemte meg for kjøp.

Stephen forhandlet- og fikk prisavslag hos selger, formidlet betaling, ordnet med transportforsikring, kvalitetssikret/sørget for transport til havn, samt frakt til Oslo. Under hele prosessen holdt Louie meg meget godt orientert/oppdatert.
Like over nyttår fikk jeg bilen levert på Jernbanestasjonen i Bodø. En topp utstyrt og totalt "strøken" 2000 modell (med bl.a. glasstarga, head-up display, sportsseter med fullelektrisk styring på både fører- og passasjersete, el. teleskop ratt, splitter nye dekk, nytt batteri, osv..) med svært lav km-stand, til praktisk samme pris som 97-98 modeller til salgs i Norge, med høyere km-stand og mindre utstyr.
Tips til deg som går med tanker om å kjøpe Corvette eller annen amerikansk bil: Kjøp I USA, og la Louie/Stephen i AMI ta seg av importen. Du finner ingen bedre!

Stein


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra USA
InnleggSkrevet: Fre 17. Apr 2015 22:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 01. Mai 2013 00:04
Innlegg: 83
hvis oss noen bilder da,mange et innlegg på dette veeeldig goe import firmaet :mrgreen: :mrgreen:

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra USA
InnleggSkrevet: Søn 07. Jun 2015 21:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Jul 2013 21:17
Innlegg: 46
Bosted: Porsgrunn
Her er en video av Stein sin bil :)


_________________
Made in the USA!
Louie Procopio
American Motors Import A/S
http://www.americanmotorsimport.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support