AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 11:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 08. Mai 2014 01:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 11. Jul 2013 21:07
Innlegg: 12
Hei. Har nettop fått meg en bil fra USA som ble importert gjennom Louie som driver american motors import. Jeg tenkte å dele min erfaring så dere som kanskje her vurderer å importere bil i statene kan føle seg litt tryggere å bruke dette konge firmaet :)
Jeg hadde lyst på en corvette C5 til sommeren og var ute etter en seriøs person eller firma som kunne hjelpe meg med import. Jeg fant Louie på dette forumet som startet å markedsføre seg på samme tid jeg ville kjøpe bil. Firmaet virket seriøst og det var selvsagt registrert på Brønnøysund, så jeg fylte ut et forespørsel skjema på hjemmesiden med kriterier på min drømmebil. Han tok kontakt ganske fort og vi hadde en hyggelig samtale på telefon hvor han presenterte seg nærmere og diskuterte hvilke specs/kriterier jeg ville at corvetten skulle ha. Jeg var visstnok den første kunden, er alltid litt skummelt å være førstemann ihvertfall i sånne saker men han ga meg så bra førsteinntrykk at jeg ikke hadde noe problem å stole på han. Det tok ikke lange tiden før vi fant en bil som oppfylte kravene mine, bilen vi fant stod først i Florida, så Louie ordnet en teknisk inspeksjon (noe tilsvarende som en naf test for kun 150$) og sjekket carfax så vi kunne være sikre på at det ikke er noen feil på den som selgeren ville skjule. Louie er også heldig som har en dyktig kollega som driver med bilsalg i Miami som assisterer når han trenger ekstra hjelp, han ringer kjøperne før inspeksjonen tar plass og får ut mest mulig informasjon. Inspeksjonen på bilen visste seg å ikke være så bra som vi hadde forventet da selgeren ikke opplyste om alle feilene på telefon så vi bestemte oss for å leite videre. Kort tid etter fant vi enda en, denne gangen var det en eier av en bruktbilsjappe i Pennsylvania som skulle selge sin personlige bil. Louie bestilte ny inspeksjon og heldigvis denne gangen ble den (og carfax) positiv og jeg valgte å kjøpe den. Penger ble overført via bank overføring til statene uten problem, bilen ble så fraktet til Baltimore, deretter båtfrakt /RORO til Drammen. Hentet bilen for noen uker siden og den kom fram hel og fin uten skader eller andre feil. Louie har vært helt rå med å informere og oppdatere meg gjennom hele prosessen fra da vi startet til bilen kom hjem uten at jeg trengte å masse på han. Han har alltid vært tilgjengelig selv om klokken er 11 på kvelden eller 8 på morningen, og får alltid svar på epost/sms/tlf ganske fort. Han har også vært behjelpelig med å fremskaffe dokumenter via amcar for godkjenning av bilen, uten at jeg trenger å gjøre noe selv. Jeg finner ikke noe jeg kan klage på, så jeg ønsker han lykke til videre og anbefaler alle å ta kontakt med han hvis man skal kjøpe bil i USA. Jeg hadde aldri klart dette alene uten hans enestående hjelp ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Mai 2014 02:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Så bra at det fortsatt er gode folk ute der da.

Åja;
Spacebar, meet Enter.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mai 2014 09:01 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 18. Nov 2006 13:41
Innlegg: 361
Bosted: Bergen
Høres bra ut, alltid greit og høre om oppegående og seriøse aktører. Spesiellt på den biten med inspeksjon, at de er kritiske og nøysomme, samt gir tilbakemelding etter inspeksjon før handel blir gjort. =D>

_________________
AMERICAN POWER AND MUSCLE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Jun 2014 00:53 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Jul 2013 21:17
Innlegg: 46
Bosted: Porsgrunn
Takk for så fine ord Christian! Jeg er veldig glad for at alt gikk bra og relativt fort. Det var veldig lett å jobbe med deg! Takk for en hyggelig samarbeid!!

Dette fikk jeg via epost fra en veldig snill kunde, en pensjonist med sansen for '30 talls biler:

"Da jeg var interessert i å gå til anskaffelse av veteranbil, kontaktet jeg Louie Procopio i
American Motors Import. Der fikk jeg fra første henvendelse meget god service. Jeg ble hele tiden holdt oppdatert om hva som skjedde og han og hans kompanjong i USA jobbet iherdig for å skaffe en bil etter mitt ønske. Firmaet virket meget profesjonelt og seriøst, og jeg kan på det varmeste
anbefale Procopio og hans firma til andre som går med tanker om å gå til anskaffelse av en Amcar."

Slitu 3.juni 2014
Ole Edvard Moen

_________________
Made in the USA!
Louie Procopio
American Motors Import A/S
http://www.americanmotorsimport.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Okt 2014 17:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 16. Okt 2014 13:56
Innlegg: 13
Bosted: Tromsø
Kjenner igjen hvert ord som beskriver "AMI"

Har lenge hadt lyst på en corvette c5 cab.

husker ikke helt hvor jeg fann AMI , men trur det var på ett forum.
Tok kontakt med di, og da var det hele igang

hentet en corvette nå seint på sommeren, di fann flere alternativ, og jeg fann sjøl biler som di sjekket opp, Da di kom til en hvit 98mod så annbefalte di meg til og ta denne selv om jeg ikke likte helt farge på tak og stoler.
annbefalingen kom av km og tilstand på bilen, Det ble tatt en inspeksjon,og denne var svært grundig og seriøst utført. Selv om bilen plutselig blei flyttet til ett annet utsalgsted så dro di etter den for og få tak i den, Trur ingen andre aktører ville ha tenkt på og gjort slike ting. Og det var vel i en annen delstat hvis jeg ikke husker feil.
Angrer ikke ett sekund på at det ble akkurat denne bilen. den fungere som en atomklokke, og blir og fungere slik i mange år fremover.
Da jeg skulle ha skilt på bilen var alt så lettvint da Louie og Steve hadde ordnet alt av papirer. jeg trengte bare og sørge for lys ombygging, og forsikring. Uten "AMI" trur jeg det ikke bilen hadde vært reg på norske skilt til dagsdato. Har ingen problem og anbefale "AMI" vidre, og blir det flere USA biler i mitt eie så er jeg 100% sikkert på hvem jeg skal bruke. Maka til forståelse og service finner man rett og slett ikke i dag.Har man spørsmål og kontakter di via mail eller TLF så får man svar også...og det er alle dager, nesten alle tider.
Og er det noen spørsmål rundt min erfaring og opplevelse vedrørende "AMI"så svarer jeg gjærne på disse...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Feb 2015 00:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 24. Feb 2015 00:34
Innlegg: 1
Hei! Her en oppsummering av mitt Corvette C5 kjøp.

Jeg er newbie når det gjelder å eie amerikansk bil, og dette forumet. Men jeg har hatt litt forskjellige biler. På sensommeren i fjor fant jeg brått ut at corvette C5´er var tilgjengelig for en overkommelig pris. Jeg søkte på nettet her hjemme i en lang periode. Fant ikke akkurat "den" jeg ville ha.

Alternativet er import, men jeg kunne lite om prosessen. Så jeg måtte ha hjelp. Fantes det noen pålitelige aktører? For det er jo snakk om en del penger man må sende ifra seg. Søkte på nettet etter erfaringer med seriøse importører. Sant og si fant jeg ikke så veldig mange interessante tråder, men jeg fant denne. Og selv om den er ganske kort, så er den positiv.

Jeg leste litt på nettsiden til American Motors Import og sendte dem en mail. Med spørsmål om en ca totalpris på en Corvette c5? Hvordan prosessen gjennomføres? Og hva kreves eventuelt av meg? Svaret kom fort. Med en ca pris "fra - til" avhengig av årsmodell, tilstand, miles og girkasse. En oversikt over hvordan AMI brukte å gjennomføre prosessen. Jeg kunne selv bestemme hvor mye jeg skulle delta.

Louie spurt om jeg hadde noen spesielle krav til bilen. Ut ifra mine spesifikasjoner sendte han meg et tilpasset søkefilter på de mest brukte salgsnettsidene i Usa.Vi fant noen aktuelle biler. Louie sjekket carfax på flere biler. Så bestemte jeg meg for "the one" som stod i Indiana. Inspektøren som Steve sendte ut, leverte en flott detaljert elektronisk tilstandsrapport med bilder. Steve prutet for meg og så ble det handel.

Deretter ordnet AMI med sikker betaling, kontrakt, fraktforsikring, innenlands transport, lagring før containerplass, utførselspapirer USA, sjøfrakt og mottak på kaia i oslo. Mva faktura fikk jeg på mail. Så var bilen min.

Før bilen ble sendt med båten over Atlanteren, la Steve ut en video av bilen på Youtube for meg. Noe jeg syntes var kult. Og kjekt å ha med tanke på eventulle skader under frakt.

Louie informerte meg om lykttilpasningene som måtte gjøres med bilen før registrering, og tipset meg om hvor det kunne kjøpes. Lys og registrering valgte jeg å ordne selv.

For meg har dette gått absolutt prikkfritt, og jeg har ingen betenkligheter å anbefale Louie og American Motors Import. Seriøst, tilgjengelig, service/kundeinnstilt og alltid godt humør.

Eskil Bentsen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Mar 2015 19:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 14. Mar 2015 19:07
Innlegg: 1
Hei, jeg vil bare bli med på rosen av AMI. Jeg ville ha en ca 1940 Ford Pickup. Jeg fant en på Ebay som så fin ut, men fikk litt kalde føtter siden dette var misforstå bil fra USA.
Etter litt overtalelse av kona... Fant jeg AMI og Louie på nett. Han svarte raskt, og vi var igang veldig fort! Louie og hans kompis i Florida ordnet med alt....så var det bare å vente på båten. Forden kom, og etter litt starthjelp med kabler... Brummet vi av gårde.
Vil absolutt anbefale AMI for de som synes at det er litt småskummelt å sette igang med å importere bil fra USA. Meget proffe og ærlige!

Mvh
Anders


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Mar 2015 21:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 16. Mar 2015 21:24
Innlegg: 1
Hei .
Jeg kjenner meg igjen på alt det som blir sagt om AMI og Louie. Helt fantastisk service og oppfølging . Jeg følte meg trygg fra første stund og kan anbefale
dette firmaet til de som tenker på å importere bil fra USA . Enkelt og greit :-))

mvh. Helge


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 20. Mar 2015 02:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Flere med 1 innlegg som skal inn å skryte hemningsløst?
Men så det er sagt, kjenner ikke firmaet og har ikke hørt noe negativt om det.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Mar 2015 13:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 17. Mar 2015 13:24
Innlegg: 1
Undertegnede er også blant de som har benyttet seg av AMI/Louie og som synes det er på sin plass og gi litt ”good feedback”. For meg startet det med at jeg sommeren 2012 leiet og kjørte en Mustang fra Chicago til Los Angeles. Dvs hele Route66 hvor jeg var i selskap med 20 Harley Davidson motorsykler og 2 andre biler. Dette gjorde jeg året jeg fylte 60, så da bestemmer man seg ikke over natta om man skal importere en ”sommerbil”, eller ikke. Jeg tenkte vel på saken et års tid, før jeg begynte å google og på denne måten kom over AMI i Larvik. Sendte da en enkel e-post til AMI, som omgående ble besvart av Louie på telefon. Her ble jeg forklart om hva de kunne tilby og hva jeg eventuelt kunne gjøre selv. I og med at jeg allerede hadde bestemt meg for en Mustang, fikk jeg oversendt linker som var ferdig ”filtrert” slik at jeg selv også kunne følge med på hva som fantes av bruktbiler ”over there”. Jeg valgte å følge med daglig og hadde som eget krav at bilen skulle være så strøken som mulig, med lavest mulig kjørelengde. At bilen var kjørt i den sørlige delen av USA var også et moment, da det er minst vinter i disse områder. Som dere kanskje skjønner, var jeg ute etter bil ferdig til bruk. Min interesse ligger ikke i skruing og mekking, så da skulle den være så ferdig til bruk som mulig. I begynnelsen av november 2014 skrev vi kontrakt på innførsel av en Mustang Cobra SVT Cabriolet 2001, som bare har gått 11.000 miles i Florida området. I mitt tilfelle benyttet AMI også sin Exportpartner i USA, som foretok prøvekjøring, besiktigelse og etter det jeg kan forstå en omfattende kontroll. Sistnevnte behørig dokumentert i både tekst og bilder (også mange bilder tatt under bilen). Forhandleren som hadde bilen for salg dokumenterte også med mange bilder, men ikke bilder tatt av bilens underside.
Bilen ankom Norge i lukket container rett før jul i fjor. AMI sørget også for videre lukket transport til Larvik, der den fortsatt står vinterlagret. Jeg har selvfølgelig vært og sett på/prøvesittet ”vidunderet” og etter dette har AMI også sørget for at frontlys og reflekser har blitt modifisert og tilpasset norske regler. Nå står den bare og venter på å bli hentet og registrert. Sistnevnte vil først skje i midten av mai 2015, slik at jeg slipper et ekstra avgiftsår på engangsavgiften.
AMI v/Louie og jeg har hatt (og har fremdeles) svært god kontakt. Alt som har blitt lovet er holdt og jeg kan jo ikke unngå å nevne at Louie er en svært hyggelig og jovial type. Har du planer om å anskaffe en bruktbil fra USA, så kan jeg anbefale AMI på det varmeste. Benytter sjansen til å ønske AMI & Louie lykke til videre i denne bransjen.
Steinar


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Apr 2015 00:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
v8power skrev:
Flere med 1 innlegg som skal inn å skryte hemningsløst?
Men så det er sagt, kjenner ikke firmaet og har ikke hørt noe negativt om det.


Joda, der var det kommet ett innlegg til. Fantastisk med ros for tiden. Bra det... =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Apr 2015 09:13 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Kan jo anbefale de som legger ut rosen, å lage en bilde presentasjon av bilen sin.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Mai 2015 21:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Jul 2013 21:17
Innlegg: 46
Bosted: Porsgrunn
Hei alle sammen!

Jeg ville først takke alle mine kunder som har lagt ut her på forumet :D VELDIG VELDIG takknemlig for det!! God service, innsats og oppfølging kommer til å fortsette for alle som tar kontakt :)

Til dere som ønsker å se bilder eller videoer, jeg inviterer dere til å besøket vår youtube kanal. Der legger vi ut videoer av bilene før de er pakket i container i Miami. Her er linken: https://www.youtube.com/user/AmericanMotors1mport

Håper andre begynner å legge ut bilder av seg med godbilen!!! Etterhvert skal jeg også ha en liten profil på alle kundene på nettsiden min, med både bilder/video og testimonial.

Takk for meg og ønsker alle sammen en fantastisk sommer2015!!!!!!!!!!!!!

_________________
Made in the USA!
Louie Procopio
American Motors Import A/S
http://www.americanmotorsimport.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Des 2015 09:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Jan 2014 13:34
Innlegg: 7
Vedlegg:
camaroen.jpg
camaroen.jpg [ 176.15 KiB | Vist 13649 ganger ]
Hei.
Jeg kan anbefale AMI på det sterkeste. Følte meg trygg på alt. Fikk hele tiden oppdateringer på alt.
Er kjempe fornøyd med bilen, angrer ikke på noe. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Des 2015 12:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Bra med erfaringer fra importører!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support